Różności i nowinki technologia

Rozpakujmy błąd Pendulum Rocket

Moment obrotowy w tym przypadku zależy od trzech zmiennych: wielkości siły (F), odległości między siłą a punktem, w którym chcesz obliczyć moment (często nazywany ramieniem reakcyjnym, r) oraz kąta między siłę i ramię reakcyjne (θ). W powyższym przypadku kąt między siłą a ramieniem reakcyjnym wynosi 90 stopni. Ponieważ sinus 90 wynosi 1, daje to maksymalny moment obrotowy dla tej siły i ramienia reakcyjnego. Jeśli potrzebujesz większego momentu obrotowego, możesz pociągnąć mocniej – lub możesz kupić dłuższy klucz z większym ramieniem reakcyjnym.

Ale co by było, gdybyś pociągnął z taką siłą, że kąt był poza osią pionową? Lubię to.

: Rhett Allain

Jeśli chcesz dokręcić śrubę, to zły pomysł. Pod tym kątem uzyskasz mniejszy moment obrotowy (i zdejmiesz klucz z nakrętki). W rzeczywistości, jeśli pozwolisz, aby kąt osiągnął zero stopni, otrzymasz zerowy moment obrotowy. Tak więc, jeśli wyobrażasz sobie rysowanie linii przez siłę w punkcie przyłożenia i ta linia przechodzi przez punkt momentu obrotowego (w tym przypadku jest to nakrętka), wtedy moment obrotowy wynosi zero. Pamiętaj, że przy zerowym momencie obrotowym nie uzyskasz żadnej zmiany w ruchu obrotowym.

Tak więc, montując silnik rakietowy na szczycie rakiety, uzyskuje się zerowy moment obrotowy, ponieważ linia przechodząca przez siłę przechodzi przez środek masy, a rakieta nie wraca do pozycji pionowej. Ale co różni się od rzeczywistego wahadła? Kluczem jest punkt obrotu. W przypadku rakiety swobodnie latającej może ona obracać się wokół środka masy. Ani siła grawitacji, ani siła ciągu rakiety nie wywołują momentu obrotowego. Jednak gdy górna część rakiety jest unieruchomiona (w tym pierwszym przykładzie wahadła), rakieta musi obrócić się wokół górnego punktu. W tym przypadku siła grawitacji rzeczywiście wywiera moment obrotowy i to powoduje jego wahania w przód iw tył.

Rakieta z pędnikiem na dole

OK, powinieneś być w stanie przewidzieć, co się stanie, jeśli umieszczę silnik rakietowy w dolnej części pojazdu. W tym przypadku zamierzam po prostu obrócić rakietę całkowicie do góry nogami, tak aby jedna masa znajdowała się teraz na dole. Oto, jak to wygląda (a oto kod).

Wideo: Rhett Allain

Widzieć. To nadal działa. To pokazuje błąd rakiety wahadła. Umieszczenie silnika rakietowego w górnej części pojazdu nie powoduje powrotu do pozycji pionowej, więc nie ma sensu stawiać tam silnika. O wiele bardziej sensowne jest mieć rakietę na dnie – wiesz, ponieważ wszystkie te gorące rzeczy są wystrzeliwane z pędnika. Jeśli masz to na górze, po prostu uszkodzisz swój pojazd.

Iron Man Rocket Fallacy

Tu nie chodzi o rakiety, chodzi o Iron Mana. Właściwie jest to odpowiedź na niektóre komentarze YouTube dotyczące mojego pojawienia się w WIRED’s Technique Critique, w którym przyglądam się fizyce filmów o superbohaterach. W jednej ze scen przyjrzałem się, jak Iron Man lata (w filmach), używając silników odrzutowych zarówno na stopach, jak i na rękach. Tak, w filmie rzeczywiście powiedziałem, że „silniki odrzutowe na dnie rakiety są trochę problematyczne” – jest to dokładnie ten sam błąd dotyczący rakiet wahadłowych, który Goddard stworzył w swoich pierwszych projektach. Ups. Po prostu wydaje się, że rakieta zamontowana na dole przypomina podniesienie pionowego ołówka od dołu – ale jak widać, tak nie jest, jeśli rakieta przyspiesza.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook