Różności i nowinki technologia

Porsche prezentuje parę absurdalnie drogich rowerów elektrycznych

Porsche to najnowszy producent samochodów, który spróbował swoich sił w produkcji i sprzedaży rowerów elektrycznych, a wynik wygląda bardzo interesująco i bardzo drogo. Firma należąca do Volkswagena ogłosiła, że ​​wiosną tego roku rozpocznie sprzedaż pary e-rowerów z pełnym zawieszeniem. Rowery zostały ogłoszone wraz z Porsche Taycan Cross Turismo, które zostało właśnie zaprezentowane dzisiaj.

Istnieją dwa modele e-rowerów Porsche, Sport i Cross. Sport to rower szosowy przeznaczony do codziennego użytku, z ramą z włókna węglowego z pełnym zawieszeniem, zintegrowanymi światłami przednimi i tylnymi, silnikiem Shimano z napędem środkowym i ceną, która sprawiłaby, że Jeff Bezos się zarumienił. Sport, który waży nieco mniej niż 48 funtów, kosztuje około 10700 USD, co jest po prostu zadziwiającą ceną za e-rower.

Ale z drugiej strony rowery z ramą z włókna węglowego są tradycyjnie droższe niż inne rowery, a znaczek Porsche na główce ramy jest wart premii dla określonego przekroju rowerzysty. (Często przypomina mi się, ile pieniędzy poważni entuzjaści rowerów wyścigowych wydadzą nie tylko na sam rower, ale na cały sprzęt, który do niego pasuje).

Cross jest bardziej do przygód w terenie, mówi Porsche. Ma również środkowy napęd Shimano, ramę z włókna węglowego i pełne zawieszenie, a także hydrauliczne hamulce tarczowe Magura-MT Trail, które są wyjątkowo duże i „odporne na ciepło”. Waży 48,7 funtów i będzie sprzedawany za 8549 USD.

Silnik Shimano EP8 zastosowany w obu rowerach jest mniejszy niż poprzednie wersje – Porsche określa go jako „ultrakompaktowy” – i zapewnia do 25 km / h wspomagania pedałami. (Wydaje się wolna, ale jest to prawna maksymalna prędkość dozwolona przez przepisy Unii Europejskiej).

Porsche to najnowsza firma specjalizująca się w pojazdach z silnikami spalinowymi, która zagłębia się w świat elektrycznych jednośladów. Oprócz ceny istnieje powód do sceptycyzmu. Często, gdy słyszy się o firmach samochodowych wypuszczających własne rowery elektryczne, w większości przypadków jest to tylko umowa licencyjna na markę. (Pomyśl o e-rowerze Jeepa lub tych Hummerach z ostatniej dekady). Innym razem jest to bardzo głośny projekt, który staje się ofiarą większych korporacyjnych cięć kosztów, takich jak e-rowery Ariv firmy General Motors.

Ale od czasu do czasu pojawia się coś interesującego, na przykład niedawno wypuszczone rowery elektryczne Harley-Davidson Serial 1. Motocykle Porsche z pewnością znajdą publiczność wśród tych samych ludzi, którzy kochają 911 lub Taycan, ale okaże się, czy będzie to długoterminowy biznes dla producenta samochodów. Oba rowery będą dostępne w sprzedaży od wiosny 2021 roku.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook