Nowości

W tym roku Ford rozpocznie wprowadzanie dużych bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania do swoich pojazdów

Ford jest w końcu gotowy, aby rozpocząć wprowadzanie aktualizacji oprogramowania OTA do swoich pojazdów na dużą skalę. Podczas gdy Tesla i inni producenci samochodów od lat oferują aktualizacje OTA, Ford dostarczył swoje pierwsze aktualizacje oprogramowania tylko dla wybranych klientów Forda F-150 i Mustanga Mach-E w tym roku. Ale producent samochodów twierdzi, że jest przygotowany do szybkiego zwiększenia liczby pojazdów zdolnych do otrzymywania aktualizacji oprogramowania, mając na celu wyprodukowanie 33 milionów pojazdów z taką możliwością do 2028 roku.

Ford, który lubi bezsensownie umieszczać zwrot „Built Ford Tough” na swoich produktach, tym razem nieźle radzi sobie z brandingiem, nazywając po prostu swoje aktualizacje oprogramowania „Ford Power Ups”. Ford twierdzi, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy ponad 100 000 klientów F-150 i Mach-E otrzymało pierwsze aktualizacje OTA. Będzie więcej, w tym właściciele nowego Forda Bronco. Producent samochodów przygotowuje dużą aktualizację pod koniec tego roku, która obejmie asystenta głosowego Amazon Alexa.

Dzięki tej nowej aktualizacji właściciele Forda mogą poprosić Alexę o aktualizację pogody, odtworzyć muzykę, znaleźć najbliższą stację benzynową lub podać trasę do swoich ulubionych miejsc docelowych. Ponad 700 000 pojazdów w USA i Kanadzie będzie kwalifikować się do aktualizacji Alexa w tym roku, a „miliony” zostaną dodane w ciągu następnych kilku lat, powiedział Ford.

Nie jest to zupełnie nowe dla niektórych właścicieli Forda. Klienci z kontami Alexa mogą od 2017 r. Tworzyć kopię lustrzaną asystenta inteligentnego domu w swoich samochodach za pośrednictwem połączenia mobilnego smartfonów i procesora danych. Jednak ta nowa aktualizacja oprogramowania „osadzi” Alexę w systemie operacyjnym samochodu, umożliwiając więcej zintegrowane doświadczenie użytkownika. Ford oferuje bezpłatne trzyletnie usługi Alexa, po których zaczną obowiązywać opłaty abonamentowe.

„To przyzwoite doświadczenie, chociaż nie jest to północna gwiazda, doświadczenie bez tarcia” – powiedział Ned Curic, wiceprezes Amazon Alexa Automotive, we wcześniejszej mobilnej wersji Alexa. Po aktualizacji oprogramowania Alexa będzie „w pełni osadzona” w pojazdach Forda, co powinno uczynić ją bardziej „przyjemną” dla klientów, dodał Curic.

Ford nie w pełni akceptuje etos Tesli polegający na oferowaniu dziwacznych aktualizacji oprogramowania, takich jak Mario Kart lub dźwięki pierdzenia. Ale producent samochodów naciska na jedną aktualizację jeszcze w tym roku, która pozwoli klientom rysować i szkicować na ekranie dotykowym pojazdu. Ford powiedział, że bada sposoby, w jakie klienci mogą udostępniać swoje rysunki w samochodzie w mediach społecznościowych.

Aktualizacje dotyczą nie tylko systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Ford powiedział, że rozbudowuje możliwość przesyłania aktualizacji do 110 modułów komputerowych w pojeździe.

Nie wszystkie aktualizacje będą dostępne za darmo. BlueCruise, system wspomagania jazdy autostradą bez użycia rąk, będzie dostępny jeszcze w tym roku i będzie dostępny dla wybranych klientów F-150 i Mach-E, którzy zakupili odpowiednie aktualizacje oprogramowania.

Z pewnością tak jest w przypadku starszych producentów samochodów, którzy starali się dogonić Teslę, która od dawna jest liderem w wysyłaniu bezprzewodowych aktualizacji do swoich klientów, aby zmienić wszystko, od systemu wspomagania kierowcy Autopilot po układ i wygląd systemu informacyjno-rozrywkowego. ekran dotykowy. Pomysł, że samochód można zaktualizować podobnie jak Apple lub Samsung może zaktualizować lub naprawić oprogramowanie na smartfonie, okazał się trudny i nieuchwytny dla większości firm samochodowych.

Większość dealerów samochodowych obawia się aktualizacji OTA ze strachu przed odcięciem się od lukratywnego procesu serwisowania i konserwacji. Zasadniczo, jeśli możesz naprawić swój samochód za pomocą aktualizacji OTA, nie musisz tak często zabierać go do salonu. A to oznacza dla nich mniej pieniędzy.

Ford powiedział, że większość aktualizacji będzie „praktycznie niewidoczna” dla jego klientów i będzie wymagała „niewielkich lub żadnych działań”. Inne będą wymagać ponownego uruchomienia systemu operacyjnego pojazdu, które można zaplanować w najwygodniejszym czasie, na przykład w nocy.

„To całkowite odwrócenie modelu własności, w którym pojazdy po prostu się starzały” – powiedział Alex Purdy, szef operacji biznesowych. „Teraz Fords będzie z czasem stawał się coraz lepszy”.

Na początku tego roku Ford ogłosił, że Android od Google będzie używany do zasilania systemów informacyjno-rozrywkowych w „milionach” jego samochodów, począwszy od 2023 r. To, wraz z aktualizacją oprogramowania Alexa, która rozpocznie się jeszcze w tym roku, jest dowodem na to, że Ford jest zobowiązał się „dać naszym klientom możliwość pozostania przy technologiach i markach, z których już korzystają i które kochają, lub wypróbowania czegoś nowego” – powiedział Purdy.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook