GryOprogramowanie

Stadia trafia na iPhone’a i iPada z nową wersją beta iOS

Google Stadia w końcu dotarło do iOS ponad rok po uruchomieniu. Firma w wersji beta mobilnej sieci Web dla iPhone’a i iPada, po raz pierwszy ogłoszona w zeszłym miesiącu, rusza dzisiaj. Oznacza to, że każdy użytkownik Stadia na jej bezpłatnym poziomie lub płatnej subskrypcji Stadia Pro będzie mógł uzyskać dostęp do swojej biblioteki gier Stadia na urządzeniach Apple.

Google, podobnie jak inne konkurencyjne usługi w chmurze, korzysta z mobilnego Safari ze względu na ograniczenia Apple dotyczące aplikacji do gier w chmurze, co oznacza, że ​​platformy takie jak Stadia nie mogą istnieć w obecnej formie w App Store. W przeciwieństwie do GeForce Now firmy Nvidia lub planowanej mobilnej wersji internetowej platformy Microsoft xCloud, Google Stadia ma darmowy poziom bez ograniczeń i oferuje teraz dwie dostępne bezpłatne gry (Przeznaczenie 2 i Super Bomberman R), a będzie ich więcej. Oznacza to, że każdy, kto ma konto Gmail i chce wypróbować Stadia, może przy minimalnym wysiłku dać mu szansę na iPhonie lub iPadzie.

Ta dostępność może być kluczem do dalszego rozwoju Stadia. Wiele wczesnych zmagań Stadia i wiele nieudanych lub w inny sposób nieznanych platform chmurowych, które pojawiły się wcześniej, wiąże się z mieszanką problemów technicznych i przeszkód ekonomicznych, przeszkód, które oznaczają, że korzystanie z usługi jako podstawowej platformy do gier jest bardziej uciążliwe i kosztowne niż korzyści. Ale Stadia jest teraz w znacznie innym miejscu niż na początku. Usługa ma nie tylko darmowy poziom i darmowe gry, ale ma również dostęp do głośnych świątecznych wydań, takich jak Assassin’s Creed Valhalla i właśnie wydany Cyberpunk 2077.

Nowa gra science-fiction CD Projekt Red z otwartym światem była nękana przez błędy i problemy z wydajnością, wpływające głównie na graczy na konsolach do gier ostatniej generacji, co jest dobrodziejstwem dla wersji Stadia. Google musiał zamknąć promocję gry, w ramach której przyznawano bezpłatne kontrolery Stadia i urządzenia Chromecast Ultra każdemu, kto zamówił lub kupił w przedsprzedaży Cyberpunk 2077 na Stadii do tygodnia po premierze z powodu ogromnego popytu.

Dodanie obsługi iOS może przyspieszyć rozwój, z jakim korzysta teraz Stadia. Miałem dostęp do wersji beta na The Vergekonto testowe Stadia z ostatniego tygodnia, na którym testowałem Cyberpunk 2077 i inne gry na moim iPadzie Pro i iPhonie 11 Pro. Działa wyjątkowo dobrze, nawet z wbudowanymi przyciskami dotykowymi.

Nie polecałbym polegać na tych dotykowych elementach sterujących w przypadku wszystkiego, co wymaga precyzyjnego wprowadzania danych, ale miło było wiedzieć, że nadal mogę manewrować Przeznaczenie 2 interfejs za pomocą ekranu dotykowego mojego iPhone’a do wykonywania prostych zadań, takich jak hulanie w centrum wieży w grze, aby zbierać nagrody lub sprawdzać ekwipunek mojej postaci.

Zamiast dotyku, lepiej jest używać kontrolera Stadia lub jednego z obsługiwanych gamepadów Bluetooth, takich jak kontroler Microsoft Xbox One lub Sony DualShock 4, a kontrolery te działają płynnie za pośrednictwem mobilnego Safari bez żadnych problemów, z którymi do tej pory się spotkałem.

Powiem, że musisz polegać na połączeniu Wi-Fi, aby niezawodnie grać na iOS, chyba że jesteś posiadaczem raczej rzadkiego i sytuacyjnego adaptera Ethernet na Lightning lub USB. Oznacza to, że nie będziesz mieć super płynnej grafiki ani wydajności przez cały czas.

Mimo to wiele problemów wizualnych, których możesz doświadczyć podczas korzystania ze Stadia na przeciętnym połączeniu Wi-Fi na większym ekranie, nie jest tak zauważalnych podczas grania na iPhonie lub iPadzie. W szczególności grałem Cyberpunk 2077 na moim iPadzie Pro, aby było całkiem spójnym i solidnym doświadczeniem, bardziej w niektórych przypadkach niż na moim PlayStation 5, gdzie uważam, że gra często wielokrotnie się zawiesza podczas jednej sesji gry.

Ze względu na ograniczenia Apple, Google twierdzi, że będziesz musiał wykonać małe obejście, aby pobrać wersję internetową Stadia na ekranie głównym urządzenia z systemem iOS i utworzono tę grafikę, aby to wyjaśnić:

: Google

Dużym zastrzeżeniem w tej chwili jest to, że na Stadia nie ma wielu świetnych gier przeznaczonych dla graczy mobilnych. Nie widzę, żeby ktokolwiek robił wszystko, aby uruchomić nowy Assassin’s Creed lub Cyberpunk 2077 na ekranie iPhone’a, z wyjątkiem podziwiania jego nowości. Myślę, że iPad to przede wszystkim miejsce, w którym Stadia na iOS będzie świecić dla graczy, którzy mają wystarczająco ładny ekran, wystarczająco szybkie połączenie i kontroler do użycia.

Jednak obsługa iOS otwiera wiele możliwości dla Stadia – nie tylko po to, aby zapewnić więcej graczy szukających bardziej niezawodnego rozwiązania do gier mobilnych, ale także po to, aby promować gry w chmurze wśród programistów, dostosowując gry do ekranów mobilnych. Jeśli Google przyłączy się do bardziej niezależnych programistów i zacznie wspierać więcej mniej wymagających graficznie doświadczeń, które możesz zobaczyć na przykład na Nintendo Switch, może to uczynić Stadię znacznie bardziej konkurencyjną platformą.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook