Oprogramowanie

TikTok podobno ściąga Facebooka i dodaje zakupy w aplikacji

Zgodnie z nowym raportem TikTok, aby konkurować z Facebookiem, kolejnym krokiem może być dodanie funkcji zakupów w aplikacji Bloomberg. W publikacji napisano, że TikTok testuje sprzedaż w aplikacjach w Europie, współpracując z kilkoma markami, w tym z brytyjską firmą odzieżową Hype.

TikTok dokonał w przeszłości pewnych ruchów zakupowych, takich jak umożliwienie twórcom sprzedaży towarów poprzez integrację z Teespring, współpracę z Shopify i podobno pracę nad jakimś produktem informacyjnym na żywo. Ten nowy prototyp brzmi bardziej jak zintegrowanie zakupów na Instagramie, z osobną kartą zakupów pod kontem marki, która zawiera listę produktów ze zdjęciami i cenami, Bloomberg pisze.

Strona konta Hype na TikTok pokazuje coś, co wygląda jak karta zakupów.

Strona konta Hype obecnie pokazuje coś, co wygląda na sekcję zakupów (chociaż jest puste dla mojego konta w USA), a firma potwierdziła, że Bloomberg że brał udział w teście. Skontaktowaliśmy się również z TikTok w celu dalszego potwierdzenia, że ​​trwa test zakupów.

Shopping i TikTok wydają się mieć związek z prawdziwym masłem orzechowym i galaretką. Długość kęsa i „lepkość” filmów TikTok wydają się idealnie pasować do reklamy, podczas gdy pasywne oglądanie, do którego zachęca TikTok (przynajmniej we mnie), ułatwia konsumowanie dużej ilości treści. Jak dotąd ten prototyp zakupów nie brzmi tak skoncentrowany na wideo, jak jakakolwiek funkcja w stylu informacyjnym, którą TikTok rozważał wcześniej, ale nie zdziwiłbym się, gdyby linki do hipotetycznej karty zakupów zaśmiecone były w filmach marki lub twórcy pod adresem jakiś punkt w przyszłości.

Jest to również mniej więcej dokładnie to, co Facebook zamierza zrobić z Instagramem, konkurencyjnymi kołowrotkami TikTok i samą zwykłą aplikacją Facebooka. Firma poszła w nieco inny sposób na zakupy w 2020 roku, dodając funkcje handlowe, takie jak wspomniana wcześniej karta zakupów, informacje o produktach w rolkach i na tym się nie skończyło. Facebook testuje również reklamy z naklejkami w Stories.

Wszędzie tam, gdzie TikTok ląduje z zakupami, testy takie jak te wydają się pokazywać, że wirusowa aplikacja wideo jest gotowa wykorzystać swój status marki i rozwijać się – niezależnie od tego, czy chodzi o zakupy, czy rozpowszechnianie funkcji TikTok w innych aplikacjach.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook