GryTelefony

Pliki Vizio, które mają zostać udostępnione publicznie, sprzedały ponad 80 milionów telewizorów

Vizio złożył dzisiaj S-1 w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, gdy producent telewizorów i soundbarów zmierza w kierunku pierwszej oferty publicznej. „Wyobrażamy sobie Vizio smart TV jako centrum połączonego domu – gdzie rodziny grają razem w gry, gdzie przyjaciele razem oglądają filmy, gdzie toczy się praca i nauka oraz gdzie wszystko ma miejsce pomiędzy” – powiedział założyciel, prezes i dyrektor generalny Vizio William Wang napisał w liście, który otwiera S-1. „Wejście na giełdę to dla nas ważny kamień milowy, ponieważ nadal się rozwijamy i realizujemy nasze cele”.

Z zgłoszenia wynika, że ​​Vizio sprzedało ponad 80 milionów telewizorów i 11 milionów soundbarów od czasu założenia firmy. Sprzedał 7,1 miliona telewizorów w 2020 roku. Telewizory Vizio od dawna zapewniają wydajność i jakość obrazu znacznie przewyższające ich cenę, chociaż w ostatnich latach konkurenci, tacy jak TCL, próbowali prześcignąć firmę pod tym względem. „Będziemy kontynuować naszą odnoszącą sukcesy działalność związaną ze sprzętem, iterując modele tak, jak robiliśmy to wcześniej, i jednocześnie budować naszą markę w oprogramowaniu do inteligentnych telewizorów” – powiedział Wang.

S-1 zaczyna się, gdy Wang opowiada, jak przeżył katastrofę lotniczą. „Pobiegłem na przód samolotu, siłą otworzyłem drzwi awaryjne i wyskoczyłem” – powiedział. „Oszczędzę ci bałaganu, ale powiedzmy tylko, że jestem niezmiernie wdzięczny za to, że jestem tutaj dzisiaj i piszę do ciebie ten list”. Według Wanga, jego ponowne uznanie bycia w domu – i chęć uczynienia go „ulubionym miejscem wszystkich” – doprowadziło do powstania Vizio.

Ale przyszłość dotyczy bardziej oprogramowania i platform niż sprzedaży telewizorów, gdzie marże zysku są często skąpe. W dalszej części zgłoszenia Vizio mówi:

Chociaż generujemy znaczną większość naszych całkowitych przychodów netto ze sprzedaży naszych telewizorów Smart TV i soundbarów, nasze przychody netto Platform + wzrosły o 304,4% z 36,4 mln USD w 2018 r. Do 147,2 mln USD w 2020 r. Wierzymy, że Platform + będzie głównym motorem napędowym nasz przyszły wzrost marży i wyniki finansowe.

„Platforma +” odnosi się do połączenia SmartCast (oprogramowania działającego na telewizorach Vizio) i Inscape, który jest spółką zależną Vizio zajmującą się danymi, analizami i rozpoznawaniem treści. S-1 zwraca uwagę, że firma nadal widzi ogromny potencjał reklamowy dzięki usługom wideo na żądanie (AVOD) z obsługą reklam, takim jak WatchFree i Vizio Free Channel. Sprzedaje również przestrzeń reklamową na ekranie głównym SmartCast i uzyskuje procent subskrypcji i zakupów dokonanych w aplikacjach innych firm na swojej platformie. Ponadto Vizio pobiera opłaty od partnerów strumieniowych, aby umieszczali swoje logo na telewizorach lub markowych przyciskach pilotów. Firma twierdzi, że obecnie jest ponad 12 milionów aktywnych kont SmartCast. (Co ciekawe, Vizio ujawnia również, że nadal istnieje 5,3 miliona telewizorów podłączonych do Internetu, na których działa jego starsze oprogramowanie.

(Ważne tło dotyczące praktyk Vizio w zakresie danych: firma zgodziła się w 2017 r. Zapłacić FTC 2,2 miliona USD z tytułu opłat, które firma śledzi nawyki klientów bez uzyskania wystarczającej zgody. Te same obawy doprowadziły również do ugody zbiorowej w wysokości 17 milionów USD).

Recenzja Vizio P-Series 2016

Vizio próbował na nowo wymyślić telewizję w 2016 roku, ale wycofał się z niektórych z tych eksperymentów.
: Chris Welch / The Verge

Vizio próbował całkowicie zmienić sposób korzystania z telewizji w 2016 roku, usuwając wszystkie wbudowane aplikacje ze swoich pierwszych telewizorów SmartCast. Zamiast tego telewizory polegały na „przesyłaniu” treści z aplikacji rozrywkowych na urządzenia mobilne. Firma na krótko porzuciła również tradycyjnego pilota do telewizora i zapakowała tablet z Androidem do tych telewizorów. Oba te wielkie eksperymenty zostały opanowane kilka lat później, a Vizio ponownie połączyło popularne aplikacje na swojej platformie telewizyjnej (zachowując te same funkcje przesyłania, co wcześniej) i wróciło do normalnego pilota.

Czynniki ryzyka w S-1 są dość standardowe, chociaż Vizio zdaje sobie sprawę z czasami kłopotliwych relacji między firmami oferującymi aplikacje do przesyłania strumieniowego a platformami. „Jeśli nie jesteśmy w stanie zapewnić konkurencyjnej oferty rozrywkowej za pośrednictwem SmartCast, nasza zdolność do przyciągania i zatrzymywania konsumentów byłaby zagrożona” – czytamy w dokumencie.

Vizio mówi, że przewiduje przyszłość SmartCast wykraczającą poza czystą rozrywkę, obejmującą:

Komunikacja: Angażowanie się w sieci społecznościowe, korzystanie z usług przesyłania wiadomości i dostęp do funkcji związanych z pracą zdalną, takich jak wideokonferencje.

Fitness i wellness: Łączenie się z interaktywnymi usługami fitness i wellness, takimi jak osobiste sesje treningowe i śledzenie ćwiczeń, w zaciszu własnego salonu.

Handel: Przeglądanie usług zakupów online, kupowanie produktów prezentowanych w telewizji w ramach dynamicznych reklam i składanie zamówień żywnościowych w ramach usług dostawy za pomocą sterowania głosowego.

Społeczność: Organizowanie wirtualnych, zintegrowanych imprez z oglądaniem najnowszego filmu lub ważnej gry; oglądanie wydarzeń sportowych na żywo w telewizji stanie się interaktywnym doświadczeniem dzięki graniu razem.

Dynamiczna rozrywka: Uczestnictwo w wirtualnych koncertach lub wydarzeniach sportowych, które umożliwiają oglądanie filmów z wielu kamer.

Vizio złożył wniosek o notowanie swoich akcji na giełdzie nowojorskiej pod symbolem „VZIO”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook