GryOprogramowanie

Platforma Lofelt, która zapewnia lepszą haptykę na Androida, jest dostępna dla producentów OEM

Wrażenia dotykowe na telefonach z Androidem są zwykle okropne, przynajmniej w porównaniu z urządzeniami wyposażonymi w Taptic Engine firmy Apple. Ty to wiesz, ja to wiem i firma haptics o nazwie Lofelt najwyraźniej też to wie. Jednak dzisiaj Lofelt, we współpracy z Qualcomm, ogłosił, że udostępnia swoją platformę haptyczną VTX producentom OEM, mając nadzieję, że ci producenci zaczną wprowadzać lepszą haptykę na więcej urządzeń z Androidem.

Struktura ta pozwoli producentom OEM na wykorzystanie wibracji haptycznych w wysokiej rozdzielczości w telefonach z najnowszymi Snapdragonami z serii 8 i 7 bez żadnych poprawek sprzętowych. Według Lofelt system jest „ściśle zintegrowany ze Snapdragonem i w pełni zweryfikowany przez Qualcomm”. Chociaż platforma jest technicznie kompatybilna ze starszymi telefonami, które mają chipset Snapdragon z serii 7 i 8, każdy producent OEM decyduje, czy dodać obsługę. Wydaje się bardziej prawdopodobne, że firmy zrobią duży wysiłek, aby wdrożyć ulepszoną haptykę w nadchodzących telefonach, niż dodając ją do starszych modeli. Jeśli chodzi o to, które nowsze modele będą wyposażone w framework, żadne nie zostało jeszcze ogłoszone.

Przed tym ogłoszeniem musiałem sam poczuć różnicę, jaką ulepszona haptyka Lofelta może zrobić na telefonie tylko dzięki poprawkom oprogramowania. Firma wysłała niestandardowy Google Pixel 4 wypełniony demonstracjami, które pokazują, jak jego wibracje są w porównaniu do standardowej implementacji Androida (tej samej konfiguracji nie można powielić na innych urządzeniach). W porównaniu z telefonami zaprojektowanymi tak, aby w pełni wykorzystać integrację Lofelt VTX z chipsetem, ten Pixel 4 przeprowadzał sztuczki dotykowe przez warstwę aplikacji jako dowód koncepcji.

Aplikacja Lofelt pozwoliła mi poczuć różnicę między wibracjami standardowego Androida a wibracjami firmy – i różnica była zauważalna.

Każda z wersji demonstracyjnych zawierała przełącznik, który pozwala przełączać się między standardowymi wibracjami Androida a wyrafinowaną haptyką Lofelta, jak pokazano w prawym dolnym rogu powyższego obrazu. Jedna instancja przeprowadziła kilka scenariuszy w programie Call of Duty: Mobile. Wibracje różniły się siłą i czasem trwania w zależności od rodzaju wystrzału i mogłem poczuć wyraźne pulsacje helikoptera szybującego po niebie. Demo dla Asphalt 9: Legends Pozwól mi poczuć ryk silnika poprzez haptykę, a także szybkie, chrupiące pulsowanie silnika wibracyjnego, gdy samochód przejechał przez brudną medianę. Mimo że Pixel 4 i wcześniejsze modele nie obsługują natywnie VTX, te wersje demonstracyjne były znacznie bardziej wyraziste niż standardowe wibracje telefonu z Androidem. Jeśli jesteś kimś, kto poważnie traktuje gry mobilne, do tego stopnia, że ​​posiadasz coś takiego jak kontroler Razer Kishi, haptics może sprawić, że Twoje ulubione gry będą bardziej wciągające.

Wielkim wyzwaniem dla Lofelt nie jest udowodnienie, że tego rodzaju wciągające wrażenia dotykowe są warte budowania (wypróbuj aplikację Lofelt Studio na iOS, jeśli chcesz się przekonać). Prawdziwa praca polega na zapewnieniu, że jak najwięcej telefonów może w końcu je zdobyć, i że nie będzie to wymagało zbyt wiele wysiłku dla programistów. Tutaj do gry wkracza technologia przetwarzania sygnału AX (doświadczenie adaptacyjne) Lofelt wbudowana w VTX.

Według Lofelta, AX przekształca uniwersalny sygnał haptyczny w wibracje, które odtwarzają moc każdego telefonu, biorąc pod uwagę jego sterownik haptyczny, sprzęt wykonawczy i algorytmy sterujące producenta. Celem jest, aby urządzenia z Androidem dogoniły doskonały Taptic Engine firmy Apple, który jest dostępny w nowoczesnych iPhone’ach.

Starsze telefony z serią Snapdragon 7 i 8 można aktualizować zgodnie z potrzebami producentów OEM, ale prawdopodobnie znajdziesz lepszą haptykę w nowych telefonach.
: Amelia Holowaty Krales / The Verge

Twórcy aplikacji i gier mogą projektować zaawansowane elementy dotykowe za pomocą Lofelt Studio, które integruje się z Unity, Unreal i Xcode i tworzyć uniwersalny plik .haptic, który działa na wielu urządzeniach. Według Lofelta pliki te zawierają „uniwersalne parametry, takie jak to, czy haptyka powinna zawierać płynne, ciągłe sygnały, czy bardziej mocne, dynamiczne zdarzenia”. Innymi słowy, wystarczy go tylko raz zbudować, a platforma może zapewnić spójne wrażenia na różnych telefonach.

Istniejące gry i aplikacje działające na obsługiwanym sprzęcie Snapdragon nie pozostaną w tyle. Lofelt twierdzi, że framework będzie również w stanie konwertować strumień audio pochodzący z aplikacji na wibracje w czasie rzeczywistym bez żadnych modyfikacji sprzętowych lub kodowania. Nie musisz więc koniecznie czekać, aż każdy programista stworzy spersonalizowane elementy dotykowe, aby zacząć odczuwać ulepszenia dotykowe w aplikacjach, które już znasz i lubisz.

Lofelt twierdzi, że jego platforma VTX nie wiąże się z kompromisami w zakresie wydajności i ma na celu zapewnienie lepszej haptyki „przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu na akumulator i siłownik”. Brzmi świetnie, a wersja demonstracyjna, którą wypróbowałem, wydaje się gotowa do wdrożenia. Ale teraz zaczyna się czekać, aż niektórzy producenci telefonów rozpoczną coś, co może być dużą, pozytywną zmianą dla Androida.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook