Różności i nowinki technologia

Stare akumulatory Lime do rowerów elektrycznych zasilają teraz te głośniki Bluetooth

Producent akcesoriów Gomi wprowadza na rynek limitowaną edycję głośnika Bluetooth zasilanego bateriami ze starych rowerów elektrycznych Lime. W swoim ogłoszeniu o partnerstwie Lime twierdzi, że Gomi wykorzysta 50 000 ogniw z ponad 1000 starych e-rowerów. Rezultatem jest głośnik Bluetooth, którego cena zaczyna się od 99 funtów (około 138 USD), który ma 20 godzin pracy na baterii i będzie dostępny przez 30 dni jako część premiery Kickstartera później.

To interesująca inicjatywa, która, jak Lime ma nadzieję, jeszcze bardziej zmniejszy wpływ na środowisko swoich wspólnych rowerów elektrycznych, które są reklamowane jako sposób na zmniejszenie zależności od samochodów podczas krótkich podróży. W przeszłości inne wspólne opcje mikromobilności, takie jak e-skutery, były krytykowane za ich krótką żywotność, a jeden raport z 2019 r. Szacował ich średnią długość życia na około cztery miesiące.

Głośniki pokazały się przed flotą e-rowerów Lime.
: Lime / Gomi

Chociaż Lime twierdzi, że głośniki wykorzystują „uszkodzone” ogniwa akumulatorów do rowerów elektrycznych z wczesnych rowerów elektrycznych, zostały one oczyszczone i „rygorystycznie przetestowane” przed użyciem w głośnikach. Obudowa głośników Gomi jest również wykonana z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu. Dostępne w kolorze zielonym, czarnym, niebieskim i „tort urodzinowy”, głośniki są objęte czymś, co Gomi nazywa „usługą zwrotu na całe życie”, która, jak mówi, „zapewni, że nigdy nie będzie trzeba ich niepotrzebnie wyrzucać”.

Akumulatory do rowerów elektrycznych, podobnie jak wszystkie akumulatory, mają ograniczoną liczbę cykli ładowania. Na przykład VanMoof twierdzi, że zintegrowane akumulatory używane w e-rowerach S3 i X3 są oceniane na ponad 800 cykli ładowania, zanim spadną poniżej 70 procent (i kwalifikują się do wymiany). Ponieważ sprzedaż e-rowerów gwałtownie rośnie na całym świecie, z pewnością lepiej byłoby zmienić przeznaczenie tych starych, zużytych baterii, zamiast zwiększać rosnący problem e-odpadów.

Podejmowane są podobne wysiłki, aby znaleźć zastosowania dla starych akumulatorów do samochodów elektrycznych, GreenTechMedia raporty. Firmy takie jak Nissan i Mercedes-Benz Energy ogłosiły, że programy pilotażowe zamieni stare akumulatory samochodowe w potężne systemy magazynowania energii, aby pomóc w radzeniu sobie z wahaniami mocy w sieci.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook