Różności i nowinki technologia

Rad Power Bikes zbiera 150 milionów dolarów na rozwój swojego imperium rowerów elektrycznych

Firma Rad Power Bikes właśnie ogłosiła inwestycję o wartości 150 milionów dolarów w celu zwiększenia zasięgu sprzedaży detalicznej oraz ulepszenia usług konserwacji i napraw. To jedna z największych dotychczas inwestycji w firmie zajmującej się e-rowerami i odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na transport elektryczny.

Wśród inwestorów w tej rundzie znajdują się fundusz inwestycyjny Morgan Stanley, Counterpoint Global; Fidelity Management and Research Company; The Rise Fund, globalna platforma inwestycyjna zarządzana przez TPG; oraz fundusze i rachunki, którym doradzał T. Rowe Price Associates, a także istniejących inwestorów, takich jak Durable Capital Partners LP i Vulcan Capital.

„Ogólnie myślę, że to naprawdę ekscytujący moment dla przestrzeni dla rowerów elektrycznych przeznaczonych bezpośrednio dla konsumentów i ogólnie dla rowerów elektrycznych” – powiedział Mike Radenbaugh, dyrektor generalny Rad Power Bikes. The Verge w niedawnym wywiadzie. „Ta kwota pozyskiwania funduszy jest zwykle zarezerwowana dla – jak mam to powiedzieć – mniej opłacalnych biznesów, takich jak na przykład udział w rowerach, a ta kwota finansowania naprawdę pozwala nam zainwestować w podwojenie poważnej infrastruktury, zarówno łańcucha dostaw, jak i wsparcie i usługi posprzedażowe ”.

Rad Power Bikes planuje podwojenie swojej 325-osobowej siły roboczej do przyszłego roku, powiedział Radenbaugh, kładąc duży nacisk na badania i rozwój. Pozwoli to również spółce przyspieszyć rozwój sieci detalicznej i usługowej, która ma objąć już 75 proc. Klientów w USA do końca 2021 roku.

Rad Power Bikes to największy producent e-rowerów w USA, oferujący 11 różnych modeli, od Rad Rovera z grubymi oponami po nowy, cieńszy RadMission. Radenbaugh założył firmę w 2015 roku, po kilku latach sprzedaży swoich niestandardowych rowerów elektrycznych klientom na Zachodnim Wybrzeżu.

W ciągu ostatnich kilku lat firmy venture capital inwestowały pieniądze w firmy zajmujące się rowerami elektrycznymi i skuterami. Ale chociaż wydaje się, że zainteresowanie inwestorów w szczególności firmami oferującymi wspólne hulajnogi zmniejszyło się w ostatnich miesiącach, producenci e-rowerów nadal przyciągają wiele uwagi, zwłaszcza że podczas pandemii wzrosły liczby sprzedaży.

Rowery, zarówno tradycyjne, jak i zelektryfikowane, cieszą się ogromną popularnością w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Według NPD Group, która śledzi trendy w handlu detalicznym, w Stanach Zjednoczonych sprzedano oszałamiającą kwotę 4,1 miliarda dolarów (z wyłączeniem rowerów elektrycznych) w Stanach Zjednoczonych, co stanowi 62-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku. Rowery elektryczne wykazały jeszcze większą dynamikę, osiągając 490,8 miliona dolarów sprzedaży w USA, co oznacza 144-procentowy wzrost rok do roku.

Firma doradcza Deloitte oszacowała w zeszłorocznym raporcie, że liczba e-rowerów w obiegu na całym świecie powinna osiągnąć 300 milionów do 2023 roku – o 50 procent więcej niż 200 milionów w 2019 roku.

Inwestorzy widzą wyraźną okazję w dalszym napędzaniu tego wzrostu. Firma Rad Power Bikes podpisała 25-milionową umowę w lutym, podczas gdy holenderska marka e-rowerów VanMoof wylądowała we wrześniu 40 milionów dolarów. Według danych PitchBook, europejscy inwestorzy zainwestowali 165 milionów dolarów w e-rowery w 2019 i 2020 roku, więcej niż w poprzednich czterech latach łącznie.

Radenbaugh zasugerował, że dodatkowy kapitał pomoże w rozwoju Rad Power Bikes poza świat dwukołowego transportu. „Naszym celem jest coś znacznie większego niż marka e-rowerów i właśnie to widzieli inwestorzy, gdy zaczęli zagłębiać się w Rad” – powiedział.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook