Różności i nowinki technologia

WandaVision wprowadziło Multiverse do Marvela

To wszystko to multiwersja biznesowa, ale myślę, że część tego typu w historii też jest w drodze. Nie mam tutaj nic poza własnymi spekulacjami. Gwiezdne Wojny Disneya obiecały w ciągu następnych kilku lat dużą porcję treści wielkości smoka krayt, głównie dzięki sile Mandalorianin, Seria asów Disney +. Zapowiedziano programy z postaciami takimi jak Boba Fett, Obi-Wan Kenobi i Lando Calrissian, a także nowy film…Rogue Squadron. (Ten film będzie prowadzony przez Cudowna kobieta reżyser Patty Jenkins. Podobnie jak reżyser Spider-Man Version One, Sam Raimi, przejmujący wodze reżysera w kolejnym filmie Dr. Strange, w naszym wszechświecie zdarzają się crossovery). Jest to typowa rzecz wywołująca metakryzyzację. Wszechświat staje się bardziej skomplikowany i zaczyna przechodzić mitozę.

Ale najbardziej się o to martwię Ahsoka, w którym wystąpi Rosario Dawson jako Ahsoka Tano, która po raz pierwszy pojawiła się w filmie animowanym Clone Wars. Zanim Dawson ją zagrał Mandalorian, ostatni raz Ahsoka pojawiła się na kreskówce Star Wars Rebels, a część jej historii dotyczyła magicznego podróżującego w czasie, obejmującego wieloświat, zwanego „światem między światami”. Jeśli przyjrzysz się uważnie oficjalnemu logo nowego programu, ten słaby pierścień wokół jej imienia wygląda dla mnie jak WBW. Więc nie mówię; Mówię tylko.

Kup Whyyyybłagasz. Po co komplikować idealnie zabawne sequele ograniczeniami ciągłości i apokryfów? Nikt nie próbuje wyjaśnić, dlaczego James Bond dostaje nową twarz co kilka lat (choć, żeby być uczciwym, spędzają sporo czasu [and relative dimensions in space] wyjaśniając, dlaczego to samo dzieje się dalej Doktor Kto).

Zwrotnice, a co za tym idzie, multiwersje rozwiązują problemy związane z opowiadaniem historii, typowe dla dużych wspólnych historii. Ludzie lubią, gdy spotykają się ich ulubione postacie. To narracyjna wersja całowania lalek. („Figurki” to lalki. Poradzić sobie z tym.) Ta historia sięga przynajmniej narodzin komiksów – pierwszego crossovera, według bezcennych Ewolucja przebranego mściciela Jess Nevins, kiedy Czarodziej połączył siły z Midshipman and the Shield w marcu 1940 r. W następnym miesiącu spotkały się dwie najlepiej sprzedające się gwiazdy wczesnych komiksów Marvela – Sub-Mariner i Human Torch (nie Fantastyczna Czwórka) jednym, ale androidem, którego ciało w kanonie ostatecznie stało się dzisiejszą Wizją).

Siedem miesięcy później był jednak biggie. Właśnie wtedy DC przedstawił Justice Society of America, w skład którego wchodził Batman, Superman, Wonder Woman, Flash i w zasadzie każdy inny superbohater, którego zobaczysz w następnej dekadzie filmów DC.

Dziś możemy myśleć o nich jak o zwykłych zespołach. Ale wtedy nie było jasne, że wszyscy ci bohaterowie mieszkali w tym samym mieście, mogli przelecieć obok siebie na misjach, pomylić się z wrogami, walczyć, a następnie połączyć siły, aby walczyć z prawdziwym złoczyńcą. Batman’s Gotham City i Superman’s Metropolis nie były oddalone od siebie pociągiem. Jak mogliby być? W zasadzie oboje byli z Nowego Jorku. Stamtąd nie mogłeś się tam dostać – dopóki nie mogłeś, ponieważ pisarze tak powiedzieli, a to, co było wieloświatem, rozpadło się w jeden wspólny wszechświat.

Idea wyselekcjonowanego, wspólnego wszechświata tak naprawdę nie została skrystalizowana jako koncepcja aż do lat 60., kiedy Stan Lee kierował Marvelem. To kontrowersyjne, jak wielkim pisarzem był Lee, ale nawet jego przeciwnicy zgadzają się, że pracował nad koncepcją wielu książek i postaci, wszystkie ze sobą powiązane. A w DC, tak zwany złoty wiek komiksów Justice Society i jego rebootowana iteracja kilka dekad później jako Justice League, były zespołami, które zakończyły wszystkie zespoły, dopóki bohaterowie złotego wieku nie zaczęli spotykać się ze swoimi zrestartowanymi jaźniami. , kiedy współczesny Flash 1961 r. spotkał Flash lat czterdziestych – wciąż żyje, ale żyje w (zaczynamy) równoległym wszechświecie. To zapoczątkowało tradycję crossoverów, którą DC nazwał „kryzysami”. Ponieważ kiedy wszechświaty zderzają się ze sobą, zawsze jest to kryzys. Światy są zagrożone! Megalomańscy kosmici próbują odtworzyć rzeczywistość! Cały czas i przestrzeń są zagrożone! Wełna drzewna!

Obraz może zawierać: bałwana, zimę, śnieg, plener i przyrodę

Przewodnik WIRED po Gwiezdnych Wojnach

Wszystko, co chciałeś wiedzieć o Lucasa, Leii i wiecznym rezonansie podróży bohatera w odległej galaktyce.

Ten rodzaj rzeczy wydaje się szczególnie wrogi formie komiksu, w której czas i przestrzeń są tak plastyczne. Jak zauważyli pisarze tacy jak Scott McCloud, historia mogłaby się pojawić w jednym wydaniu, a następnie została podniesiona w następnej chwili w następnym – miesiąc później w czasie rzeczywistym. Rynna między dwoma panelami komiksów może wskazywać na skok do tego samego momentu w tym samym miejscu lub w odległości miliona lat świetlnych. Pojedynczy panel komiksowy może się wydarzyć w ciągu chwili lub tysiąclecia. Dobry pisarz – szczerze mówiąc zwykle jest to pisarz o nazwisku Grant Morrison – może mieć wiele frajdy z tą niepewnością. Kiedy Morrison pisze historie wieloświatowe, tak jak w jego Nieskończony kryzysCzasami bohaterowie zdają sobie sprawę, że każdy ich ruch obserwuje ktoś z innego, odległego wszechświata przez rodzaj okna, które spogląda w dół z wyższego wymiaru. To ty. Jesteś kimś. Implikacja każdego fikcyjnego (?) Multiwersu jest taka, że ​​nasz wszechświat, ten, w którym czytasz ten artykuł, jest jednym z podobieństw. Świat, w którym nikt nie ma supermocarstw, a kosmici nie są prawdziwi! Czy możesz sobie wyobrazić?

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook