Różności i nowinki technologia

Podcasty zaczną pojawiać się na Facebooku w przyszłym tygodniu

Facebook planuje rozpocząć wprowadzanie podcastów w przyszłym tygodniu, 22 czerwca, a docelowo dodać funkcję, która pozwoli słuchaczom tworzyć klipy z ich ulubionych programów.

Według wiadomości e-mail wysłanej do właścicieli stron podcastów i wyświetlonej przez Pogranicze, gospodarze mogą połączyć kanał RSS swojego programu z Facebookiem, który następnie automatycznie wygeneruje posty na kanale aktualności dla wszystkich publikowanych odcinków. Te odcinki pojawią się na karcie „podcastów”, która nie wydaje się być jeszcze na żywo, ale firma drażniła się w szerszym ogłoszeniu na temat inicjatyw audio w kwietniu. (Możesz to zobaczyć poniżej.) Podnews po raz pierwszy zgłosił datę na początku tego miesiąca, a w tym czasie Facebook potwierdził z Pogranicze że ograniczona liczba właścicieli stron będzie miała dostęp. Jednak e-maile nadal są wysyłane do dodatkowych właścicieli stron, co sugeruje, że wdrożenie może być szersze niż początkowo przewidywano.

„Facebook będzie miejscem, w którym ludzie będą mogli cieszyć się, dyskutować i dzielić się ze sobą podcastami, które kochają”, mówi firma w tym e-mailu.

Strony docelowo będą miały zakładkę z podcastami.
Obraz: Facebook

Podcasterzy, którzy publikują na platformie, również zdecydują się na warunki korzystania z podcastów Facebooka, które możesz zobaczyć tutaj. Jest to stosunkowo standardowa umowa, chociaż nie ma wyraźnych ograniczeń dotyczących tego, co dokładnie Facebook może zrobić z podcastami rozpowszechnianymi na jego platformie. Na przykład przyznaje Facebookowi prawa do tworzenia dzieł pochodnych, które mogą być niezbędne do dystrybucji programów w określonych formatach, ale mogą również zaalarmować podcasterów, którzy chronią swoje IP.

Wraz z opcją dystrybucji swojego programu za pośrednictwem Facebooka, podcasterzy mogą zdecydować, czy włączyć klipy, które według firmy będą tworzone przez słuchaczy i trwać do jednej minuty. Te „mogą pomóc zwiększyć widoczność i zaangażowanie”. Przypuszczalnie będzie można je łatwo udostępniać poza stroną podcastera. Krótkie klipy były dla streamerów Twitcha kluczowym sposobem na dzielenie się chwilami z ich długich transmisji, a Facebook wydaje się mieć nadzieję, że ten sam pomysł można zastosować do podcastów.

To jest wyskakujące okienko, które zobaczą podcasterzy, gdy dodadzą kanał RSS swojego programu do Facebooka.

Nie jest jasne, w jaki sposób Facebook określa, które strony należą do podcasterów. Na przykład moja strona otrzymała opcję publikacji Dlaczego nacisnąłeś ten przycisk?, program, którego współprowadzę. Opublikowałem tylko linki do stron internetowych, które mają wbudowany program, ale nie rzeczywisty link do mojego odcinka podcastu lub kanału RSS. Skontaktowałem się z Facebookiem w celu uzyskania komentarza i zaktualizuję, jeśli otrzymam odpowiedź.

Ogólnie rzecz biorąc, ta aktualizacja pojawia się, gdy firma rozpoczyna legalny nacisk na audio. Mark Zuckerberg był gospodarzem pierwszego Live Audio Room w USA wczoraj, aw kwietniu firma ogłosiła również plany dotyczące funkcji o nazwie Soundbites, która będzie dostępna w News Feed. Ideą Soundbites jest zapewnienie użytkownikom „studia dźwiękowego w kieszeni” i umożliwienie im tworzenia krótkich klipów, które można udostępniać.

W przypadku podcastów Facebook pozornie opiera się na tym, że podcasterzy już korzystają z platformy do wspierania rozmów ze swoimi słuchaczami i promowania swoich programów. Bezpośrednie publikowanie na platformie może ułatwić im osiągnięcie tych celów, jednocześnie dając ludziom powód, aby nigdy nie opuszczać aplikacji Facebook. Możliwe jest również, że Facebook dostrzega potencjał w reklamie podcastów, na której Spotify skoncentrował swoje wysiłki, uruchamiając ekskluzywne programy i własną sieć reklamową.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook