Gry

Podsumowanie roku Steam firmy Valve pokazuje wzrost popularności gier komputerowych – a także VR

Firma Valve stara się zilustrować zeszłoroczny rozwój gier, przedstawiając raport Steam 2020 Year in Review. Zawiera kilka dość imponujących liczb, na przykład fakt, że gracze na komputerach PC wydłużyli czas gry o ponad 50 procent w zeszłym roku i to każdego miesiąca2,6 miliona ludzi po raz pierwszy kupiło grę na Steamie.

Rok 2020 był trudny i wielu z nas wykorzystywało gry jako sposób na ucieczkę od okropności wszystkiego, co dzieje się na świecie – celowi pomagał fakt, że tak wiele dobrych gier zostało wydanych w zeszłym roku. Ponad połowa Amerykanów grała w gry wideo w 2020 roku, a liczby Steam dotyczą tylko komputerów PC (i nie liczą gier takich jak Fortnite które pojawiają się w konkurencyjnych sklepach na komputery PC), nadal świadczy to o tym, że gry na komputery PC nie tylko przetrwają, ale kwitną.

Statystyki potwierdzają to, co wszyscy czuliśmy: rok 2020 był rokiem gier.
: Valve

Oprócz dodatkowego czasu spędzonego na graniu i nowicjuszy na platformie, dane Steam pokazują również, że liczba sprzedanych gier wzrosła o 21,4 procent, a na platformie grało aż 24,8 miliona osób jednocześnie, ustanawiając nowy rekord jednoczesnej zawodników po raz drugi w tym roku.

Rok 2020 był również rokiem należącym do Valve Okres półtrwania: Alyx wyszła, która, jak mieliśmy nadzieję, może w końcu być zabójczą aplikacją dla VR, grą, która w końcu zachęci ludzi do wypróbowania VR. Czy liczby Steam to potwierdzają? Cóż, wirtualna rzeczywistość z pewnością wzrosła, ponieważ 1,7 miliona osób po raz pierwszy korzystało z interfejsu VR Steam, potencjalnie z powodu nowych zestawów słuchawkowych wychodzących z entuzjastycznymi recenzjami, takich jak Oculus Quest 2. Valve informuje również, że nastąpił 71-procentowy wzrost sprzedaży VR, z Alyx same stanowiły 39 procent z nich. Ludzie również grali więcej w VR, a czas gry wzrósł o 30 procent.

Statystyki VR na Steam rosną.
: Valve

Mówiąc o grach na PC rozgrywanych poza tradycyjnym modelem „myszy i klawiatury podłączonych do komputera z systemem Windows”, Valve zauważa również 66,6-procentowy wzrost sesji gier, w których gra się za pomocą kontrolera. Steam zauważa również swoją pracę nad wprowadzeniem gier do systemu Linux z jego środowiskiem wykonawczym Proton i wzywa Death Stranding i Cyberpunk 2077 jako gry, które były dostępne w systemie operacyjnym wkrótce po ich wydaniu w systemie Windows.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook