Media

T-Mobile powie reklamodawcom, w jaki sposób korzystasz z sieci od przyszłego miesiąca

Logo Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile, widoczne nad stoiskiem w hali targowej Mobile World Congress.
Powiększać / Logo Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile, widziane na Mobile World Congress w lutym 2019 roku w Barcelonie w Hiszpanii.

Getty Images | NurPhoto

W przyszłym miesiącu T-Mobile uruchomi nowy program, który będzie udostępniać reklamodawcom dane dotyczące przeglądania sieci i użytkowania urządzeń przez klientów, chyba że klienci zrezygnują z udostępniania danych.

“[S]od 26 kwietnia 2021 r. T ‑ Mobile uruchomi nowy program, który wykorzystuje niektóre dane, które posiadamy o Tobie, w tym informacje, których uczymy się z danych dotyczących korzystania z Internetu i urządzenia (np. aplikacji zainstalowanych na Twoim urządzeniu) oraz interakcji z naszymi produktami i usługami dla naszych własnych i zewnętrznych reklam, chyba że powiesz nam, aby tego nie robić ”, powiedział T-Mobile w informacji o polityce prywatności.„ Kiedy udostępniamy te informacje stronom trzecim, nie są one powiązane z Twoim imieniem i nazwiskiem ani informacjami, które Cię bezpośrednio identyfikują ”.

Aby uzyskać wskazówki, jak zrezygnować z rozszerzonego udostępniania danych, zobacz pierwszą sekcję informacji o ochronie prywatności T-Mobile.

T-Mobile, który zakończył zakup Sprintu w kwietniu 2020 r., Powiedział, że nowy program reklamowy zmienia sposób, w jaki Sprint oferował opcje udostępniania w przeszłości, ponieważ dane te były wcześniej używane tylko wtedy, gdy najpierw wskazałeś, że jest z tobą w porządku ”.

Nie jest jasne, jak duża jest to zmiana dla klientów T-Mobile innych niż Sprint. W wersji polityki prywatności z sierpnia 2020 r. Stwierdzono, że T-Mobile gromadzi „odwiedzane strony internetowe i adresy URL”, ale nie umieszcza danych dotyczących przeglądania Internetu przez klientów smartfonów na liście informacji udostępnianych stronom trzecim. Jednak w wersji z sierpnia 2020 r. Podano, że T-Mobile sprzedawał „identyfikatory urządzeń oraz aktywność w Internecie i sieci elektronicznej w celu ułatwienia niektórych działań reklamowych powszechnie stosowanych przez firmy internetowe i technologiczne”. Podobne ujawnienie znajdowało się w polityce prywatności T-Mobile przed przejęciem Sprint.

T-Mobile podaje na innej stronie internetowej, opisując swój program reklamowy i analityczny, że gromadzi „adresy odwiedzanych witryn internetowych; typy odwiedzanych witryn internetowych, np. Witryny sportowe, muzyczne itp.; Używane aplikacje, treści i funkcje – w tym czas, przez jaki użytkownik spędził na ich używaniu oraz informacje z serwerów obsługujących te aplikacje, treści i funkcje ”.

Identyfikatory reklam używane zamiast nazw klientów

Aby anonimizować dane przed ich sprzedażą stronom trzecim, T-Mobile powiedział, że łączy informacje „z Twoim mobilnym identyfikatorem reklamowym lub innym unikalnym identyfikatorem” zamiast z nazwą klienta. Ale musisz uwierzyć T-Mobile na słowo, jak anonimowe są w rzeczywistości anonimowe dane. “[P]Grupy zajmujące się prywatnością twierdzą, że te identyfikatory można powiązać z ludźmi, porównując różne zestawy danych ”, zauważył The Wall Street Journal w artykule na temat dzisiejszych zmian w T-Mobile.

„Trudno powiedzieć z powagą:„ Nie będziemy się z nim dzielić ”- powiedział dziennikowi Aaron Mackey, prawnik Electronic Frontier Foundation. „Tego typu dane są bardzo osobiste i odkrywcze, a powiązanie tych informacji o zdezidentyfikowanych danych z powrotem do Ciebie jest trywialne”.

Przed fuzją z T-Mobile „Sprint wcześniej udostępniał podobne dane tylko od klientów, którzy zdecydowali się na jego program reklamowy innej firmy” – napisał Journal. „Wiele osób mówiło, że wolą bardziej trafne reklamy, więc wybieramy to domyślnie [opt-out] w rozmowie z dziennikarzem rzecznik T-Mobile.

Zadaliśmy firmie T-Mobile kilka pytań dotyczących zmian w udostępnianiu danych oraz szczegółowych informacji na temat tego, jak dokładnie zapewnia to, że dane nie mogą być łączone z indywidualnymi klientami. Zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedź.

Udostępnianie danych AT&T i Verizon nie idzie tak daleko

W artykule w czasopiśmie stwierdzono, że T-Mobile jest bardziej agresywny w udostępnianiu reklamodawcom danych o korzystaniu z Internetu przez klientów indywidualnych niż AT&T i Verizon:

AT&T automatycznie rejestruje abonentów sieci bezprzewodowych w podstawowym programie reklamowym, który łączy ich w grupy na podstawie wnioskowanych zainteresowań, takich jak sport lub zakup samochodu. Ulepszona wersja programu udostępnia bardziej szczegółowe dane osobowe partnerom od klientów, którzy się na nią zdecydowali.

Verizon również gromadzi dane subskrybentów przed udostępnieniem wniosków na ich temat reklamodawcom, za pomocą bardziej szczegółowego programu udostępniania o nazwie Verizon Selects dla zarejestrowanych użytkowników. Oddzielny dział Verizon Media udostępnia dane zebrane za pośrednictwem swoich marek Yahoo i AOL.

AT&T mówi na tej stronie internetowej, że „Nie udostępniamy informacji o Twoim indywidualnym przeglądaniu stron internetowych lub oglądaniu telewizji” w swoim systemie „odpowiednich reklam”, ale oferuje system „ulepszonych odpowiednich reklam”, który udostępnia dodatkowe informacje tylko wcześniejszym wyraźnym klientom zgoda.”

Verizon podaje w odpowiednim FAQ dotyczącym reklam na telefon komórkowy, że „Informacje, które Verizon Wireless ma na temat aktywności w sieci na urządzeniu przenośnym, nie są wykorzystywane w programie”. Program korzysta z „informacji o przeglądaniu stron internetowych na urządzeniach mobilnych i online” zebranych przez spółki zależne Verizon Yahoo i AOL, ale najwyraźniej nie obejmowałoby to przeglądania stron internetowych innych niż Verizon. Klienci mogą zrezygnować z tego ukierunkowanego programu reklamowego.

W 2016 roku Verizon zgodził się zapłacić grzywnę w wysokości 1,35 miliona dolarów i zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad „supercookies”, które identyfikują klientów w celu dostarczania ukierunkowanych reklam. Wcześniejsze użycie przez firmę Verizon supercookies bez odpowiedniego powiadomienia użytkowników naruszyło regułę FCC, która wymagała od dostawców Internetu ujawniania konsumentom dokładnych informacji o praktykach zarządzania siecią.

Przewoźnicy sprzedawali dane lokalizacyjne bez zgody

T-Mobile i inni główni operatorzy zostali wcześniej przyłapani na sprzedaży danych lokalizacyjnych swoich klientów w czasie rzeczywistym zewnętrznym brokerom danych bez zgody klienta, naruszając prawo zakazujące sprzedaży danych o lokalizacji telefonicznej. Federalna Komisja Łączności w lutym 2020 roku zaproponowała grzywnę w wysokości 91 milionów dolarów dla T-Mobile, największą dla któregokolwiek z głównych przewoźników, ale T-Mobile zapowiedział, że będzie walczył z karą.

FCC z czasów Obamy próbowało wymagać od dostawców Internetu domowego i mobilnych usług szerokopasmowych uzyskania zgody konsumentów przed użyciem, udostępnieniem lub sprzedażą historii przeglądania Internetu i aplikacji, ale kontrolowany przez Republikanów Kongres, a następnie prezydent Trump, zabili tę regułę. w 2017 roku, zanim zaczęło obowiązywać.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook