Media

Verizon próbuje sprzedać Yahoo i AOL po wydaniu 9 miliardów dolarów na upadłych gigantów

Logo Yahoo.
Powiększać / Logo Yahoo na międzynarodowej konferencji CES 2014 w Las Vegas.

Getty Images | Ethan Miller

Verizon jest podobno gotowy zrezygnować z Yahoo i AOL po tym, jak wydał łącznie 9 miliardów dolarów na niegdyś dominujące marki internetowe, które straciły na popularności na wiele lat przed ich zakupem przez Verizon.

„Verizon bada możliwość sprzedaży aktywów, w tym Yahoo i AOL, ponieważ gigant telekomunikacyjny chce wyjść z kosztownego i nieudanego zakładu na media cyfrowe”, poinformował wczoraj The Wall Street Journal. W procesie sprzedaży zaangażowana jest firma private equity Apollo Global Management i „może doprowadzić do transakcji o wartości od 4 do 5 miliardów dolarów” – napisał Journal, cytując „osoby zaznajomione z tą sprawą”.

Zapytaliśmy Verizon, czy ma dziś odpowiedź na raport WSJ, a rzecznik powiedział nam, że firma „nie ma nic do dodania”.

Raport dziennika jest nieco niejasny. Nagłówek mówi, że Verizon bada sprzedaż „części Yahoo i AOL”, ale sama historia nie zawiera tych „części” kwalifikacji. W artykule napisano również, że „[o]nie można było się dowiedzieć więcej szczegółów ”.

W artykule Bloomberga na temat potencjalnej sprzedaży napisano, że Verizon rozważa sprzedaż całego działu medialnego, w tym Yahoo i AOL, i nie zawierał żadnych zastrzeżeń sugerujących, że sprzedawane będą tylko „części” jednostek. Verizon ”rozmawia z Apollo Global Management na temat umowy, [people familiar with the matter] powiedziany. Nie można było od razu dowiedzieć się, w jaki sposób zostanie skonstruowana umowa lub czy pojawią się inni zalotnicy. Nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji i Verizon mógł zdecydować się na zachowanie jednostki ”- napisał Bloomberg.

Verizon kupił AOL w 2015 roku za 4,4 miliarda dolarów, a Yahoo w 2017 roku za 4,5 miliarda dolarów, łącząc te dwie firmy w spółkę zależną o nazwie „Oath”.

Awaria szybko nastąpiła po zakupie Yahoo

Dział mediów napędzany przejęciami Verizon nie zdołał skutecznie konkurować z Google i Facebookiem na rynku reklamowym. Verizon zdał sobie sprawę, że jego plany medialne nie zostały zrealizowane do końca 2018 r., Kiedy powiedział, że firma Oath „doświadczyła zwiększonej presji konkurencyjnej i rynkowej w 2018 r., Która zaowocowała niższymi niż oczekiwano przychodami i zyskami”. Doprowadziło to do niepieniężnego odpisu aktualizującego wartość firmy w wysokości około 4,6 miliarda dolarów, co spowodowało wymazanie prawie całej wartości firmy Oath.

W styczniu 2019 roku Verizon ogłosił zwolnienia 7 procent z 11385 pracowników działu mediów, czyli około 800 pracowników. W tym samym miesiącu firma Verizon zmieniła nazwę firmy Oath na „Verizon Media”. Kolejne 150 zwolnień nastąpiło w grudniu 2019 r. Po kolejnym spadku przychodów.

„The [Verizon Media] biznes, który obejmuje również Yahoo Finance i Yahoo Mail, a także serwisy informacyjne TechCrunch i Engadget, wygenerował 7 miliardów dolarów przychodów w 2020 roku, co stanowi spadek o 5,6 procent w porównaniu z poprzednim rokiem z powodu gwałtownego wycofania reklam w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa ”, Jak czytamy w dzienniku dziennika: „W drugiej połowie roku biznes się ożywił, a jednostka odnotowała dwa kolejne kwartały dwucyfrowego wzrostu, w tym wzrost o 10 procent, do 1,9 miliarda dolarów w pierwszym kwartale.” Jednak biznes medialny ”. nie udało się osiągnąć celu 10 miliardów dolarów rocznych przychodów do 2020 r. ”oraz„[b]Sprzedając teraz, Verizon może zebrać potrzebne środki pieniężne w czasie, gdy wyceny podobnych aktywów cieszą się wzrostem ”- napisał Journal.

Tumblr, który Yahoo kupił za 1,1 miliarda dolarów w 2013 roku, został sprzedany przez firmę Verizon właścicielowi WordPress.com, firmie Automattic w 2019 roku. Według raportu Axios, „źródło zaznajomione z umową podaje cenę„ znacznie poniżej ”20 milionów dolarów podczas gdy inne źródło podaje poniżej 10 milionów dolarów ”.

Verizon zgodził się sprzedać HuffPost firmie BuzzFeed w listopadzie 2020 r., A następnie poinformował inwestorów o „stracie netto w wysokości 119 mln USD, związanej głównie ze zbyciem firmy HuffPost”.

Firma Verizon niedawno zobowiązała się do wydania 45,45 miliarda dolarów na aukcję pasma 3 GHz w paśmie C, aby ulepszyć swoją sieć komórkową. Verizon powiedział inwestorom, że jego nakłady inwestycyjne w 2021 r. Wyniosą łącznie od 19,5 do 21,5 miliarda dolarów, „w tym dalsza ekspansja 5G mmWave na nowych i istniejących rynkach, zagęszczenie sieci bezprzewodowej 4G LTE w celu zarządzania przyszłym zapotrzebowaniem na ruch i dalsze wdrażanie infrastrukturę światłowodową firmy ”oraz„ wdrożenie firmowej sieci 5G w paśmie C ”.

Całkowite przychody operacyjne Verizon w I kwartale 2021 r. Wyniosły 32,9 mld USD, co oznacza wzrost o 4% rok do roku. Dochód netto wyniósł 5,4 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 25,4 procent rok do roku.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook