GryNowości

Tesla Model S Plaid ujawnił: Elon Musk nazywa go „najszybszym samochodem produkcyjnym w historii”

25 szczęśliwych klientów otrzymało przeprojektowany model S „Plaid” Tesli na imprezie zorganizowanej przez dyrektora generalnego Elona Muska we Fremont w Kalifornii w czwartek wieczorem.

Producent samochodów z Doliny Krzemowej zafakturował tę nową wersję Modelu S o wartości 130 000 USD – po raz pierwszy ogłoszoną w styczniu i pierwotnie zaplanowaną na marzec – jako „najszybszy pojazd produkcyjny, jaki kiedykolwiek wyprodukowano”, z możliwością rozpędzania się od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy . Jego nazwa jest nawiązaniem do niewyobrażalnej prędkości wykraczającej poza „Śmieszne” w klasycznej komedii Kosmiczne kule Oczekuje się również, że osiągnie około 390 mil zasięgu. (Tesla sprzedaje słabszą wersję przeprojektowanego Modelu S z większym zasięgiem — 412 mil — który zaczyna się już od włosa poniżej 80 000 USD. Dostawy tych produktów rozpoczną się jeszcze w tym roku.)

Dlaczego tak szybko? „Musimy pokazać, że samochód elektryczny jest najlepszym samochodem, bez dwóch zdań”, powiedział Musk na czwartkowej imprezie. „To musi być jasne [that] samochody o zrównoważonej energii mogą być najszybszymi samochodami, najbezpieczniejszymi samochodami, [and] mogą być najbardziej niesamowitymi samochodami pod każdym względem.”

„Ten samochód miażdży” – powiedział.

6 czerwca Musk ogłosił, że Tesla anulowała najdroższą wersję nowego Modelu S, która nazywała się Plaid Plus. Ta wersja, która miała cenę początkową około 150 000 USD, miała przejechać 520 mil na pełnej baterii. Miał być również zasilany nowymi ogniwami litowo-jonowymi 4680, nad którymi pracuje Tesla. Przeprojektowany Model X został również ogłoszony w styczniu, ale dostawy tego nowego SUV-a zostały przesunięte o kilka miesięcy, a Musk nie wspomniał o zaktualizowanym SUV-ie w czwartek wieczorem.

Musk raz odrzucił pogłoski o przeprojektowaniu Modelu S i Modelu X w 2019 roku, mówiąc, że „nie nadejdzie „odświeżony” Model X lub Model S”. Zamiast tego Musk powiedział, że Tesla zawsze wprowadzał drobne ulepszenia do obu pojazdów. Jednak sprzedaż obu pojazdów w ostatnich latach uległa stagnacji, ponieważ Tesla skoncentrowała się na bardziej przystępnym cenowo sedanie Model 3 i kompaktowym SUV-ie Model Y. Przeprojektowane wersje to szansa na zwiększenie sprzedaży tych starszych samochodów. Firma wydaje się wystarczająco pewna nowego modelu S Plaid, że dziś podniosła cenę początkową o 10 000 USD.

Musk głęboko zagłębił się w chwasty o „praktycznie obcej” inżynierii Tesli, ale był także lekki w szczegółach dotyczących egzekucji. Musk powiedział, że Tesla planuje dostarczyć „kilkaset [Model S Plaids] wkrótce” i „prawdopodobnie” wzrośnie do około 1000 tygodniowo w następnym kwartale. Ale prawie nie wspomniał o Modelu X Plaid, dwusilnikowym „dalekim zasięgu” Modelu S, i nie rozwinął swojego rozumowania za anulowaniem 520-milowej Plaid Plus. Na początku tego tygodnia po prostu powiedział: Elektrek że „większy zasięg tak naprawdę nie ma znaczenia”.

„Zasadniczo nie ma przejazdów powyżej 400 mil, podczas których kierowca i tak nie musi zatrzymywać się na toaletę, jedzenie, kawę itp.” – powiedział.

Nowy Model S jest pierwszym poważnym remontem sedana od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2012 roku i wyznaczył Tesli drogę do obecnego statusu czołowego producenta samochodów elektrycznych na świecie. Wygląd zewnętrzny jest w dużej mierze niezmieniony (choć ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,208), a wnętrze otrzymało duży lifting.

Model S ma teraz poziomy ekran dotykowy, taki jak ten, który można znaleźć w Modelu 3 i Modelu Y, ale z większą 17-calową wersją z mniejszymi ramkami. W przeciwieństwie do Modelu 3 i Modelu Y, za kierownicą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników. Trzeci ekran znajduje się za konsolą środkową dla pasażerów z tyłu. Tesla zaprezentowała w czwartek wieczorem nowy interfejs dla ekranów, który zawiera elementy typu „przeciągnij i upuść” i inne udoskonalenia. W pewnym momencie Musk nawet skapitulował na krzyki tłumu fanów i zgodził się w końcu dodać funkcję punktu drogi do systemu nawigacyjnego Tesli.

Istnieją również inne ulepszenia, takie jak więcej miejsca dla pasażerów z tyłu, a także bezprzewodowe ładowarki do telefonów z tyłu. „W obecnym Modelu S tylne siedzenie nie jest niesamowite. Ale nowy — to w rzeczywistości legalne tylne siedzenie — powiedział Musk.

Model S Plaid ma niezwykle wydajne przetwarzanie, które może uruchamiać gry AAA na ekranach samochodu z prędkością 60 klatek na sekundę, a także zasila wszystkie inne usługi, na które pozwala Tesla, takie jak Netflix, Spotify. „Naprawdę, to jest jak kino domowe” – powiedział Musk.

Tesla również bardzo się zmieniła pod przysłowiową maską. Model S Plaid jest napędzany nowym trójsilnikowym układem napędowym, który Tesla pierwotnie zaczęła opracowywać dla nadchodzącego Roadstera drugiej generacji. (Firma testowała układ napędowy Plaid w sedanie Model S na słynnych torach wyścigowych: Laguna Seca i Nurburgring.) Te trzy silniki łącznie zużywają około 1000 koni mechanicznych, a samochód może osiągnąć maksymalną prędkość 200 mil na godzinę – choć tylko wtedy, gdy wyposażyliśmy niektóre koła i opony, które będą dostępne dopiero w tym roku. „Uderza cię prosto w układ limbiczny” – powiedział Musk.

Wcześniejsze sedany Modelu S nie były zbyt wolne, ale nowy będzie w stanie powtórzyć te osiągi dzięki jakiejś nowej technologii opracowanej przez Teslę. Firma pracuje nad nowymi pompami ciepła, zaczynając od Modelu Y, a w Plaid Model S Tesla mówi, że pompa poprawia zakres niskich temperatur o 30 procent i zmniejsza zużycie energii podczas pracy systemu HVAC o 50 procent. Chłodnica jest również znacznie większa, aby pomóc schłodzić akumulator podczas wymagającej jazdy. Tesla opracowała nawet nowe wirniki owinięte węglem w silnikach elektrycznych, które zasilają system Plaid, aby zapobiec ich rozpadaniu się przy wysokich obrotach.

Powtarzanie przejazdów o wysokich osiągach było trudną perspektywą w starszych sedanach Modelu S, do tego stopnia, że ​​Porsche upewniło się, że Taycan oferuje możliwość wykonywania wielu szybkich przejazdów bez utraty osiągów po uruchomieniu tego EV. Wszystkie te zmiany powinny pomóc Tesli odpowiedzieć Porsche. Musk twierdzi, że nowy Model S będzie bezpieczniejszy niż większość innych samochodów na drogach na podstawie wewnętrznych danych Tesli. Samochód nie został jeszcze przetestowany przez regulatorów bezpieczeństwa.

Jedna możliwa czkawka w bezpieczeństwie: uderzająca kierownica „jarzmo” w kształcie litery U. To była podobno niespodzianka dla Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kiedy w lutym Musk został zapytany przez Joe Rogana, czy uważa, że ​​nowa kierownica jest legalna, dyrektor generalny powiedział, że „używają jarzma w Formule 1”.

„Tak, ale nie jesteś na autostradzie w bolidzie Formuły 1” – odpowiedział Rogan. Musk odpowiedział, że wierzy, iż system wspomagania kierowcy Autopilot Tesli „staje się na tyle dobry, że przez większość czasu nie będziesz musiał prowadzić”.

Tesla nie tylko zmienił konstrukcję kierownicy, ale także pozbył się wszystkich łodyg na kolumnie kierownicy. Na ekranie dotykowym pojawi się opcja wyboru trybów jazdy, ale Tesla widzi to jako kopię zapasową. Zamiast tego samochód domyślnie automatycznie przełącza się między parkowaniem, wstecznym i jazdą.

„Myślę, że ogólnie wszystkie dane wejściowe są błędami” – powiedział Musk w czwartek wieczorem.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook