Różności i nowinki technologia

Rozładunek AT&T DirecTV może być „wyprzedażą”, ponieważ firma ma niskie oferty

Logo i cena akcji AT&T wyświetlane na monitorze na parkiecie nowojorskiej giełdy w styczniu 2019 r.
Powiększać / Logo AT&T i cena akcji wyświetlane na monitorze na giełdzie nowojorskiej we wtorek 22 stycznia 2019 r.

Getty Images | Bloomberg

AT&T podobno posuwa się naprzód ze swoim planem sprzedaży DirecTV pomimo otrzymywania ofert, które wyceniają dział satelitarny na mniej niż jedną trzecią ceny zapłaconej przez AT&T.

AT&T kupiło DirecTV za 49 miliardów dolarów w 2015 roku i straciło siedem milionów abonentów telewizji w ciągu ostatnich dwóch lat. Pod koniec sierpnia pojawiła się wiadomość, że AT&T próbuje sprzedać DirecTV inwestorom private equity i że transakcja może kosztować mniej niż 20 miliardów dolarów.

Wczoraj New York Post podał aktualne informacje na temat procesu sprzedaży, pisząc, że AT&T przyspiesza aukcję, mimo że „zapowiada się na ognistą wyprzedaż”. Proces sprzedaży dla AT&T jest obsługiwany przez firmę Goldman Sachs.

„Otwarte oferty z kręgu firm wykupujących przyniosły około 3,5-krotność około 4,5 miliarda dolarów EBITDA DirecTV, co sugeruje wycenę na około 15,75 miliarda dolarów, według źródła bliskiego temu procesowi” – napisano w artykule Post. Pomimo niskich ofert w pierwszej rundzie, AT&T „w zeszłym tygodniu zaprosiło garstkę konkurentów do drugiej rundy aukcji walczącego nadawcy telewizji satelitarnej” – napisał The Post.

Prywatne firmy kapitałowe „chcą wydoić kurczącą się firmę za gotówkę, ponieważ abonenci DirecTV stale uciekają do tańszych usług strumieniowego przesyłania wideo, takich jak Netflix”, napisał Post. AT&T może zachować mniejszościowe udziały w DirecTV po sprzedaży. Skontaktowaliśmy się z AT&T w sprawie zgłoszenia i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedź.

„Poważne zniszczenie wartości”

„To bardzo, bardzo zaskakujące, że sprzedają DirecTV po tak niskiej cenie – to poważne zniszczenie wartości” – powiedział w wywiadzie dla Post były dyrektor AT&T. Ale nie jest zaskakujące, że nikt nie chce kupować DirecTV po cenie zbliżonej do ceny, którą AT&T zapłacił pięć lat temu, ponieważ firma odnotowuje duże straty klientów co kwartał od kilku lat. Po utracie 954 000 klientów w drugim kwartale 2020 r., AT&T spadła do 18,41 mln klientów w usługach telewizji internetowej DirecTV, U-verse TV i AT & T. To strata ponad 7 milionów klientów od połowy 2018 roku, kiedy AT&T miała 25,45 milionów abonentów w tych kategoriach.

DirecTV prawdopodobnie straciłby klientów w każdych okolicznościach z powodu trendu w kierunku tańszych usług transmisji strumieniowej online, ale AT&T przyspieszyło spadek, wprowadzając podwyżki cen i ograniczając korzystanie z ofert promocyjnych, które obniżają miesięczne koszty dla klientów. AT&T stara się poprawić swój majątek telewizyjny dzięki HBO Max w wysokości 15 USD miesięcznie, będącej wynikiem przejęcia firmy Time Warner Inc. przez AT&T w 2018 roku za 85 miliardów dolarów (lub 108 miliardów dolarów, w tym dług Time Warner).

Zakup DirecTV i Time Warner dramatycznie zwiększył zadłużenie AT&T. Pod naciskiem inwestorów AT&T obiecał w październiku 2019 r. Przeprowadzić „zdyscyplinowany przegląd” swojego portfela i zrzekł się „dużych przejęć” na trzy lata. Dług długoterminowy AT&T wyniósł 153,4 mld USD na 30 czerwca 2020 r., W porównaniu z 168,5 mld USD w połowie 2018 r.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook