Nowości

Polaris i Zero Motorcycles łączą siły, aby tworzyć elektryczne pojazdy terenowe i skutery śnieżne

Firma Polaris z siedzibą w Minnesocie współpracuje z Zero Motorcycles w celu wspólnego rozwoju pojazdów elektrycznych, w tym quadów i skuterów śnieżnych. Obie firmy podpisały „wyłączną, 10-letnią umowę”, która, jak powiedział Polaris, pomoże rozpocząć starania o posiadanie elektrycznej wersji każdego typu pojazdu oferowanego przez firmę do 2025 roku.

Polaris produkuje różnorodne pojazdy terenowe, w tym popularną linię RZR, a także jaskrawe trójkołowce, takie jak Slingshot. Jest również właścicielem Indian Motorcycle, który nabył w 2011 r. Zero z siedzibą w Kalifornii, założone w 2006 r., Ma obecnie w swojej ofercie dziewięć motocykli elektrycznych, w tym niedawno wydany SR / S. Obie firmy mają nadzieję, że wykorzystają to, co ich zdaniem było przeoczonym rynkiem elektryfikacji, począwszy od pojazdów terenowych i skuterów śnieżnych.

Scott Wine, dyrektor generalny Polaris, powiedział, że celem jest opracowanie pojazdów, które są nie tylko atrakcyjne pod względem ich zalet, ale w rzeczywistości przewyższają ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. „Wizja, którą mam, jest taka, że ​​każdy klient, który chce kupić elektryczny układ napędowy w sportach siłowych, może go kupić od nas” – powiedział Wine The Verge, „Choć trochę nam to zajmie”.

: Sean O’Kane / The Verge

Polaris ma pewne doświadczenie w elektryfikacji. W 2011 roku firma przejęła Global Electric Motorcars (GEM), która produkuje pojazdy o niskiej prędkości, takie jak wózki golfowe i wahadłowce. Od tego czasu Wine powiedział, że Polaris wyprodukował i sprzedał samochody elektryczne warte „ponad miliard dolarów”.

Ale współpracując z Zero, Polaris ma nadzieję dodać nowe pojazdy elektryczne do swojej podstawowej linii produktów, obejmującej samochody terenowe i sportowe. „Z Zero jako partnerem przez następną dekadę, czujemy, że możemy wziąć całe nasze portfolio, a także zaoferować alternatywę dla elektrycznego układu napędowego, która w większości przypadków jest lepszym rozwiązaniem dla naszych klientów niż silnik spalinowy, który ulepsza”.

Zero było czasami opisywane jako „Tesla motocykli” i przez lata ugruntowało swoją pozycję jako producent motocykli elektrycznych z najwyższej półki. Chociaż pozornie dziesiątki dziko wyglądających motocykli elektrycznych zostały ogłoszone w ciągu ostatnich kilku lat, bardzo niewiele z nich jest faktycznie dostępnych do zakupu i w zasadzie żaden z nich nie pochodzi od firmy o reputacji takiej jak Zero.

Wine powiedział, że wiedza inżynieryjna, szczególnie jeśli chodzi o podejście motocykla do akumulatorów, była główną rzeczą, która przyciągnęła go do Zero. „Ich gęstość baterii jest lepsza niż w jakiejkolwiek firmie motoryzacyjnej” – powiedział.

To powiedziawszy, pojazdy terenowe na baterie nie są gwarantowanym bestsellerem. Wielu klientów Polaris z pewnością będzie ambiwalentnych, jeśli nie wręcz wrogich, na przykład do idei elektrycznego pojazdu ATV. Wine przyznaje, że konwersja niektórych jego klientów na napęd na baterie będzie trudna.

„Myślę, że będzie to bardzo ważne dla wielu ludzi” – powiedział Wine. „Myślę też, że jest wielu moich obecnych klientów, którzy się nie przejmują”.

Polaris nie jest jedyną firmą, która szuka sposobów na sprzedaż większej liczby samochodów sportowych o napędzie elektrycznym. Firma Nikola Motors, zajmująca się transportem elektrycznym, wydała koncepcyjne wersje elektrycznego skutera wodnego i elektrycznego pojazdu terenowego o nazwie NZT. Tesla również drażnił elektryczny ATV zwany Cyberquad. Volkswagen ujawnił plany stworzenia elektrycznego buggy wydmowego, ID Buggy, który będzie oparty na starych zestawach Meyers Manx z lat 60.

Polaris jest spółką publiczną, podczas gdy Zero nadal jest własnością prywatną. W dzisiejszych czasach wiele firm zajmujących się pojazdami elektrycznymi wchodziło na giełdę, wykorzystując spółki specjalnego przeznaczenia lub SPAC, aby uzyskać dostęp do większego kapitału, unikając kontroli publicznej. Do zera zwrócono się o pójście podobną trasą, ale jak dotąd odmówiono, powiedział Wine.

W międzyczasie Wine powiedział, że chociaż przejęcie firmy Polaris nie jest teraz na stole, może nastąpić w przyszłości. – Nie wykluczałbym niczego – powiedział. „Myślę, że mają aspiracje, aby w pewnym momencie wejść na giełdę i wiesz, uważamy, że zwiększamy ich wartość, więc jest to dla nich dobre pod tym względem”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook