Nowości

Snap kupuje swojego dostawcę wyświetlaczy AR za ponad 500 milionów dolarów

Snap zgodził się przejąć WaveOptics, dostawcę wyświetlaczy rzeczywistości rozszerzonej, które zasilają jego nowe okulary Spectacles, za ponad 500 milionów dolarów, The Verge nauczył się. Umowa jest największą w historii Snap, co podkreśla długoterminowy zakład firmy, że okulary AR w końcu wejdą do głównego nurtu.

WaveOptics produkuje przede wszystkim falowody, technologię wyświetlania, która pozwala na nakładanie wirtualnych obiektów na rzeczywisty świat poprzez przezroczystą powierzchnię, taką jak szkło, i towarzyszące im projektory światła. Snap używa wyświetlaczy WaveOptics w nowych Spectacles ogłoszonych w tym tygodniu, które nie są szeroko sprzedawane, ale dają niewielkiej liczbie twórców efektów AR.

Firma WaveOptics z siedzibą w Wielkiej Brytanii i założona w 2014 roku zebrała do tej pory łącznie 65 milionów dolarów, według firmy zajmującej się danymi finansowymi PitchBook. Około 125-osobowy zespół będzie teraz podlegał dyrektorowi działu sprzętu Snap, Steen Strand. Snap płaci teraz za połowę transakcji w magazynie, a za dwa lata może zdecydować się zapłacić za drugą połowę gotówką lub akcjami. Rzecznik Snap potwierdził przejęcie.

W przypadku Snap zakup dotyczy producenta kluczowego komponentu do okularów AR w rodzącej się, ale szybko rozwijającej się branży. Rzecznik Snap powiedział, że WaveOptics będzie nadal dostarczać innym firmom swoje falowody i współpracować ze Snapem nad niestandardowymi systemami optycznymi.

Mimo to zakup WaveOptics jest częściowo obronnym posunięciem Snap. Wielu z jej większych rywali technologicznych pracuje nad własną technologią falowodu, planując debiut okularów AR. Firma Google, która po raz pierwszy wkroczyła w kosmos dzięki Google Glass w 2013 r., Niedawno opublikowała mnóstwo ofert dla nowego zespołu zajmującego się budowaniem falowodów. Apple kupiło holograficznego producenta falowodów Akonię w 2018 roku i planuje ogłosić zestaw słuchawkowy AR już w przyszłym roku. A Facebook powiedział, że tworzy niestandardowe falowody do przyszłych okularów AR, które, jak uważa dyrektor generalny Mark Zuckerberg, pewnego dnia „na nowo zdefiniują nasz związek z technologią”.

Spojrzenie z pierwszej osoby przez Spectacles ukazujące obszar w środku powiększony świecącymi roślinami i motylem wylądował na dłoni noszącego.

Efekty AR widoczne w nowych Snap Spectacles.
: Snap

W międzyczasie WaveOptics zasygnalizowało, że chce dostosować wyświetlacze AR do masowej adaptacji. W lutym 2020 roku firma ogłosiła, jak twierdziła, że ​​jest najcieńszym dostępnym kolorowym falowodem. Kilka miesięcy temu zadebiutował falowodem obsługującym recepty we współpracy z Luxexcel.

Najnowsze okulary Snap z technologią WaveOptics mają 26,3-stopniowe pole widzenia, które jest mniejsze niż nieporęczne zestawy słuchawkowe AR, takie jak Microsoft Hololens. Okulary Snap są zaprojektowane tak, aby jasno wyświetlać efekty AR, zwane soczewkami, zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Wadą jest to, że bateria wystarcza tylko na 30 minut. Okulary ważą również 134 gramy, znacznie więcej niż zwykła para okularów.

Więc chociaż Snap wydaje teraz dużo pieniędzy na WaveOptics, prawdopodobnie minie dużo czasu, zanim technologia będzie gotowa i wystarczająco przystępna cenowo dla większości ludzi. Prezes Snap Evan Spiegel uważa, że ​​minie mniej więcej dziesięć lat, zanim okulary AR staną się wystarczająco atrakcyjne do masowej adaptacji, tak jak telefony komórkowe.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook