Różności i nowinki technologia

Spin testuje zdalnie sterowane skutery elektryczne, aby zapobiegać blokowaniu chodników

Spin, firma skuterowa należąca do Forda, testuje nowy skuter, którym może sterować zdalny operator. Hulajnogi, model Segway T60, wyglądają inaczej niż zwykła flota Spina z dodatkowym trzecim kołem z przodu. Są również wyposażone w czujniki i inne technologie dostarczone przez startup o nazwie Tortoise, który testuje, w jaki sposób teleoperacja może potencjalnie ułatwić zarządzanie flotami współdzielonych skuterów elektrycznych.

Od wiosny Spin planuje rozpocząć testy 250 zdalnie sterowanych skuterów w Boise w stanie Idaho, zanim zdecyduje, czy rozszerzyć program pilotażowy na dodatkowe rynki. Oprogramowanie Tortoise – które wykorzystuje wbudowane kamery skuterów skierowane do przodu i do tyłu – umożliwia zdalnym operatorom przesuwanie skuterów, gdy zdarzy się, że blokują chodniki lub ruch uliczny. W końcu umożliwi to również e-hulajnodze pokonywanie kilku bloków do rowerzystów.

„Było wiele fanfar wokół potencjału zdalnie sterowanych e-skuterów, ale to partnerstwo wyznacza punkt zwrotny w namacalnych planach operacyjnych, aby wprowadzić je na ulice miasta” – powiedział Ben Bear, dyrektor handlowy Spin. „Oprócz zapewnienia niezawodności konsumentom i większego porządku na ulicach miast, może to znacznie poprawić ekonomikę jednostki, zmniejszając nakład pracy wymaganej do utrzymania i zmiany położenia flot, jednocześnie zmniejszając kilometry spędzane na podróżach w celu ponownego wyważenia pojazdów”.

Problem, który ten pilot ma rozwiązać, jest problemem, który nęka branżę wspólnych skuterów od samego początku. W tej chwili hulajnogi są zbierane co noc przez zespoły niezależnych wykonawców w celu ładowania i równoważenia. Ci niezależni łowcy skuterów otrzymują wynagrodzenie w zależności od tego, ile skuterów mogą zebrać każdej nocy, co doprowadziło do kłótni, bójek i okazjonalnego błysku broni. Skutery ulegają uszkodzeniom, co skraca ich żywotność. Oszustwa i gromadzenie zasobów są powszechne. To ogromne wyzwanie logistyczne, które może być niebezpieczne dla zaangażowanych freelancerów.

Tymczasem kierowcom trudno jest znaleźć dostępne hulajnogi, gdy chcą. Blokują chodniki, utrudniając przejście dla osób na wózkach inwalidzkich i innych pieszych z problemami z poruszaniem się. Wszystkie kończą się zagraceniem w kilku miejscach, zamiast rozmieszczać się równomiernie po całym mieście. Miasta narzekały, że firmy nie umieszczają wystarczającej liczby skuterów w społecznościach o niskich dochodach i mniejszościach, aby zapewnić równą dystrybucję między liniami gospodarczymi.

Tortoise już wcześniej przetestował swoją technologię zdalnego sterowania na przedmieściach Atlanty w stanie Georgia. Skutery, które były własnością operatora usług wspólnych o nazwie Go X, nie miały trzech kół. Zamiast tego mieli dwa dodatkowe mniejsze koła pośrodku decku, które mogły wyskakiwać jak kółka treningowe, pomagając zrównoważyć hulajnogę.

Segway T60, który po raz pierwszy wprowadził rok temu chiński producent skuterów, ma być bardziej stabilnym modelem zbudowanym specjalnie do tego typu zastosowań. Kiedy został wydany, Segway nazwał go „roboskuterem” z „odwróconym trójkołowym podwoziem”, wykonanym dla globalnych dostawców usług udostępniania skuterów. Spin zauważył, że T60 ma ulepszone zawieszenie, trzy niezależne układy hamulcowe (regeneracyjny tylny hamulec, przednie i tylne hamulce bębnowe) oraz kierunkowskazy (na kierownicy i w pobliżu tylnego koła).

Jak to będzie działać? Po zakończeniu jazdy teleoperatory Żółwia (które znajdują się ponad tysiąc mil dalej w Mexico City) mogą zmienić pozycję skutera, jeśli jest zaparkowany w miejscu, gdzie jest mało prawdopodobne, aby odbyła się kolejna podróż lub jeśli skuter blokuje chodnik, przejście dla pieszych lub osobę niepełnosprawną -dostępna przestrzeń.

Jeszcze w tym roku Spin zapowiada, że ​​będzie oferować funkcję „wywoływania hulajnogi” w aplikacji, która pozwoli klientom zamówić e-skuter z wyprzedzeniem lub w czasie rzeczywistym.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook