Różności i nowinki technologia

Recenzja Wing Freedom X: Szybka i ładna

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Wing Freedom X, zastanawiałem się, czy będzie to tańsze podejście do holenderskiego VanMoof S3. Szedłem spotkać się z przyjacielem i przypadkiem przechodziłem obok salonu Wing, a potem cofnąłem się podwójnie, żeby zajrzeć przez okno. Oba rowery elektryczne wyglądają bardzo podobnie, mam na myśli to, że mają wysokie, proste górne rury, które zwisają z opon, aby zamontować reflektor i tylne światło. Oba mają również odchyloną do tyłu kierownicę.

Ale pozory są tak naprawdę tylko powierzchowne. Freedom X to zupełnie inny rower w cenie, która jest bardziej przystępna dla większości ludzi.

Speeeeed

Jest energiczny. Dzieje się tak dzięki silnikowi piasty tylnej Bafang, który mierzy 350-watową moc ciągłą i 550-watową moc szczytową.

Dostajesz pięć poziomów wspomagania pedału, ale zwykle utrzymywałem go na poziomie drugim, drugim najsłabszym. Z siedmiobiegową mechaniczną przekładnią rzadko potrzebowałem więcej mocy. Kilka obrotów pedałów na drugim poziomie pomaga, nawet z postoju, przyspieszyło do 17 mil na godzinę. Nie trzeba było wiele wysiłku, aby osiągnąć szczyt z prędkością 20 mil na godzinę, oficjalną maksymalną prędkością ebike’a.

Za pośrednictwem wyświetlacza – nie ma towarzyszącej aplikacji na smartfony – możesz odblokować motocykl, aby osiągnąć 24 mil na godzinę. Jest to jedna z najfajniejszych funkcji Freedom, ale technicznie sprawia, że ​​korzystanie z niej jest nielegalne na większości ścieżek i szlaków wielokrotnego użytku. Po prostu trzymam się wartości domyślnej, jeśli jesteś w mieście. Jeśli kupisz opcjonalną przepustnicę za dodatkowe 80 USD, Freedom X przejdzie z ebike’a klasy 1 do klasy 2, ponieważ przepustnica działa, nawet jeśli nie pedałujesz.

Szczerze mówiąc, nie podobała mi się przepustnica. Jest skalowalny, co oznacza, że ​​zamiast być przyciskiem włączania / wyłączania, jest to dźwignia, która pozwala wybrać moc wzdłuż kontinuum. Nawet podczas maksymalnego przypinania motocykla występowało duże opóźnienie, zanim rower się ruszył. To było frustrujące na światłach, więc rzadko w ogóle używałem gazu. Nie dodawał też wiele energii motocyklowi, gdy był w ruchu. Przesunięcie go do 100-procentowej przepustnicy nie spowodowało niczego, czego jeszcze nie robił asystent pedału, więc nie jest to jak przycisk doładowania, który zapewni dodatkową moc. Nie wszystkie przepustnice to przyciski doładowania, ale warto na to zwrócić uwagę.

Hard Stop

: Wing

Zatrzymanie się jest większym problemem. Hamulce tarczowe uruchamiane linką są słabe, nawet na stosunkowo lekkim 39-funtowym rowerze (jest to lekki jak na ebike). Nowy Jork stawia panikę w hamowaniu paniki, a ja często radzę sobie z ciężkimi przystankami dzięki niecierpliwym kierowcom, nieświadomym pieszym i, kiedyś, człowiekowi grającemu w karty na pasie rowerowym.

Hamulce Freedom X zawsze zatrzymywały mnie przed pewną zagładą, ale często czułem, że używam do ostatniej chwili siły hamowania, aby zatrzymać się w takich sytuacjach. Hamulce hydrauliczne oferują lepszą siłę hamowania, chociaż nie są one powszechne w tej cenie. Hamulce linkowe niekoniecznie są złe, ale chciałbym zobaczyć tutaj mocniejsze.

Piszczą jak dwie świnie z bólem brzucha. Przypisałem to do mojego konkretnego roweru, dopóki nie przeczytałem recenzji po recenzji właścicieli Freedom, którzy zgłosili to samo, więc wydaje się, że wybór klocków hamulcowych przez Wing może być winny. Być może będziesz musiał wymienić klocki hamulcowe, aby zachować zdrowie psychiczne. To nie kosztuje dużo i nie jest trudne i nie jest to powód, aby unikać Freedom X.

Współczynnik X

Przetestowałem Freedom X (1449 USD), ale jest inny bardzo podobny model, który oferuje Wing o nazwie Freedom 2 (1299 USD). Ulepszenia X to czujnik momentu obrotowego pedałów zamiast czujnika kadencji i wyświetlacz ładnie zintegrowany z górną rurą, który pokazuje takie informacje, jak prędkość i poziom naładowania akumulatora.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook