Gry

Prędkości SpaceX Starlink ujawnione, gdy użytkownicy wersji beta pobierają pliki z prędkością od 11 do 60 Mb / s

Terminal użytkownika SpaceX Starlink, znany również jako antena satelitarna, widziany na tle miasta.
Powiększać / Terminal użytkownika / antena satelitarna SpaceX Starlink.

SpaceX

Zgodnie z testami przeprowadzonymi przy użyciu narzędzia speedtest.net firmy Ookla, użytkownicy beta usługi szerokopasmowej satelitarnej SpaceX Starlink uzyskują prędkość pobierania od 11 Mb / s do 60 Mb / s. Testy szybkości wykazały prędkości wysyłania w zakresie od 5 Mb / s do 18 Mb / s.

Te same testy, przeprowadzone w ciągu ostatnich dwóch tygodni, wykazały opóźnienia lub szybkości pingów w zakresie od 31 ms do 94 ms. Nie jest to wyczerpujące badanie szybkości i opóźnień Starlink, więc nie jest jasne, czy użytkownicy Internetu powinni tego oczekiwać, gdy satelity Starlink zostaną w pełni wdrożone, a usługa osiągnie komercyjną dostępność. Wczoraj zadaliśmy SpaceX kilka pytań dotyczących wyników testów prędkości i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedzi.

Linki do 11 anonimowych testów prędkości przeprowadzonych przez użytkowników Starlink zostały wczoraj opublikowane przez użytkownika Reddit. Inny użytkownik Reddita skompilował niektóre testy, aby stworzyć tę grafikę:

Snnackss użytkownika Reddit

Beta testerzy muszą podpisać umowy o zachowaniu poufności, więc te testy szybkości mogą być jednym z jedynych przebłysków rzeczywistej wydajności podczas testów. SpaceX powiedział Federalnej Komisji Łączności, że Starlink w końcu osiągnie gigabitowe prędkości, mówiąc w swoim wniosku z 2016 r. Do FCC, że „po pełnej optymalizacji poprzez ostateczne wdrożenie system będzie w stanie zapewnić wysoką przepustowość (do 1 Gb / s na użytkownika), usługi szerokopasmowe o małych opóźnieniach dla konsumentów i firm w USA i na całym świecie ”. SpaceX wystrzelił do tej pory około 600 satelitów i ma pozwolenie FCC na wystrzelenie prawie 12 000.

Chociaż 60 Mb / s nie jest gigabitem, jest na równi z niektórymi niższymi poziomami prędkości kabli i jest znacznie wyższe niż prędkości oferowane przez wiele usług DSL na obszarach wiejskich, gdzie SpaceX prawdopodobnie spotka się z dużym zainteresowaniem. W wątku Reddit niektórzy internauci powiedzieli, że chcieliby uzyskać prędkości pokazane w testach Starlink, ponieważ obecnie utknęli na 1Mbps lub nawet mniej. Raport firmy Ookla na temat stałych prędkości szerokopasmowych z grudnia 2018 r. Wykazał, że średnie prędkości pobierania w USA wynosiły 96,25 Mb / s, a wysyłania 32,88 Mb / s. SpaceX planuje obsłużyć do 5 milionów abonentów Internetu domowego w USA.

Opóźnienie SpaceX

W marcu dyrektor generalny SpaceX, Elon Musk, powiedział: „Naszym celem jest opóźnienie poniżej 20 milisekund, aby ktoś mógł zagrać w szybko reagującą grę wideo na poziomie rywalizacji”. Satelity SpaceX mają niskie orbity okołoziemskie od 540 km do 570 km, co czyni je zdolnymi do znacznie mniejszych opóźnień niż satelity geostacjonarne, które orbitują na około 35 000 km.

Przewodniczący FCC, Ajit Pai, wątpił w twierdzenia Muska o opóźnieniach iw maju 2020 r. Zaproponował klasyfikację SpaceX i wszystkich innych operatorów satelitarnych jako dostawców o dużych opóźnieniach – tj. Powyżej 100 ms – do celów dystrybucji finansowania szerokopasmowego dostępu na obszarach wiejskich. FCC wycofało się z tego planu, ale powiedział, że firmy takie jak SpaceX będą musiały udowodnić, że mogą oferować niskie opóźnienia, i nadal wyrażają “poważne wątpliwości”, że SpaceX i inni podobni dostawcy będą w stanie zapewnić opóźnienia mniejsze niż 100 ms.

Ping i opóźnienie to to samo w testach szybkości Ookla, mówi jeden z dokumentów pomocy usługi. Mierzy czas podróży w obie strony w milisekundach, gdy urządzenie klienckie wysyła wiadomość do serwera, a serwer odsyła odpowiedź. „Ten test jest powtarzany wielokrotnie, przy czym najniższa wartość decyduje o ostatecznym wyniku” – mówi Ookla.

Jak napisała FCC, opóźnienie sieci satelitarnej „składa się z„ opóźnienia propagacji ”, czasu potrzebnego do przejścia fali radiowej z satelity na powierzchnię Ziemi iz powrotem oraz„ opóźnienia przetwarzania ”, czasu, w którym wymaga sieci do przetwarzania danych. ” FCC zauważyła również, że „opóźnienie propagacji w sieci satelitarnej nie jest jedynym powodem opóźnienia w innych częściach sieci, takich jak przetwarzanie, trasowanie i transportowanie ruchu do miejsca przeznaczenia”. Testy FCC wykazały, że „opóźnienia kabli wahały się od 18 ms do 24 ms, opóźnienia światłowodów od 5 ms do 12 ms, a DSL od 27 ms do 55 ms”. Tradycyjne satelity szerokopasmowe wykorzystujące orbity geostacjonarne mają opóźnienie mierzone przez FCC na poziomie około 600 ms, ale nie wskazuje to na mniejsze opóźnienia, jakich można oczekiwać od satelitów na niskiej orbicie okołoziemskiej.

Chociaż opóźnienia testu prędkości Ookla dla Starlink nie osiągają celu Muska poniżej 20 ms, są poniżej progu 100 ms FCC. Ookla twierdzi, że jeśli chodzi o konkurencyjne gry online, gracze powinni być w stanie „wygrywać” z opóźnieniem lub pingiem wynoszącym 59 ms lub mniej oraz „w grze” z opóźnieniem lub pingiem do 129 ms. Według raportu firmy Ookla z zeszłego roku, 35 najlepszych miast na świecie do gier online ma współczynniki ping od 8 do 28 ms.

Na testy opóźnienia wpływa odległość między użytkownikiem a serwerem. Testy Ookla ujawnione na Reddicie pokazały, że testy przechodzą na serwery w Los Angeles i Seattle; Beta testy SpaceX są zaplanowane na północne Stany Zjednoczone i południową Kanadę, ale historia Stop the Cap mówi, że do tej pory testerzy są tylko na obszarach wiejskich stanu Waszyngton.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook