Gry

Poznaj Andy’ego Jassy, ​​kolejnego dyrektora generalnego Amazona

Amazon po raz pierwszy w swojej 27-letniej historii ma nowego CEO: Andy’ego Jassy’ego, szefa cloud computingu, który w tym roku zastąpi współzałożyciela Jeffa Bezosa. Jassy, ​​obecnie CEO Amazon Web Services (AWS), jest zwolennikiem filozofii biznesowej Bezosa i wieloletnim weteranem firmy, kierując działem chmury od momentu jej powstania prawie dwie dekady temu.

Jassy, ​​który w zeszłym roku skończył 53 lata, ma teraz okazję wyróżnić się nie tylko na Amazonie, ale także na świecie i głównych sposobach, w jakie firma go ukształtowała, od Whole Foods, przez milion pracowników magazynów, po ogromną logistykę. i działy AI z dalekosiężnymi efektami w świecie rzeczywistym.

Daleko od powszechnie znanego nazwiska Jassy jest nadal jednym z najbardziej wpływowych menedżerów w historii Amazona. Jego promocja podkreśla znaczenie przetwarzania w chmurze dla największych tytanów technologii, którzy obecnie odgrywają kluczową rolę w zasilaniu całego internetu. W przypadku AWS obejmuje to wszystko, od Netflixa i Spotify po Centralną Agencję Wywiadowczą i Krajowy Komitet Demokratów. Kiedy AWS upadnie, idą za tym ogromne fragmenty internetu.

Przekazanie władzy przypomina awans Satyi Nadelli na stanowisko CEO w firmie Microsoft w 2014 r., Po tym, jak Nadella spędził trzy lata na prowadzeniu firmy w chmurze Azure. Firma Nadella zmodernizowała wiele elementów kultury biznesowej i korporacyjnej Microsoft, koncentrując się na chmurze i komputerach mobilnych, a także doskonale sprawdza się w przypadku dużych przejęć. Awans Jassy’ego na najwyższe stanowisko w Amazon może podobnie zapoczątkować erę transformacji giganta e-commerce.

Najważniejsze pytanie, na które pracownicy firmy Amazon i osoby z zewnątrz będą starać się odpowiedzieć w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, zanim podejmie pracę w trzecim kwartale roku, będzie brzmiało, czy Jassy odejdzie od podejścia Bezosa, czy też będzie trzymał się normalnego biznesu. . Jeśli jednak Jassy nadal będzie postrzegał siebie jako akolitę Bezosa i jego słynną mentalność „Dnia 1” – która dowodzi, że firmy zaczynają upadać i umierać w momencie, gdy spoczną na laurach – będzie to oznaczać, że na horyzoncie czeka wiele zmian. Dla Amazona zmiana jest jednocześnie najważniejszym instynktem przetrwania i najbardziej skutecznym narzędziem biznesowym.

: Michele Doying / The Verge

Kiedy Jassy dołączył do Amazon pod koniec lat 90., firma była o wiele lat od myślenia o chmurze i nadal skupiała się wyłącznie na e-commerce. Jassy ukończył Harvard Business School w 1997 r. I wkrótce potem dołączył do Amazona w ramach fali nowych studiów MBA, które napływały do ​​branży technologicznej przed boomem internetowym. Jassy wyprowadził się na Zachód z zamiarem powrotu do Nowego Jorku, jak wynika z wywiadu z zeszłego roku Przełomowy głos podcast, ale nigdy nie pracował w innej firmie.

Według profilu Jassy opublikowanego pod koniec zeszłego miesiąca przez Jassy, ​​Jassy został pierwszym doradcą „cienia” Bezosa, kimś w rodzaju szefa sztabu korporacji, który codziennie śledził prezesa i zasiadał na wszystkich jego spotkaniach. Wtajemniczony. Jassy wywarł również szczególne wrażenie na swoim szefie, przypadkowo uderzając go w głowę wiosłem kajakowym podczas typowo konkurencyjnej gry w broomball firmy, jak to opisano w książce Brada Stone’a z 2013 roku. Sklep Wszystko: Jeff Bezos i Age of Amazon.

Relacje Bezosa i Jassy pogłębiły się w kolejnych latach, a Bezos zlecił swojemu młodszemu porucznikowi zbadanie rodzącej się wówczas technologii przetwarzania w chmurze około 2003 roku. Celem było sprawdzenie, czy Amazon ma sens oferowanie usług hostingowych innym stronom internetowym i firmom, w czasach, gdy wiele największych firm technologicznych polegało głównie na centrach danych innych firm lub zaczęło już szukać własnych centrów danych lub aktywnie je budować. Pomysł zrodził się z własnych zmagań Amazon, aby trzy lata wcześniej zbudować zewnętrzną platformę programistyczną dla sprzedawców detalicznych, aby firmy zewnętrzne mogły budować własne operacje e-commerce.

To Jassy pomógł zidentyfikować problem: narzędzia programistyczne Amazona, szczerze mówiąc, były do ​​niczego. Firma postanowiła je ulepszyć, tworząc łatwiejsze w użyciu interfejsy API i inne technologie, które pozwolą każdemu zespołowi w Amazon czerpać ze wspólnej puli zasobów. „Tak cicho około 2000 roku staliśmy się firmą usługową bez fanfar” – powiedział Jassy publiczności na konferencji re: Invent w 2018 roku, według TechCrunch.

Amazonowi zajęło kolejne sześć lat odkrywania i eksperymentowania – z wysiłkiem, aby formalnie stworzyć AWS, który naprawdę ruszył po fatalnym w 2003 roku odosobnieniu w domu Bezosa, opowiadał Jassy – zanim firma wprowadziła swój pierwszy produkt chmurowy w 2006 roku. „Z perspektywy czasu [AWS] wydaje się dość oczywiste, ale w tamtym czasie nie sądzę, żebyśmy kiedykolwiek naprawdę to zinternalizowali ”- powiedział Jassy w re: Invent. Wczesne inwestycje firmy opłaciły się, ponieważ konkurentom zajęło lata, aby wykorzystać możliwości biznesowe i wprowadzić porównywalne produkty w chmurze.

„Jeśli uważasz, że firmy będą budować aplikacje od podstaw, bazując na usługach infrastrukturalnych, jeśli dokonają właściwego wyboru [of services] istniał i wierzyliśmy, że gdyby istniał właściwy wybór, system operacyjny staje się Internetem, który jest naprawdę różny od tego, co miało miejsce w przypadku [previous] 30 lat ”- wyjaśnił Jassy.

To przekonanie o przyszłości internetu okazało się prorocze. Obecnie AWS obsługuje ogromną liczbę aplikacji, usług i witryn internetowych, z których konsumenci i pracownicy korzystają na co dzień, głównie dlatego, że Amazon ma niezrównane zasoby i narzędzia programistyczne, dzięki którym tworzenie i korzystanie z ogromnych zasobów jest tak łatwe, jak korzystanie ze standardowego interfejsu API. Dlatego tak wiele firm rezygnuje z budowy własnych centrów danych i zamiast tego wybiera AWS lub jednego z jego konkurentów. Jeśli nie jesteś Facebookiem lub Google, z których oba zbudowały własne globalne centra danych, po prostu łatwiej jest korzystać z Amazon niż robić to samemu.

Szef Amazon Web Services Andrew Jassy przemawia na szczycie AWS

: Getty Images

Jassy zasługuje na uznanie za zaprojektowanie wizji chmury firmy, ponieważ zarządzał AWS od momentu jego powstania i został jej dyrektorem generalnym po tym, jak Bezos awansował go na stanowisko starszego wiceprezesa w 2016 roku. Jego kadencja w AWS sprawiła, że ​​chmura obliczeniowa stała się najbardziej przynoszący zyski dywizjom Amazona, odpowiadający za około 63 procent zysków firmy w 2020 roku i umożliwiający jej osiągnięcie ponad 50 miliardów dolarów przychodu w tym roku. Według Synergy Research, Amazon kontroluje teraz około jednej trzeciej całego rynku infrastruktury chmurowej, więcej niż jego kolejni najbliżsi konkurenci (Microsoft i Google) razem wzięci.

Bez gwałtownego rozwoju AWS Amazon mógł nie mieć środków, aby przez lata zainwestować tyle pieniędzy z powrotem w sprzedaż detaliczną, logistykę, strumieniowanie wideo, sprzęt, inteligentny dom, sztuczną inteligencję i inne działy. To sprawia, że ​​AWS jest efektywnym motorem ciągłych odkryć Amazona, a Jassy jest iskrą, która pomaga go napędzać.

W ostatnich latach Jassy wyraźnie ukształtował się na spadkobiercę Bezosa, snując opowieści o początkach Amazona i niezwykłych początkach AWS oraz o tym, jak te nauki można zastosować w innych biznesach. Jest głównym mówcą na głośnej konferencji Amazon re: Invent, spotkaniu branżowym poświęconym przetwarzaniu w chmurze, aw ostatnich latach stał się bardziej publiczną twarzą Amazona. Zeszłego lata, kiedy długoletni dyrektor ds. Logistyki Jeff Wilke, kolejny potencjalny następca Bezosa, ogłosił przejście na emeryturę, napis był na ścianie. Ktoś w końcu przejmie władzę od Bezosa i wyglądało na to, że bardziej niż kiedykolwiek będzie to Jassy.

Dziwactwa i osobowość kierownictwa Jassy’ego również stały się w firmie nieco legendarne, podobnie jak niesławny styl e-maili Bezosa i przyzwoitość na spotkaniach. Jassy jest znany wewnętrznie ze swojej dogłębnej dbałości o szczegóły i praktycznego podejścia, zamiłowania do spotkań, które odbywają się równolegle, oraz przyjaznego podejścia do kwestii sprawiedliwości społecznej. Wtajemniczony.

We wrześniu on tweetował publicznie o odpowiedzialności za zabójstwo Breonny Taylor i otwarcie popierał ruch Black Lives Matter i kwestie LGBTQ. Jassy jest jednak również znany z tego, że bronił kontrowersyjnych decyzji, takich jak sprzedaż przez Amazon jego rzekomo wadliwej technologii rozpoznawania twarzy policji i rządowi. (Amazon ogłosił roczny zakaz sprzedaży technologii organom ścigania od czerwca ubiegłego roku).

Podejście Jassy’ego charakteryzuje się również podejmowaniem trudnych i bezprecedensowych telefonów, czego najlepszym przykładem jest decyzja AWS o zakazie platformy mediów społecznościowych Parler w zeszłym miesiącu po zamieszkach w Kapitolu w Stanach Zjednoczonych. Był to ruch, którego firma nie przyjęła lekko, biorąc pod uwagę jej „religijne” zobowiązanie do utrzymania usług dla klientów, Wtajemniczony zgłoszone w tym czasie. Ale czuł się zmuszony to zrobić po oburzeniu pracowników i ponieważ Parler stanowił „bardzo realne zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego”, powiedział Amazon w swoim oświadczeniu.

Jassy bez wątpienia będzie odpowiedzialny za wykonywanie jeszcze trudniejszych telefonów w przyszłości. Ale to część zarówno pracy, jak i kultury Amazonii, którą pomógł kultywować. „Naprawdę trudno jest zbudować biznes, który będzie trwał przez długi czas” – powiedział Jassy wirtualnej publiczności podczas całkowicie cyfrowego Amazon re: Invent w grudniu zeszłego roku. „Aby to zrobić, wymyślisz siebie na nowo i często będziesz musiał wymyślać siebie na nowo”.

Właśnie to zrobił Amazon przez lata, przekształcając się z księgarni online w giganta handlu elektronicznego, a następnie w producenta sprzętu, głównego gracza w Hollywood i branży rozrywkowej, a obecnie drugiego co do wielkości pracodawcę w kraju. Przez cały czas Jassy pracował za kulisami, aby zapewnić, że AWS wyrasta na maszynę zysku, jaką jest dzisiaj.

Teraz Jassy wydaje się być gotowy na swoje własne odkrycie, w czasie, gdy Amazon wciąż znajduje się w czołówce wielu branż i kontynuuje eksplorację nowych terytoriów, a wszystko to w obliczu rosnącej presji antymonopolowej w USA i za granicą oraz rosnącej konkurencji w Branże AI, cloud i e-commerce.

„Zwykle widzisz desperacki rodzaj odkrywania na nowo – firmy na skraju rozpadu lub bankructwa decydują, że muszą wymyślić siebie na nowo. Kiedy czekasz do tego momentu, nie ma sprawy, czy odniesiesz sukces, czy nie ”- wyjaśnił Jassy. „Chcesz odkrywać na nowo, kiedy jesteś zdrowy. Chcesz ciągle wymyślać na nowo ”.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook