Różności i nowinki technologia

Polaris i Optimus Ride wspólnie opracowują „w pełni autonomiczne” wahadłowce o niskiej prędkości

Optimus Ride i producent samochodów sportowych o napędzie silnikowym, firma Polaris, łączą siły, aby wspólnie opracować nową linię pojazdów o niskiej prędkości, elektrycznych i samojezdnych.

Te pojazdy o niskiej prędkości (LSV) będą wyposażone w pełny zestaw czujników Optimus Ride i oprogramowanie umożliwiające „w pełni autonomiczną” jazdę bez kierowcy bezpieczeństwa za kierownicą – chociaż pojazdy będą również monitorowane zdalnie przez zespół inżynierów, którzy mogą proponować pojazdowi sugestie, gdy coś pójdzie nie tak.

Pojazdy, które mogą pomieścić sześć osób, zostaną wdrożone jako usługa transportowa ostatniej mili w społecznościach mieszkaniowych, kampusach korporacyjnych i akademickich oraz innych „lokalnych środowiskach”, zarówno jako wahadłowiec o stałej trasie, jak i bardziej dynamiczny, punkt- usługa przywoływania na miejsce.

LSV będą produkowane pod marką GEM, która oznacza Global Electric Motorcars. Polaris z siedzibą w Minnesocie jest właścicielem GEM, który nabył w 2011 roku, a także jest inwestorem w Optimus Ride. Startup, który pierwotnie wyrósł z Massachusetts Institute of Technology, obecnie używa wahadłowców GEM do testowania swojej autonomicznej technologii w Brooklyn, Bostonie, Kalifornii, Waszyngtonie i Północnej Wirginii.

Pojazdy, które zostaną wprowadzone w pierwszej połowie 2023 r., Będą budowane bez tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice i pedały, powiedział dyrektor generalny Optimus Ride Sean Harrington – chociaż nadal będzie sposób na ręczne przemieszczanie pojazdów. „Intencją jest, abyśmy mieli wszystkie sześć miejsc dostępnych dla pasażerów” – powiedział Harrington The Verge, „Co oznacza, że ​​obecnie masz miejsce kierowcy, będzie to inne miejsce pasażera”.

Harrington powiedział, że decyzja o wspólnym opracowywaniu pojazdów z firmą Polaris dotyczyła stworzenia lepszego pojazdu autonomicznego, a także zwiększenia produkcji do poziomu, w którym start-up może rozpocząć wdrażanie potencjalnie tysięcy pojazdów.

„Jest po prostu dużo więcej elastyczności, kiedy projektujesz ten pojazd na zamówienie, zapewniając bezpieczeństwo i osiągi wbudowane od podstaw, w przeciwieństwie do robienia tego w sposób fragmentaryczny” – powiedział.

: Andrew Hawkins / The Verge

W ostatnich latach w całym kraju pojawiło się kilkanaście autonomicznych usług wahadłowych o małej prędkości. Eksperci postrzegają je jako dobry punkt wejścia dla konsumentów do technologii AV, podczas gdy organy regulacyjne i władze miejskie lubią trzymać pojazdy na małych, mniej zaludnionych obszarach. Optimus Ride twierdzi, że w ciągu ostatnich dwóch lat wykonał „ponad 75 000 jazd”.

Optimus Ride nie jest jedyną firmą zajmującą pozycję w wolnej przestrzeni autonomicznego wahadłowca. Inne firmy, takie jak May Mobility, Voyage (obecnie należące do Cruise) i Local Motors, przez lata uruchamiały małe projekty pilotażowe w miastach – choć nie udało im się jeszcze rozwinąć w pełni operacyjnej usługi komercyjnej.

Inni operatorzy AV, tacy jak Waymo, Zoox i Cruise, również są zainteresowani uruchomieniem w pełni autonomicznych operacji typu „ride-hail”. Harrington mówi, że Optimus Ride może nadal konkurować z tymi firmami, pomimo prowadzenia pojazdów o maksymalnej prędkości zaledwie 25 mil na godzinę.

„Żeby było jasne, nie jest to jakiś rodzaj wirtualnego systemu AV na szynach, w którym dostajesz się do środowiska i jeśli jest przeszkoda, jeśli coś stoi na twojej drodze, ten pojazd nie może jechać” – powiedział. „To pojazd, który porusza się w dość złożonym środowisku”. Te ograniczenia, powiedział Harrington, sprawiają, że Optimus Ride zapewnia autonomiczną usługę transportową „dzisiaj, w przeciwieństwie do wielu, wielu lat od teraz”.

Tego rodzaju działalność na małą skalę może być również niezwykle trudna do osiągnięcia. Drive.ai prawie zbankrutował, zanim został kupiony przez Apple. A Navya, główny producent autonomicznych wahadłowców z siedzibą we Francji, odchodzi od biznesu wahadłowego na rzecz licencjonowania swojego oprogramowania klientom zewnętrznym.

Polaris produkuje różnorodne pojazdy terenowe, w tym popularną linię RZR, a także jaskrawe trójkołowce, takie jak Slingshot. Jest również właścicielem Indian Motorcycle, który nabył w 2011 roku. Niedawno firma ogłosiła partnerstwo z Zero Motorcycle w celu współtworzenia pojazdów elektrycznych, w tym quadów i skuterów śnieżnych.

„Myślę, że to jest dobre miejsce do obstawiania dla nas wszystkich”, powiedział Keith Simon, wiceprezes i dyrektor generalny Polaris Commercial, „dlatego to robimy i dlatego tak nas to ekscytuje. ”



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook