Nowości

Rejsy podwajają się podczas wspólnych autonomicznych przejażdżek dzięki nowym protokołom COVID

Cruise, firma produkująca samojezdne samochody należąca do General Motors, podwoiła sprzedaż w Origin, wprowadzonym pod koniec zeszłego roku pojazdem autonomicznym bez kierownicy i pedałów. Wraz z pandemią COVID-19, która zniechęca wiele osób do korzystania z usług wspólnych przejazdów, firma ujawniła nowe protokoły bezpieczeństwa, których celem jest utrzymanie dystansu społecznego podczas podróży i odkażanie pojazdu między taryfami.

Cruise ubiega się również o zezwolenie rządu federalnego na masową produkcję Origin. Brak tradycyjnych mechanizmów kontrolnych pojazdu oznacza, że ​​firma będzie potrzebować zwolnienia z federalnych rządowych norm bezpieczeństwa pojazdów silnikowych, które wymagają, aby pojazdy miały kierownicę i pedały. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) przyznaje tylko 2500 takich zwolnień rocznie. (Istnieje ustawodawstwo zwiększające tę liczbę do 25 000, ale obecnie utknęło w martwym punkcie w Senacie).

W 2018 roku GM złożył petycję o pozwolenie na wdrożenie w pełni autonomicznego Chevy Bolta, ale nigdy nie otrzymał ostatecznej odpowiedzi od NHTSA. To zwolnienie zostanie teraz wycofane na korzyść petycji dotyczącej pochodzenia, mówi Cruise.

Nowe protokoły, jak również zwolnienie, mają również na celu przesłanie wiadomości, że Cruise nadal jest zaangażowany w bezpieczne uruchomienie wspólnej usługi robotaxi w najbliższej przyszłości. Pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem transportu, prowadząc do gwałtownego spadku liczby usług oferujących przejazdy, takich jak Uber i Lyft. Firmy te próbują teraz dokonać powrotu w oparciu głównie o surowe przepisy dotyczące masek i środków czyszczących.

Cruise nie uruchomił jeszcze usługi przejazdu gradem, ani nie ujawnił rzeczywistej działającej wersji Origin. Firma chce jednak wyprzedzić wszelkie spekulacje, że COVID zniszczy w przyszłości popyt na usługi współdzielonej mobilności.

„COVID-19 zmienił wszystko, w tym sposób, w jaki wiele osób myśli o wspólnych pojazdach”, pisze Robert Grant, wiceprezes ds. Globalnych rządów w firmie Cruise. „Dzielenie się czymkolwiek, wydaje się teraz, zagrożeniem dla naszego zdrowia”.

Grant mówi, że kabina Origin będzie wyposażona w plastikową przegrodę biegnącą przez środek. Jednocześnie w pojeździe będzie mogło przebywać tylko dwóch pasażerów, a firmowy system wentylacyjny zapewni cyrkulację powietrza. Wymagane będą maski, a także środki odkażające i chusteczki do rąk. Pojazd nie będzie miał kierowcy, więc te protokoły będą miały zastosowanie tylko do pasażerów.

Cruise ma usługę przywoływania przejazdów w wersji beta, ale jest dostępna tylko dla pracowników, a firma nie powie, kiedy będzie dostępna dla szerszej publiczności. Cruise również nie powie, kiedy pojawi się Origin, ale obiecuje udostępnić więcej informacji o swoich planach produkcyjnych w przyszłości. Pojazd będzie produkowany w fabryce GM w Detroit-Hamtramck, która niedawno została przemianowana na Factory Zero.

Cruise jest pod presją inwestorów, czyli Softbanku, aby uruchomić komercyjną usługę taksówkarską. Firma niedawno otrzymała pozwolenie od Kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Samochodowych na testowanie w San Francisco całkowicie bezzałogowych samochodów bez kierowców zapewniających bezpieczeństwo.

Kierowcy firmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo narzekali na brak standardów bezpieczeństwa podczas pandemii i późniejszych pożarów. Oskarżają Cruise’a o wprowadzanie autonomicznych samochodów podczas wiosennej blokady wbrew nakazom zdrowia publicznego zakazującym zbędnych podróży. Mówią, że Cruise nie robi wystarczająco dużo, aby zapewnić im bezpieczeństwo podczas tych kryzysów zdrowia publicznego.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook