FotoNowościTelefony

Pansonic drażni GH6 i koncentruje się na transmisji strumieniowej z GH5 Mark II

Panasonic ogłosił nie jeden, ale dwa kolejne aparaty do Lumix GH5, aparatu, który był popularny wśród kamerzystów od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2017 roku. rok za 2500 USD, a GH5 Mark II, który jest dziś dostępny w przedsprzedaży, a pakiet obejmujący tylko obudowę kosztuje 1700 USD.

GH6 będzie wyposażony w nowy silnik obrazu wraz z czujnikiem i będzie miał możliwość nagrywania 10-bitowego 4K przy 120 fps i 10-bitowego 5,7K przy 60 fps. Kamera obiecuje również DCI 4K60 przy 4: 2: 2 bez limitu czasu nagrywania. GH6 jest obecnie w fazie rozwoju, więc Panasonic nie podał o wiele więcej szczegółów, ale powiedział, że aparat będzie wyposażony w czujnik Mikro Cztery Trzecie. Imponujące możliwości wideo mogą brzmieć znajomo, ponieważ są bardzo podobne do pełnoklatkowego Sony A7S III (który ma również znacznie wyższą cenę).

Chociaż szczegóły na GH6 były lekkie, mogliśmy bardzo dobrze przyjrzeć się GH5 Mark II. Jak sama nazwa wskazuje, jest to ulepszona wersja GH5, a pomysł Panasonic wydaje się być taki, że został stworzony, aby służyć ludziom, którzy nie chcą wydawać 2500 USD na GH6, ale chcą czegoś bardziej wydajnego niż G7 lub starsze GH4. . Kiedy GH5 został pierwotnie wprowadzony na rynek, kosztował 2000 USD, więc wygląda na to, że Panasonic próbuje podzielić różnicę z Mark II i GH6, oferując kamery po obu stronach.

Jest też zestaw, który zawiera obiektyw ze stabilizatorem obrazu 12-60 mm f / 2,8-4 za 2300 USD.
: Panasonic

GH5 Mark II ma taki sam korpus jak GH5 (dzięki czemu jest kompatybilny z wszystkimi wcześniejszymi akcesoriami lub klatkami), ale ma elementy wewnętrzne, które sprawiają, że jest jeszcze mocniejszą kamerą wideo. Podczas gdy oryginał obsługiwał nagrywanie 4K przy 60 klatkach na sekundę, był on tylko 8-bitowy – Mark II obsługuje go przy 10-bitowym 4: 2: 0, który może być jednocześnie nagrywany wewnętrznie i zewnętrznie (z niektórymi rejestratorami HDMI obsługującymi 4 : 2: 2). Tryb Cinema 4K, który zapewnia współczynnik proporcji szerszy niż 16: 9, obsługuje teraz również 30p i 25p, podczas gdy GH5 obsługuje tylko 24p.

Profile kolorów zostały również odnowione w Mark II, a aparat zawiera profile Cinelike D2 i V2. Teraz zawiera również bezpłatny profil V-Log L, który wcześniej był aktualizacją o 100 USD do GH5. Oprócz ulepszonego koloru, czujnik (taki sam jak w GH5) otrzymał również powłokę antyrefleksyjną, aby uniknąć niechcianych flar obiektywu, a Panasonic twierdzi, że ma o 25 procent szerszy zakres dynamiczny.

Stabilizacja wewnątrz korpusu GH5 Mark II również zyskuje na wydajności: oryginał może zapewniać pięć stopni kompensacji, według Panasonic, podczas gdy Mark II będzie w stanie skompensować do 6,5 stopnia (choć dla dłuższych obiektywów, osiągając ta liczba będzie wymagać, aby soczewka miała również stabilizację optyczną).

Panasonic twierdzi również, że poprawi się system autofokusa – dobry znak, biorąc pod uwagę słabe wyniki GH5 w tym obszarze. GH5 Mark II będzie wyposażony w wykrywanie głowy i ciała, a także obsługę śledzenia zwierząt, oprócz wykrywania oczu i twarzy, które można znaleźć w poprzedniej kamerze. Śledzenie będzie również dwukrotnie szybsze, system będzie szukał obiektów 60 razy na sekundę, podczas gdy GH5 śledzi 30 razy na sekundę. Panasonic twierdzi również, że system powinien lepiej blokować obiekty i będzie miał lepszą obsługę śledzenia osób znajdujących się w większej odległości.

Panasonic twierdzi, że ekran jest 1,5 raza jaśniejszy.
: Panasonic

Mark II ma również pewne ulepszenia komfortu stworzeń i naprawdę nerdy dodatki. Tylny wyświetlacz LCD ma wyższą rozdzielczość i jest jaśniejszy, a port USB-C jest teraz zgodny ze standardem Power Delivery, dzięki czemu może jednocześnie uruchamiać aparat i ładować akumulatory. Wymaga również baterii o większej pojemności, chociaż starsze baterie GH5 będą nadal działać w aparacie i odwrotnie. Dostępna jest teraz również opcja dodania czerwonej ramki wokół ekranu podczas nagrywania oraz możliwość ustawienia dwóch poziomów wzorów zebry, aby pomóc określić ekspozycję.

Podczas fotografowania z obsługiwanymi obiektywami twórcy będą teraz mogli zmienić tryb pierścienia ostrości, ustawiając go na liniowy, jeśli wolą, a nawet ustawić określony rzut ostrości, jeśli wymaga tego ich przypadek użycia. Panasonic zaktualizował również wbudowaną w aparat funkcję anamorficznego usuwania ściskania (która umożliwia fotografowanie za pomocą specjalnych obiektywów, aby uzyskać niezniekształcony podgląd obrazu) o więcej obiektywów: obsługiwane przez GH5 obiektywy o współczynniku kształtu 1,33x i 2x, podczas gdy Mark II obsługuje również soczewki 1,3x, 1,5x i 1,8x. Dostępna jest teraz również obsługa stabilizacji obrazu za pomocą obiektywów anamorficznych.

GH5 Mark II może oczywiście również robić zdjęcia, ale wydaje się, że Panasonic wie, że jego publiczność to głównie filmowcy: nowe funkcje fotograficzne były w dużej mierze nieobecne, poza krótką wzmianką o ulepszonej nauce o kolorze i kilku nowych profilach. Ale chociaż wydaje się, że Panasonic nie wkłada dużo pracy, aby zachęcić strzelców fotograficznych do swojej platformy, wydaje się, że próbuje sprawić, by GH5 Mark II był atrakcyjny dla innego rodzaju twórców wideo: transmitujących na żywo.

Prezentacja GH5 Mark II dla dziennikarzy skupiała się głównie na możliwościach transmisji na żywo: może przesyłać strumieniowo na platformy takie jak YouTube, Facebook i Twitch bezpośrednio przez Wi-Fi, z kompresją wykonywaną w aparacie. Kompresja strumieniowania może odbywać się na różnych poziomach i rozdzielczościach, w zależności od wymagań platformy. Streamerzy mogą ręcznie wprowadzać adresy URL i klucze do przesyłania strumieniowego, w przypadku platform takich jak Twitch, które obsługują RTMP (lub RTMPS), albo mogą bezpośrednio logować się do Facebooka lub YouTube, jeśli używają aplikacji na smartfony Lumix Sync do konfiguracji transmisji. Panasonic twierdzi, że możliwość połączenia na stałe z telefonem, a nawet bezpośrednio do sieci LAN przez USB, pojawi się w przyszłej aktualizacji oprogramowania układowego.

Pokazano mi demonstrację transmisji na żywo, która została przeprowadzona na YouTube i moim zdaniem wyglądała tak dobrze, jak można się spodziewać. Panasonic powiedział również, że adapter mikrofonu XLR zbudowany dla kamery będzie działał podczas przesyłania strumieniowego, a rejestrator HDMI może być używany do przechwytywania pełnej jakości nagrania dowolnego strumienia (chociaż wewnętrzne nagrywanie strumienia nie jest możliwe).

Trudno jest znaleźć bezpośredniego konkurenta dla GH5 Mark II, zwłaszcza w jego przedziale cenowym: X-T4 firmy Fujifilm nie gardzi, jeśli chodzi o wideo, ale nie ma mnóstwa opcji, które ma Panasonic (na przykład ty prawdopodobnie nie dostaniesz niestandardowego menu dla najczęściej używanych częstotliwości klatek i rozdzielczości ani filtrów, które pomogą zmniejszyć te informacje w menu głównym, tak jak w GH5 Mark II). Historia jest podobna w przypadku Sony A7C, a A7S III ma podobną specyfikację, ale kosztuje prawie dwa razy więcej. I chociaż Pocket Cinema Camera 4K firmy BlackMagic ma porównywalną moc wideo, a także obsługę wideo RAW, są pewne miejsca, w których wypada ona zdecydowanie za mało w porównaniu z GH5 Mark II: brak odchylanego ekranu i autofokusa przychodzą na myśl.

Panasonic ogłosił również, że jego kamery G9 i GH5S będą również otrzymywać aktualizacje oprogramowania układowego, wprowadzając niektóre nowe funkcje z GH5 Mark II. Oba aparaty otrzymają ulepszenia wydajności autofokusa, wraz ze wskaźnikami klatek i znacznikami, a także obsługą pionowej detekcji wideo. GH5S dodatkowo otrzyma wsparcie 12-bitowego RAW przez HDMI podczas wysyłania do Atomos Ninja V.

Panasonic poinformował również, że pracuje nad nowym obiektywem, Leica DG 25-50mm f / 1.7. Przysłona jest stała w całym zakresie ogniskowych odpowiadających pełnoklatkowej ogniskowej 50-100 mm i chociaż nie ogłoszono żadnych dodatkowych szczegółów, Panasonic podkreślił, że jest to dodatek do istniejącego 10-25 mm f / 1.7. Ten obiektyw jest odporny na kurz i wilgoć i daje piękne obrazy, więc ekscytujące jest usłyszeć, że wersja zorientowana na tele w pracach będzie prawdopodobnie podobna pod względem budowy.

Panasonic nadal, na dobre i na złe, oddany jest Mikro Cztery Trzecie. W swojej prezentacji dla dziennikarzy powiedział, że format jest niezbędny, aby uzyskać wszystkie funkcje i prędkości odczytu, które chciał w cenie, którą chciał osiągnąć. Oczywiście wiele zainwestowano w te kamery, z dodatkiem transmisji na żywo i nadchodzących specyfikacji potworów GH6, ale ograniczenia formatu są czymś, o czym aspirujący kamerzyści będą musieli pamiętać przy wyborze następnej kamery wideo.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook