Media

Verizon zgadza się sprzedać Yahoo i AOL firmie private equity za 5 miliardów dolarów

Znak Yahoo przed siedzibą oddziału Verizon.
Powiększać / Siedziba Yahoo w Sunnyvale w Kalifornii w środę 21 kwietnia 2021 roku.

Getty Images | Bloomberg

Verizon ogłosił w poniedziałek, że sprzedaje Yahoo i AOL za 5 miliardów dolarów firmie private equity Apollo Global Management. Verizon podpisał umowę zaledwie kilka dni po tym, jak doniesienia prasowe poinformowały, że Verizon wystawił Yahoo i AOL na sprzedaż. Po sfinalizowaniu sprzedaży pod koniec tego roku dział mediów będzie znany jako „Yahoo”.

Verizon kupił AOL w 2015 roku za 4,4 miliarda dolarów, a Yahoo w 2017 roku za 4,5 miliarda dolarów, mimo że niegdyś dominujące marki internetowe straciły na znaczeniu przed laty. Próba firmy Verizon, by konkurować z Google i Facebookiem na rynku reklamy online, nie powiodła się, co doprowadziło do serii zwolnień i obciążenia wartości firmy w wysokości około 4,6 miliarda dolarów.

Verizon próbował nadać sprzedaży pozytywny wpływ w dzisiejszym komunikacie prasowym, mówiąc, że oddział Yahoo / AOL znany jako Verizon Media jest „jedną z wiodących światowych firm technologicznych i medialnych”. Oprócz Yahoo i AOL, Verizon Media obejmuje „wiodące firmy zajmujące się technologiami reklamowymi i platformami medialnymi”, powiedział Verizon.

„Verizon Media wykonał niesamowitą pracę, zmieniając biznes w ciągu ostatnich dwóch i pół roku, a potencjał wzrostu jest ogromny” – powiedział Hans Vestberg, dyrektor generalny Verizon. „Następna iteracja wymaga pełnych inwestycji i odpowiednich zasobów. Podczas procesu przeglądu strategicznego Apollo przedstawił najsilniejszą wizję i strategię dla następnej fazy Verizon Media. Jestem całkowicie przekonany, że Yahoo wystartuje w nowym domu”.

Sprzedaż firmie Apollo „pozwoli firmie Verizon Media na agresywne podążanie za obszarami wzrostu i przyniesie korzyści jej pracownikom, reklamodawcom, partnerom wydawniczym i prawie 900 milionom aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie” – głosi ogłoszenie.

Verizon nie spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony kupujących

Apollo podobno nie miał dużej konkurencji ze strony innych potencjalnych nabywców. „Inni zalotnicy wcześniej wykazywali zainteresowanie wykupem niektórych elementów jednostki medialnej, w tym stron internetowych, takich jak TechCrunch i Yahoo Finance, ale nie byli skłonni złożyć oferty na cały portfel, zdaniem osoby zaznajomionej z tą sprawą” Wall Street Journal podał dzisiaj.

Verizon powiedział, że „zachowa 10 procent udziałów w spółce, która po zamknięciu transakcji będzie znana jako Yahoo”, a sprzedaż „będzie uzależniona od spełnienia określonych warunków zamknięcia i ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2021 roku. ” Verizon ma otrzymać 5 miliardów dolarów od Apollo w postaci 4,25 miliarda dolarów w gotówce i preferencyjnych odsetek w wysokości 750 milionów dolarów.

Całkowite przychody operacyjne Verizon w I kwartale 2021 r. Wyniosły 32,9 mld USD, z czego około 23,7 mld USD pochodziło z działu telekomunikacji bezprzewodowej. Verizon odnotował 3,1 miliarda dolarów przychodów w pierwszym kwartale z usług przewodowych FiOS.

7 miliardów dolarów przychodów działu Verizon Media w całym roku 2020 było mniej niż cel firmy wynoszący 10 miliardów dolarów rocznych przychodów do 2020 roku, napisał The Wall Street Journal w zeszłym tygodniu. Jednak przychody firmy Verizon Media w wysokości 2,3 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2020 roku wzrosły o 11,4 procent rok do roku, po raz pierwszy odnotowano wzrost rok do roku od czasu, gdy Verizon kupił Yahoo w 2017 roku. Przychody w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły 1,9 miliarda dolarów i wzrosły o 10,4 procent rok do roku. .

Verizon sprzedaje dział mediów, podczas gdy przychody rosną, twierdząc, że ostatnie dwa kwartały wyników finansowych były „napędzane przez innowacyjne oferty reklamowe, e-commerce dla konsumentów, subskrypcje, zakłady i partnerstwa strategiczne”. Pomimo długiego upadku Yahoo od jego wczesnej historii jako dominującej marki internetowej, Verizon powiedział, że Yahoo jest nadal „czwartym najczęściej odwiedzanym obiektem internetowym na świecie”.

„Jesteśmy wielkimi zwolennikami perspektyw rozwoju Yahoo i makroekonomicznych czynników napędzających rozwój mediów cyfrowych, technologii reklamowych i konsumenckich platform internetowych” – powiedział David Sambur, starszy partner i współprzewodniczący private equity w Apollo. Guru Gowrappan, dyrektor generalny Verizon Media, będzie nadal kierował firmą po zakończeniu sprzedaży, podano w komunikacie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook