FotoGryMedia

Recenzja Oculus Quest 2: Najlepszy sposób na VR

Mieszkam w Oregonie i mój stan się pali. Niebo za moim oknem jest rumiane, żółto-brązowe, wyobraź sobie najbardziej mglisty dzień swojego życia i zarzuć na niego sepię. To jest teraz Portland. Powietrze pachnie jak ognisko o powierzchni miliona akrów i ma gorzki smak na języku. Na kilka godzin, gdy słońce zachodzi, niebo przybiera kolor rozlanej krwi, a słońce wygląda jak oko rozgniewanego boga wypalającego dziurę w świecie. To wszystko jest trochę na nosie, prawda?

Przed pożarami VR było oazą od miażdżącej znajomości mieszkania, którego nie mogłem opuścić. Teraz jest jeszcze bardziej schronieniem. Kiedy noszę Oculus Quest 2, nie widzę piekącego dymu ani wściekłego nieba i oddycham trochę łatwiej. To inny rodzaj eskapizmu niż wychodzenie z oglądania Peaky Blinders lub grając Spiritfarer. Trudno jest zaangażować się w media w jakikolwiek znaczący (lub eskapistyczny) sposób, nawet gdy płonie słońce. Chyba że te media mogą wziąć cię za rękę i wprowadzić w inny świat.

Główne zadanie

Zwykle wirtualna rzeczywistość na uwięzi do komputera stacjonarnego to prawdziwa produkcja, którą można wykonać. Muszę zwolnić trochę miejsca, podłączyć wszystkie pudełka i kable, upewnić się, że główny kabel nie jest skręcony lub skręcony, założyć zestaw słuchawkowy, wyregulować paski, zdjąć, ponownie dopasować, a następnie odpalić grę wyrzutnia. Potem gram przez kilka minut, starając się być bardzo świadomy położenia kabla, aby go nie szarpać i ciągle zaglądam przez spód zestawu słuchawkowego, aby nie potknąć się o niego i nie trzasnąć rękę do mojego biurka (ponownie).

Jeszcze gorzej było w czasach czujników zewnętrznych, kiedy musiałem ustawiać latarnie morskie z czujnikami wokół pokoju, aby śledzić moje ruchy. Jeśli nie było nikogo, kto zajmowałby się całą konfiguracją i kablami, bycie w VR było mniej wciągające niż oglądanie filmu lub granie w grę inną niż VR. Łatwo jest zanurzyć się w historii rozgrywającej się na ekranie, kiedy leżę na kanapie przy zgaszonym świetle. W VR ciągła potrzeba bycia świadomym mojego otoczenia zawsze dzieli moją uwagę na dwie części i studzi moje podekscytowanie wirtualnymi grami.

Oculus Quest był pierwszym zestawem słuchawkowym, który to zmienił. Nie wymaga żadnych kabli ani komputera. Samodzielnie odtwarza gry, chyba że chcesz połączyć się z komputerem PC, aby uzyskać ultra-zaawansowane wrażenia. To był pierwszy zestaw słuchawkowy, który podekscytował mnie VR. I nie byłam sama. Odleciał z półek. Popyt znacznie przewyższył podaż, prawdopodobnie dlatego, że był to zestaw słuchawkowy dla ludzi, którzy nie chcieli odkładać całego pokoju na VR. Dzięki Questowi możesz po prostu wyczyścić miejsce w salonie, a nawet po prostu usiąść na kanapie i wszystko gotowe.

: Oculus

W ciągu ostatnich kilku dni robiłem sobie przerwy z nowym Oculus Quest 2 za 299 USD. Podobnie jak jego poprzednik, łączy się z moją siecią Wi-Fi i samodzielnie gra w gry, korzystając z dwóch bezprzewodowych kontrolerów ruchu, eleganckiej białej obudowy i kilka nowych umiejętności.

Mam tendencję do zakładania go, podłączania słuchawek z redukcją szumów do gniazda słuchawkowego (ma głośniki, ale lubię pełne zanurzenie) i spędzam trochę czasu z Quillem rycerzem myszy z Mech. Czasami po prostu otwieram YouTube VR i oglądam filmy przyrodnicze w wysokiej rozdzielczości. Wędrujące kraby, dziewicze plaże, pierwotne lasy – odwiedziłem je wszystkie w Quest 2.

Kiedy naprawdę muszę na chwilę zanurzyć się w innym świecie, zamykam Slack na dzień, jem gumę z konopi i spędzam trochę czasu grając Rez Infinite. Szybowanie przez wersję cyberprzestrzeni z lat 90. do delikatnej, dudniącej ścieżki dźwiękowej syntezatora to świetny sposób, aby zapomnieć o nieustannie nadciągających pożarach, choćby na chwilę.

Projektuj naprzód

Oculus Quest 2 jest mniejszy niż oryginalny Quest, nieco lżejszy, mniej ciężki z przodu – to imponujące, biorąc pod uwagę, że wyświetlacze mają wyższą rozdzielczość niż kiedykolwiek wcześniej. Nie wydaje się już, że nosisz lornetkę swojego taty na twarzy. Pasek na głowę jest luźniejszy; teraz jest to cała tkanina zamiast półsztywnego, miękkiego w dotyku plastiku. To zmiana, co do której mam mieszane uczucia.

Paski z tkaniny są znacznie wygodniejsze i nieco łatwiejsze do dopasowania. Problem w tym, że pasek na głowę w poprzedniej wersji był tak ukształtowany, że obejmował tył twojej głowy – i miał dziurę, przez którą mogłem wsunąć koński ogon. Ten nowy nie, więc ma tendencję do zsuwania się z nosa z czasem, jak para okularów. Nie ślizga się zbytnio, ale jest zauważalny, jeśli nie masz regulowanych pasków dokładnie.

Oculus planuje wprowadzić kilka akcesoriów, aby dać graczom opcje, jeśli chodzi o paski. Nadchodzący Pro Strap jest sztywny i podobny do tego na Oculus Rift S. Ma zapewnić bardziej niezawodną podstawę, jeśli grasz w aktywne fizycznie gry VR. Dodatkowo Oculus planuje wypuścić pakiet baterii, który będzie mocowany do paska Pro Strap, podwajając żywotność baterii, którą uzyskasz z Quest 2, co zwykle wynosi około dwóch do trzech godzin.

Regulacja odległości źrenic jest również nieco inna w Quest 2. W poprzednim modelu, pod daszkiem znajdował się mały suwak, którego używałeś do określenia właściwej odległości źrenic, abyś mógł wyraźnie widzieć; dostosowałbyś go, gdy zestaw słuchawkowy był na głowie. Aby ustawić odległość źrenic w Quest 2, musisz zdjąć zestaw słuchawkowy, nieco przesunąć soczewki, ponownie założyć zestaw i próbować ponownie, aż dopasujesz go do swoich oczu. Na szczęście jest to jednorazowa konfiguracja. Soczewki pozostają na swoim miejscu, a ponieważ nie ma zewnętrznego suwaka, przypadkowo nie wyrzucisz ich z właściwej pozycji, gdy będziesz szukał regulatora głośności. Ale jeśli z Quest 2 korzysta więcej niż jedna osoba, trudniejsza konfiguracja może cię irytować.

Kontroler nie jest potrzebny (technicznie)

: Oculus

W ciągu ostatnich kilku lat Oculus starannie wyszlifował wszystkie krawędzie, które sprawiły, że VR stała się tak drażliwą propozycją dla wielu graczy. W Quest 2 wchodzenie i wychodzenie z VR jest jeszcze bardziej płynne dzięki wprowadzeniu śledzenia dłoni.

W Quest 2 możesz używać rąk zamiast kontrolerów. Oglądanie, jak zestaw słuchawkowy renderuje twoje dłonie i doskonale rejestruje każdy ich ruch w VR, jest całkiem fajne. Możesz nawet wykonać pewne niegrzeczne gesty i zobaczyć je w VR. Jednak śledzenie dłoni nie podoba się, gdy składasz ręce. Traci je z oczu, gdy tylko dotkną twoje dłonie.

To bardziej dowód słuszności koncepcji niż praktyczna funkcja. Nie ma wielu gier lub doświadczeń, które obsługują śledzenie rąk, więc jesteś głównie ograniczony do poruszania się po menu Quest 2. Ale nawet coś tak prostego, jak przeglądanie sklepu Oculus tylko rękami, jest naprawdę fajnym doświadczeniem, które sprawia, że ​​nie mogę się doczekać przyszłości tej technologii.

Doskonałość z gwiazdką

Oculus dużo inwestuje w Quest 2. W rzeczywistości jest to nowy flagowy zestaw słuchawkowy firmy. Oculus Rift S jest wycofywany, podobnie jak poprzednia misja. Kierują się na uroczą farmę na północy stanu, gdzie mogą biegać dziko i swobodnie z innymi emerytowanymi zestawami słuchawkowymi, takimi jak Oculus Go. To sprytne posunięcie. Quest 2 to zdecydowanie najlepszy zestaw słuchawkowy Oculus. Za około 300 USD, gdy trafi na półki 13 października (możesz go zamówić w przedsprzedaży), z najwyższej klasy możliwościami VR na uwięzi i bez ograniczeń, Oculus Quest 2 spełnia obietnicę VR w sposób, w jaki inne zestawy słuchawkowe nigdy nie mają, a to ekscytujące na przyszłość.

Niestety Oculus Quest 2 wymaga również konta na Facebooku. Podobnie jak Instagram, Oculus był jedną z tych firm należących do Facebooka, które często unikały (dobrze uzasadnionej) krytyki kierowanej pod adresem jej korporacyjnej spółki macierzystej. Ale nie będziesz już mógł używać konta Oculus do logowania się do Oculus Store lub konfigurowania Quest 2. To decyzja zrodzona z konsolidacji korporacji kosztem użyteczności i jest to największa wada Quest 2.

To pogłębienie więzi między nimi nie pasuje niektórym graczom i nie bez powodu. Nie jest paranoją krytyczne myślenie o tym, komu przekazujesz swoje dane i jak mogą je wykorzystać.

Quest 2 to gwiezdny sprzęt, niezrównany w przestrzeni VR, ale upewnij się, że dokonujesz świadomego zakupu. Przed podjęciem decyzji polecam zapoznanie się z najnowszymi kontrowersjami Facebooka, zwłaszcza dotyczącymi tego, jak firma traktuje (i niewłaściwie obchodzi się) z danymi użytkowników.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook