NowościOprogramowanie

Twitter uprzejmie prosi o ochronę swoich pieniędzy na reklamy w nowym monicie iOS 14.5

Jako część iOS 14.5, Apple App Tracking Transparency zmusza programistów do proszenia o pozwolenie na coś, co mogli zrobić za darmo: śledzenie użytkowników iOS. Dziś Twitter dołącza do grona innych programistów i dodaje monit, który prosi użytkowników o włączenie śledzenia w systemie iOS (za pośrednictwem MacRumors).

Główne uzasadnienie Twittera dla wysłuchania jego żądania jest proste – włączenie tej funkcji pozwala mu wyświetlać „lepsze” reklamy. Firma zawiera link do ustawień, dzięki czemu możesz wprowadzić te zmiany, ale przeczytaj wyjaśnienie Twittera, zanim zdecydujesz:

Dbaj o trafność reklam, umożliwiając Twitterowi śledzenie danych od innych firm na tym urządzeniu, takich jak używane przez Ciebie aplikacje i odwiedzane witryny.

Firma zawiera również link do post wsparcia w centrum pomocy Twittera, które wyjaśnia, dlaczego musi prosić o pozwolenie, zawiera link do aktualnej Polityki prywatności aplikacji i omawia, co włącza lub wyłącza śledzenie w iOS.

Nowy monit o śledzenie reklam na Twitterze.

Jest to zaskakująco mało kluczowa próba nakłonienia użytkowników do umożliwienia Twitterowi śledzenia ich, biorąc pod uwagę, że firma podkreśliła dodanie przez Apple przejrzystości śledzenia aplikacji w iOS 14.5 jako potencjalne ryzyko w swoim ostatnim zestawieniu zysków (PDF):

Nadal spodziewamy się, że całkowite przychody będą rosły szybciej niż wydatki w 2021 r., Zakładając, że globalna pandemia będzie się nadal poprawiać, a wdrażanie zmian związanych z iOS 14.5 ma niewielki wpływ. O ile szybciej będzie zależeć od różnych czynników, w tym od naszej realizacji na podstawie naszej mapy drogowej bezpośredniego reagowania i czynników makroekonomicznych.

Facebook i Instagram przyjęły znacznie bardziej agresywne podejście, aby przekonać użytkowników, że korzystanie ze śledzenia reklam jest coraz powszechniejsze – nawet posuwając się do niejasnej groźby, że włączenie śledzenia „pomoże utrzymać Facebook / Instagram bezpłatnie”.

Firmy takie jak Twitter i Facebook polegają na śledzeniu użytkowników, aby wspierać swoje oddzielne, często bardzo lukratywne firmy reklamowe. W końcu to zazwyczaj sprzedaż reklam płaci za bezpłatne sieci społecznościowe, a dane klientów pomagają w kierowaniu tych reklam. Jako firma, która jest bardziej zainteresowana sprzedażą sprzętu i usług subskrypcyjnych, Apple tak naprawdę nie musi się martwić o takie rzeczy, ale zuchwałe zmiany, takie jak nowe uprawnienia do śledzenia, mogą sprawić, że programiści będą się mieszać.

Przejrzystość śledzenia aplikacji okazała się jednak popularna – według niektórych niedawnych ankiet około 96 procent użytkowników w USA rezygnuje ze śledzenia. A ponieważ Google rozważa opracowanie własnych metod blokowania śledzenia w systemie Android, być może będziemy musieli przyzwyczaić się do aplikacji, które do nas przychodzą i błagają o bezpłatne dane.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook