GryNowościRTV

Volvo nie będzie pobierać dodatkowych opłat za nadchodzące pojazdy elektryczne z czujnikami lidarowymi

Volvo planuje oferować w standardzie lidar – i funkcje bezpieczeństwa oparte na sztucznej inteligencji – nadchodzącego pojazdu elektrycznego, ale szwedzki producent samochodów planuje pobierać dodatkowe opłaty za swoje półautonomiczne systemy, takie jak Highway Pilot bez użycia rąk.

W pełni elektryczny następca Volvo XC90 SUV, który ma zostać zaprezentowany w 2022 roku, będzie miał dwa nowe komponenty, które nigdy wcześniej nie pojawiały się w pojeździe Volvo: czujnik lidarowy produkowany przez Luminar oraz pokładowy „komputer autonomicznej jazdy” zasilany przez producenta sprzętu do gier wideo Nvidii.

Te dwa elementy sprzętowe pomogą ulepszyć tradycyjne funkcje bezpieczeństwa Volvo, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i wykrywanie martwego pola, zanim firma będzie gotowa do wprowadzenia bardziej autonomicznych funkcji dla klientów, powiedział Henrik Green, dyrektor ds. technologii Volvo. .

„Standaryzacja technologii lidar i platformy obliczeniowej zapewni naszym konsumentom nowy poziom bezpieczeństwa we wszystkich pojazdach, których to dotyczy” – powiedział Green. Pogranicze.

Oferowanie tego nowego wyposażenia w standardzie daje również Volvo przewagę w gromadzeniu danych, co pomoże w nieuniknionym dążeniu do autonomicznych pojazdów, powiedział Green. . „Dzięki temu systemowi zainstalowanemu w tysiącach pojazdów, które dostarczymy naszym klientom, możemy zbierać dane i przyspieszyć rozwój autonomicznego systemu napędowego” – powiedział.

W tym momencie bardziej zautomatyzowane funkcje, takie jak jazda bez użycia rąk po autostradzie, będą kosztować klientów, którzy chcą zaktualizować swoje pojazdy. „Oczywiście widzimy możliwość biznesową, aby mieć to w ramach subskrypcji lub jako płatność z góry” – powiedział Green.

Volvo zapowiedziało, że wprowadzi Highway Pilot w ramach kolejnej dużej aktualizacji platformy, Scalable Product Architecture (SPA2), która pojawi się wraz z nową generacją SUV-a XC90 w 2022 roku. SPA2 będzie również stanowić podstawę nadchodzących pojazdów elektrycznych producenta, SUV Polestar 3, XC40 Recharge i C40 Recharge.

EMBARGO: 15 czerwca 2021, 10:30 ET

Lidar Luminar osadzony w pojeździe testowym firmy.
Fot. Andrew J. Hawkins / The Verge

Dzięki lidarowi Luminar i systemowi Orin firmy Nvidia na chipie, te nadchodzące pojazdy będą mogły „widzieć” otoczenie i „myśleć” o swoich następnych ruchach z taką dokładnością, że mogą „ominąć” ludzkiego kierowcę w sytuacji, w których kolizja mogłaby być nieunikniona, powiedział Green.

„Wiemy, że prawdopodobieństwo, że mamy rację jest wyższe niż prawdopodobieństwo człowieka, co oznacza, że ​​możemy nadpisać człowieka w pewnych sytuacjach, w których moglibyśmy zobaczyć, co inaczej [might] doprowadzić do kolizji lub zderzenia” – powiedział. Obecny system unikania kolizji Volvo, dodał Green, nie ma takiej zdolności przewidywania i musi polegać wyłącznie na właścicielu pojazdu, aby prowadził jak najlepiej.

Volvo jest jednym z niewielu producentów samochodów, który włącza lidar do swoich przyszłych pojazdów produkcyjnych. Czujnik laserowy był kiedyś bardzo drogi, a jedna firma sprzedawała jednostki po 75 000 USD za sztukę, ale ta cena spadła z biegiem lat. Luminar, firma z siedzibą na Florydzie, która dostarcza lidar Volvo, powiedziała, że ​​ma nadzieję wycenić swoje czujniki na 1000 USD za sztukę, aby obniżyć tę liczbę do 500 USD.

Austin Russell, dyrektor generalny Luminar, powiedział, że decyzja Volvo o sprzedaży pojazdów z czujnikami jego firmy w standardzie świadczy o znaczeniu bezpieczeństwa dla szwedzkiego producenta samochodów. „Jeśli chodzi o podstawowe bezpieczeństwo, pytanie brzmi, czy naprawdę powinno być opcjonalne?” powiedział Russell. „Nie ma pakietu aktualizacji poduszek powietrznych ani pakietu aktualizacji pasów bezpieczeństwa”.

Russell powiedział, że decyzja Volvo o włączeniu lidaru do samochodów osobowych da mu przewagę, ponieważ przemysł motoryzacyjny kontynuuje powolny postęp w kierunku zautomatyzowanej jazdy. „Wielu innych producentów samochodów naprawdę poszło na całość po stronie robotaxi, prawie ignorując podstawową działalność związaną z samochodami osobowymi” – powiedział Russell. „To naprawdę prawdziwa okazja, aby zobaczyć, jak to się dzieje i przejrzeć to”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook