Różności i nowinki technologia

Priority Apollo Gravel Review: A Bike for Road and Mud

Co kilka lat świat rowerów wyłania się z nowym trendem, który przeważnie ignoruję. Kilkanaście lat temu wszyscy szaleli w kolarstwie przełajowym lub crossowym. Potem były grube opony, rowery turystyczne i ebike (OK, wpadłem w to).

Jakiś czas temu kolarstwo szutrowe stało się popularną nowością. Byłem sceptyczny. Wracając do tego, ludzie na rowerze mówili wszystkim, żeby wydali tysiące na rower pomiędzy rower szosowy i rower górski. Ale ten sceptycyzm zniknął, gdy tylko zacząłem na nich jeździć.

Okazuje się, że przejażdżki po szutrze są wszechstronne. To świetne rowery dojeżdżające do pracy i nie poczujesz się jak dingbata, jeśli zabierzesz go na proste weekendowe szlaki ze znajomymi. Przykładem tego typu jest Apollo Gravel Priority. Jest w rozsądnej cenie, biorąc pod uwagę szerokość jego funkcji, takich jak piasta z wewnętrznymi zębatkami i karbonowy pasek napędowy, który można łatwo spłukać, gdy wpadniesz w błoto.

Jeździłem nim przez niesamowicie mokrą zimę na północno-zachodnim Pacyfiku, zarówno podczas weekendowych wypraw po szutrach, jak i jako mój codzienny dojeżdżający po okolicy. Kocham to. Wydaje się, że jest specjalnie stworzony dla mojego brudnego stylu życia. To rower, który kupiłbym sobie.

Grinder Finder

: Adrienne So
: Adrienne So

Kolarstwo to sport plemienny, od odzianych w spandex kolarzy szosowych po kolarzy górskich z pazurami i śmiałych biodrówek pędzących przez korki na starożytnych fixach. Rowery Priority z Nowego Jorku produkują rowery dla ludzi takich jak ja. My lubić rowery, ale nienawidzę butów wpinanych. Ogólnie rzecz biorąc, jego rowery są dostępne – atrakcyjne, przyjemne w prowadzeniu, ale nie wyglądają na technicznie.

Apollo to pierwszy rower szutrowy. Rowery szutrowe wyglądają jak szosowe na sterydach, z kierownicą typu drop-bar i długą, pochyloną do przodu ramą do pokonywania długich kilometrów. Ale zazwyczaj mają cechy, które sprawiają, że są mniej wiewiórcze niż rower szosowy, takie jak większe opony i hamulce tarczowe.

Tester Priority, który mi przysłał, był mały w omszonej zieleni Ground Control. Mam 5 stóp 2 cale i pasuje mi całkiem nieźle, ale w końcu poprosiłem firmę o wymianę wspornika kierownicy na taki, który był trochę krótszy. Mój zasięg nie był całkiem wystarczająco długi. (Możesz również wybierać spośród średnich, dużych i bardzo dużych rozmiarów).

Apollo Gravel ma aluminiową ramę z amortyzującym widelcem z włókna węglowego i sztycą. Waży 24 funty, co jest zadziwiająco lekkie. Jest tak lekki jak mój stalowy rower na dojazdy, nawet z ciężką piastą z wewnętrznymi przełożeniami.

Piasta z wewnętrznymi przełożeniami to starannie zamknięty układ przeniesienia napędu – w przeciwieństwie do łańcucha i przerzutki, które większość z nas zna, gdzie łańcuch rowerowy przeskakuje z biegu na bieg podczas zmiany biegów. System wewnętrzny jest cięższy, dlatego jest bardziej prawdopodobne, że zobaczysz je na rowerach elektrycznych lub dojeżdżających do pracy, gdzie waga jest mniejszy, a także pozwala na zmianę biegów z postoju.

Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, może onieśmielać zmiana tylnego koła, które ma wewnętrzną piastę z napędem paskowym. Rzecznik Priority Bicycles Casey Raymer mówi, że zmiana tylnej opony z napędem paskowym i wewnętrzną piastą jest o wiele mniej kłopotliwa niż praca z zatłuszczonym łańcuchem i przerzutką, ale obejrzałem kilka filmów na YouTube i nie jestem do końca przekonany o mojej zdolności do tego. Przynajmniej opony w Apollo są kompatybilne z oponami bezdętkowymi, co oznacza, że ​​możesz je przekształcić w takie, które są o wiele mniej podatne na przebicie.

Jednak na rowerze dojeżdżającym do pracy mówię: „Heck yeah!” do wewnętrznej piasty koła zębatego. Nie musisz ciągle męczyć się z napięciem łańcucha, próbując zrozumieć, dlaczego łańcuch roweru wciąż spada. Przed Apollo nigdy nie wziąłem roweru z piastą z wewnętrznymi przełożeniami na szlak. Okazuje się, że możliwość zmiany biegów na postoju jest równie przyjemna na stromych, błotnistych wzgórzach, jak w środku ruchu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook