GryOprogramowanieRTV

Praktyczne korzystanie z usługi przesyłania strumieniowego gier Luna firmy Amazon

Pojawiła się usługa przesyłania strumieniowego Luna firmy Amazon, a firma udostępnia dziś wczesny dostęp ograniczonej liczbie klientów. Zaczyna się od biblioteki 50 gier i wsparcia dla komputerów Mac, PC, Fire TV i, po raz pierwszy w przypadku głównej usługi przesyłania strumieniowego, urządzeń z systemem iOS – ponieważ Amazon ma aplikację internetową, która omija kontrowersyjne zasady Apple App Store. Luna zaczyna się od 5,99 $ miesięcznie.

Spędziliśmy kilka godzin na streamowaniu gier z Luną. Oto, jak jest do tej pory i jak wypada w porównaniu z innymi usługami przesyłania strumieniowego, takimi jak Microsoft xCloud i Google Stadia.

Aplikacja internetowa Luna na iOS.

Wydajność

Największym pytaniem dla Luny – jak każdej usługi gier w chmurze – jest wydajność. Aby gry w chmurze działały dobrze, firmy takie jak Amazon muszą szybko dostarczać skompresowane klatki wideo, które reagują na naciśnięcia przycisków, nawet jeśli przepustowość Internetu spada, a Twój dom nie znajduje się tuż obok farmy serwerów Amazon. Amazon zaleca minimalną prędkość połączenia 10 Mb / s dla Luny, ale wewnętrzna sieć twojego domu również ma znaczenie. Przetestowaliśmy Lunę na różnych urządzeniach w dwóch różnych Skraj domy redaktorów na dwóch różnych wybrzeżach z różnymi prędkościami Internetu i typami połączeń.

Jak dotąd 10 Mb / s nie wydaje się wystarczające. Okazało się, że potrzebujemy połączenia o szybkości co najmniej 25 Mb / s, aby uzyskać spójnie odtwarzalny strumień, przy czym większa przepustowość jest oczywiście lepsza. Mój kolega Sean Hollister ograniczył swój router do 10 Mb / s, 15 Mb / s i 20 Mb / s, ale nadal otrzymywał fragmenty przerywanego wideo.

Najlepsza wydajność (oczywiście) pochodzi z komputera PC z przewodowym połączeniem Ethernet i kontrolerem, bez innych członków rodziny przesyłających strumieniowo wideo w domu. Gra Bloodstained: Ritual of the Night na tym stałym połączeniu było praktycznie nie do odróżnienia od gry działającej natywnie. (Przełączając się w tę iz powrotem, można powiedzieć, że wymachiwanie mieczem zajmuje trochę więcej czasu, ale wydawało się, że jest to doskonale grywalne). Trzeba przyznać, że korzystanie z Luny do streamowania gry na zdolnym komputerze PC ma niewiele zalet.

Z drugiej strony, Metro: Exodus, jedna z najbardziej rozbudowanych graficznie gier dostępnych do strumieniowego przesyłania, wyglądała i grała zdecydowanie gorzej podczas przesyłania strumieniowego do przeglądarki internetowej niż na wydajnym komputerze do gier. Szczerze mówiąc, nie wygląda świetnie ani w Lunie, ani w Stadii, ale przynajmniej Stadia mogła nadążyć za myszą i klawiaturą. Mysz Luny była wyjątkowo leniwa.

Po lewej: Luna. Po prawej: Stadia. To jest Metro: Exodus w przeglądarce internetowej na komputerze PC w rozdzielczości 1080p w najlepszym przypadku.

Korzystanie z połączeń bezprzewodowych wprowadza znacznie więcej zmiennych do wydajności Luny. Jeśli masz stabilne, silne połączenie Wi-Fi, Luna działa całkiem nieźle, z niewielkim opóźnieniem, płynnym wideo HD i wystarczająco responsywną rozgrywką, aby cieszyć się nawet szybkimi platformówkami, takimi jak Sonic Mania na telefonie iPhone ze sparowanym kontrolerem Bluetooth.

Ale kiedy Luna ma złe połączenie, jest ciężko. Z jakiegoś powodu Amazon nie wydaje się pogarszać jakości strumieniowego przesyłania wideo, gdy prędkość połączenia jest niska; po prostu próbuje się włączyć, upuszczając klatki, aż przyspieszy. Napotkałem również problemy, w których dźwięk zaczął pozostawać w tyle za płynną rozgrywką, prawdopodobnie z powodu powolnego połączenia. Obecnie wydaje się, że wydajność Luny jest prawie całkowicie zależna od posiadania dobrego internetu.

Luna działa na urządzeniach iOS z różnymi kontrolerami Bluetooth.

Podczas moich wstępnych testów na moim iPhonie gry takie jak Kontrola były praktycznie nie do zagrania, ponieważ moje Wi-Fi działało wolniej niż zwykle. Dopiero pełne ponowne uruchomienie sieci, które przyspieszyło i pozwoliło na znacznie bardziej grywalną rozgrywkę. Właściwie miałem więcej szczęścia z uzyskaniem stałej wydajności w LTE niż w przypadku mojego stale zmieniającego się Wi-Fi (które odbijało się od 30 Mb / s do 120 Mb / s).

Niezależnie od tego, jak dobrze grają, te gry ładują się szybki. Jednym z największych problemów z Microsoft xCloud w tej chwili jest to, że każda gra jest dosłownie przesyłana strumieniowo ze starej płyty głównej Xbox One S w szafie serwerowej, a załadowanie wielu gier może zająć pełną minutę. Stadia i Luna działają na potężnych serwerach, które nie mają tego problemu. Kontrola ładowany znacznie szybciej niż na PS4, a Zakrwawione pojawiały się równie szybko, jak na naszych komputerach do gier w domu.

Istnieją dwie kluczowe części wydajności Luny, których nie byliśmy w stanie przetestować: przesyłanie strumieniowe 4K, które jest wymienione jako „wkrótce”, oraz kontroler Amazon Luna, który może łączyć się bezpośrednio z serwerami Amazon i obiecuje zmniejszyć opóźnienia ”przez 17 do 30 milisekund ”w porównaniu z kontrolerem Bluetooth. Amazon właśnie otworzył dziś sprzedaż kontrolera Luna dla klientów z wczesnym dostępem i nie zostanie on wysłany przez kolejne 10 dni.

Aplikacja internetowa na iOS

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Luna jest jedną z pierwszych usług przesyłania strumieniowego gier, która oferuje funkcjonalną opcję iOS, dzięki ulepszonej aplikacji internetowej. „Instalowanie” Luny wymaga po prostu jednorazowego otwarcia jej w Safari i zapisania strony Luna na ekranie głównym iOS (tak jak w przypadku każdej aplikacji internetowej Safari), po czym zachowuje się jak każda inna aplikacja na iOS.

Jak „zainstalujesz” aplikację internetową Luna na ekranie głównym iOS.

Podczas gdy Amazon prawie na pewno napotyka pewne ograniczenia techniczne, ponieważ nie jest w stanie stworzyć pełnoprawnej aplikacji natywnej, doświadczenie aplikacji internetowej Luna jest na tyle dobre, że gdybym jeszcze nie wiedział, że jest to aplikacja internetowa, prawdopodobnie nie zgadłem. Jak dotąd to po prostu działa – być może z wyjątkiem sytuacji, gdy musieliśmy włączać i wyłączać nasz Bluetooth, gdy aplikacja zapomniała, że ​​jest sparowana z naszymi kontrolerami.

Biblioteka

Amazon uruchamia swój kanał gier Luna Plus – który kosztuje 5,99 $ miesięcznie we wczesnym dostępie – z 50 grami, z obietnicą, że więcej na start. Oto cała dotychczasowa kolekcja:

50 gier aktualnie dostępnych na kanale Luna Plus.

Jest tam kilka dużych tytułów, w tym Kontrola, Metro: Exodus, Krata, The Surge seria, Sonic Mania, the SteamWorld gry i nie tylko. To nie jest tak imponująca oferta jak biblioteka Microsoft xCloud (która oferuje ponad 100 gier), ale jest też wciąż za wcześnie na usługi Amazon. Teoretycznie łatwiej jest dodawać gry Lunie niż Stadia: Google wymaga od programistów migracji na swoje serwery Linux, podczas gdy Amazon używa komputerów z systemem Windows.

Ale chociaż gra w gry Windows, wydaje się, że nie ma sposobu na zabranie zapisanych gier na komputer na przejażdżkę. To jedna z największych zalet xCloud (który może zsynchronizować się z twoją biblioteką Xbox) i GeForce Now firmy Nvidia, która może przede wszystkim synchronizować się ze Steam i Epic.

Luna polega również na tym, że płacisz za „kanały” gier w pakiecie. Zamiast ceny “ wszystko, co możesz zjeść ” (jak Netflix lub, co ważniejsze, xCloud), która zapewnia dostęp do wszystkiego w usłudze, Luna działa bardziej jak kabel, w którym możesz łączyć grupy kanałów, aby uzyskaj dostęp do wybranych gier.

Ale podobnie jak kabel, będziesz musiał pracować w tych grupach kanałów, przynajmniej na razie. We wczesnym dostępie Luna oferuje tylko kanały. Jeśli więc chcesz na przykład zagrać tylko w jedną grę Ubisoft, będziesz musiał zapłacić za cały katalog Ubisoft, gdy pojawi się on w usłudze.

Funkcjonalność aplikacji

Aplikacje Luna (i aplikacje internetowe) są w tej chwili dość proste. Istnieje menu główne do wznawiania gier, które już zacząłeś, biblioteka zawierająca listę wszystkich gier, do których masz dostęp w ramach subskrypcji, menu „listy odtwarzania” do zapisywania ulubionych gier, pasek wyszukiwania i menu ustawień.

Wybór gry daje wskazówkę, w jaki sposób Amazon może wykorzystać Luna w przyszłości, z listą transmisji na żywo w serwisie Twitch dowolnej gry, na którą patrzysz, ale na razie to pełny zakres integracji z Twitch. W tej chwili nie ma możliwości bezpośredniego przesyłania strumieniowego gry Luna do Twitch ani żadnej opcji integracji istniejących bibliotek gier Twitch gracza z Luna.

Interfejs użytkownika Luny do transmisji na Twitchu.

Wreszcie, Luna umożliwia graczom łatwe przeskakiwanie z jednego urządzenia na drugie, ale z dość dużym haczykiem: możesz łatwo przeskoczyć z, powiedzmy, iPhone’a na komputer, jeśli nadal aktywnie uruchamiasz grę na swoim telefonie. Po „wyjściu” z gry nie ma funkcji szybkiego wznawiania; będziesz musiał poczekać, aż gra zostanie w pełni ponownie uruchomiona. Miejmy nadzieję, że zaoszczędziłeś zanim zrezygnowałeś.

Dodatkowe testy przeprowadzone przez Seana Hollistera.

Fotografia: Chaim Gartenberg / The Verge

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook