Różności i nowinki technologia

Radość z gotowania “ analogowego ” na kuchence Green Coleman Camp

Kiedy już to zrobisz, wlej kieliszek wina i rozkoszuj się aromatami otulonymi świeżym powietrzem i sosną. To miłe.

Podczas tej podróży z Elisabeth robiliśmy naleśniki i płatki owsiane, smażone udka z kurczaka i łączyliśmy je z makaronem, jedliśmy kreta z kiełbasami, upajaliśmy się makaronem i serem z zielonymi chili w puszkach. Wyjątkowo wysoko za grosze dostaliśmy czerwoną soczewicę w słoikowym curry, podawaną z pokrojoną w kostkę czerwoną papryką.

Po naszej podróży przeprowadziłem kilka podstawowych testów w domu i dowiedziałem się, że w 80-stopniowy dzień potrzebowałem 16 minut, aby doprowadzić do wrzenia galon wody o temperaturze pokojowej w odkrytym 10-calowym garnku na makaron. Użyłem tej gorącej wody do zrobienia chłodnego makaronu soba w sosie chili, który byłby doskonałą kolacją na kemping w gorący dzień. Zrobiłam też burgery z jagnięciny, które były mocno chrupiące na wierzchu i na spodzie, zanim wnętrze zsunęło się z perfekcyjnie wysmażonego medium. To wszystko, żeby powiedzieć, że Coleman nie jest statkiem rakietowym, ale z łatwością zrobi to, czego potrzebujesz, gdy będziesz biwakować.

Coleman z pewnością ma swoje wady i do nich dojdę, ale zatrzymajmy się tutaj i porozmawiajmy o problemie całej branży: braku łatwego recyklingu kanistrów z paliwem obozowym. Miliony z nich po prostu lądują na wysypisku z braku lepszych opcji. BernzOmatic ma program „CylinderSafe”, który najwyraźniej pomaga dowiedzieć się, jak pozbyć się metalowych torped, ale kiedy podłączyłem mój kod pocztowy do narzędzia internetowego, wygenerował on martwy link. Nawet w przyjaznym środowisku Seattle nie ma z nimi prawie nic wspólnego. Ciekawa strona internetowa „Where Does It Go” w Seattle mówi, jak łatwo pozbyć się wszelkiego rodzaju rzeczy, ale sugeruje śmieci jako pierwszą opcję dla kanistrów z paliwem kempingowym. Nie wspomina, że ​​kanistry Colemana można przywieźć do składowiska odpadów niebezpiecznych – w moim przypadku pięć mil dalej – albo mogę jechać dalej i zapłacić za zostawienie ich w sklepie prowadzonym przez firmę zajmującą się śmieciami (i jest zamknięty podczas pandemii) ).

: Primus

Nasze ulubione kuchenki kempingowe

Smażyliśmy, ugotowaliśmy i spaliliśmy nasze jedzenie, aby znaleźć najlepsze przenośne kuchenki gazowe propan na następną przygodę na świeżym powietrzu.

Jest rok 2020. Czy nie możemy znaleźć sposobu, aby to ułatwić? Lodowce topnieją, a Kalifornia – bardzo przyjemne miejsce na kemping – płonie! Daj mi więcej opcji przyjaznych dla Ziemi! Coleman, to byłaby świetna okazja, aby być liderem. Prostą sugestią, która przychodzi na myśl, byłoby posiadanie stacji recyklingu kanistrów w sklepach ze sprzętem, w których je kupujesz. Innym może być powrót do zbiornika wielokrotnego napełniania.

Sam piec ma również wady, które są drobne, ale zaskakujące. Tylko dlatego, że piec jest tak stary i dobrze znany, że słusznie ma w nazwie „Classic”, nie oznacza, że ​​tych usterek nie można było do tej pory usunąć. Oto moja lista życzeń: trochę więcej miejsca na powierzchni do gotowania, zwłaszcza szerokość umożliwiająca jednoczesne umieszczenie dwóch szerokich patelni; przycisk samozapłonu; i wiem, że to urocze, że tarcze obracają się w kółko, ale bardziej praktyczne byłoby ograniczenie tego do 360 stopni (lub mniej). To dobry kompromis, prawda? Przydałoby się również mieć kilka dodatkowych kratek na powierzchni gotowania, aby lepiej ustabilizować węższe rondle, a nóżki o regulowanej wysokości byłyby luksusowe, gdy stół piknikowy, na którym gotujesz, jest wypaczony.

Podczas podróży długodystansowej możesz również zauważyć podczas jazdy, że ruszt i odłączany wąż adaptera, którego używasz do podłączenia pieca do cylindra paliwowego, grzechotają w skrzyni, często gdy jesteś na długim odcinku autostrady i pieca znajduje się w trudno dostępnym miejscu z tyłu samochodu. Z drugiej strony, nie jestem pewien, czy istnieje lepsze rozwiązanie niż po prostu wepchnąć tam ręcznik.

Pomimo wad kocham mojego Colemana. Biwakowanie podczas pandemii wydaje się być jednym z niewielu stosunkowo bezpiecznych sposobów przebywania w tej chwili na świecie. Przejście na pełny analog z tym sprawdzonym sprzętem kempingowym to jedna rzecz mniej, o którą musisz się martwić, gdy tam jesteś. Podczas naszej ostatniej podróży połączyło mnie to jednocześnie z moim dzieciństwem, rodziną i wspaniałymi plenerami, jednocześnie pomagając mi zjeść kolację na stole na czas, aby posprzątać, odpocząć i spojrzeć na gwiazdy.

Koniecznie zapoznaj się z naszymi przewodnikami po najlepszym sprzęcie kempingowym, przenośnych grillach, przenośnych ekspresach do kawy i butach do biegania w terenie.

Więcej świetnych historii WIRED

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.