GryMedia

Wizualny jazz Genesis Noir

Genesis Noir dzieje się na początku istnienia, przedstawiając na nowo Wielki Wybuch i naturalną ekspansję wszechświata jako gwałtowny końcowy rezultat nieudanego trójkąta miłosnego. To mariaż jazzu i filmu noir w grze przygodowej typu wskaż i kliknij, która czasami sprawdza się lepiej jako audiowizualna zabawka niż seria łamigłówek. Ale styl wizualny gry wyraźnie się wyróżnia.

Monochromatyczny, abstrakcyjny, rysowany liniami wygląd, który sprawia Genesis Noir tak wyjątkowy wywodzi się z wielu wpływów: klasycznego filmu, literatury włoskiej, innych gier niezależnych. Prawdziwą tajemnicą do rozwiązania było połączenie tych pomysłów w sensowny sposób – i faktycznie zakończyło się to grywalną grą.

Genesis Noir Punktem wyjścia dla kreatywnego lidera Evana Anthony’ego był Kosmikomika, zbiór opowiadań włoskiego pisarza Italo Calvino, inspirowanych nauką. „Myślę, że na początku próbowałem przetłumaczyć to, co sobie wyobrażałem, czytając tę ​​książkę” – mówi Anthony The Verge. Pisanie Calvino, nawet w tłumaczeniu na angielski, jest „bardzo bogatą wizualnie opowieścią” – mówi Anthony.

Te pomysły zaczęły się utrwalać, gdy zobaczyli Anthony i główny techniczny Jeremy Abel Umbro Blackout. Made by Buck, kreatywne studio specjalizujące się w animacji, Umbro Blackout opowiada historię piłkarza odwiedzającego Nowy Jork podczas przerwy w dostawie energii w 1977 roku. „To po prostu bardzo prosta czarno-biała grafika. Chciałem wprowadzić tego rodzaju sprytne przejścia i zestawienia scenerii i scen w interaktywną przestrzeń ”- wspomina Anthony.

Rzeczywista geneza Genesis Noir zaczęło się na papierze gazetowym. Anthony i Abel naszkicowali wczesne projekty postaci, które miały się stać Genesis Noir ‘pierwsze trio archetypów filmu noir – przemienionych w „bogów” w języku gry – w węglu drzewnym. Stali się No-Manem, postacią gracza i manifestacją Czasu; Miss Mass, wokalistka jazzowa femme fatale i reprezentacja grawitacji; oraz Golden Boy, gwiazdor saksofonisty i swego rodzaju boga-stwórcy, którego próba zamordowania Miss Mass zapoczątkowuje wydarzenia w grze.

Gry niezależne służyły również jako wskazówki dla Anthony’ego i Abla, z których żaden nie miał doświadczenia w grach ani nie projektował wcześniej poziomu. Możesz znaleźć Kentucky Route Zero w Genesis Noirinterakcje, ustalone perspektywy i przejścia między scenami. Dzieci, hybryda filmu krótkometrażowego z grą wideo z 2019 roku, była również wielką gwiazdą północy, która zrobiła dużo z niewielką ilością. „[Kids] był z pewnością świetnym punktem odniesienia, jeśli chodzi o to, co można zrobić z jednym zasobem ”- mówi Anthony. „Na przykład, jak możemy być ekonomiczni, bardzo ekonomiczni dzięki posiadanym aktywom” – kontynuuje Abel.

Czas i wspomnienia się powtarzają Genesis Noir – nieskończenie.
: Feral Cat Den

Mimo że zarówno Abel, jak i Anthony rozpoczęli już wcześniej kilka ambitnych projektów kreatywnych – w szczególności automat do pinballa w Mapach Google dla Google – wizualizacje Genesis Noir były inną bestią. Zdali sobie sprawę, że silniki gier nie są tak naprawdę projektowane z myślą o hiper-stylizowanej grafice. „Jest powód, dla którego gry tak naprawdę nie wyglądają” – mówi Anthony.

Trzeba przyznać, że niektóre z tych trudności wynikały z braku doświadczenia pary i abstrakcyjnego kierunku, w jakim zdecydowali się obrać grę. Jeden z wczesnych poziomów, zwany „Seeding”, osadzony w pierwszych mikrosekundach Wielkiego Wybuchu, musiał być wielokrotnie przerabiany w stosunku do początkowego pomysłu Anthony’ego na poziom utworzony z „wibrujących linii i strun”. Stworzenie poziomu chybotliwych linii, które nie tylko mogłyby biegać, ale gracze naprawdę chcieliby odkrywać, było przeszkodą.

Sadzenie nasion w pierwszych mikrosekundach Wielkiego Wybuchu.
: Feral Cat Den

Według Abla, najważniejszymi względami technicznymi, z którymi musieli się zmierzyć, były wydajność i tłumaczenie grafiki, którą Anthony tworzył we Flashu na silnik gry. Na niektórych platformach, takich jak Switch, oznaczało to dostosowanie i sfałszowanie niektórych efektów wizualnych. W przypadku samych animacji 2D Abel musiał również stworzyć bardziej indywidualne rozwiązania. „Pracowałem z moim przyjacielem nad rozwiązaniem, które pozwoli wyeksportować wszystkie animacje z Flasha i narysować je jako grafikę wektorową w silniku” – mówi.

Wieloletnia podróż Anthony’ego i Abla do tworzenia Geneza Noir dostarczył im cennych lekcji projektowania i wspaniałego gotowego produktu. Nawet jeśli nie odnosisz się do różnorodności źródeł Genesis Noir się ciągnie, gra naprawdę oddaje wrażenie interaktywnego filmu animowanego. Cel, jakim jest wyrażanie wielkich, abstrakcyjnych koncepcji za pomocą znanego gatunku i ustalania, również się opłaca. Nie zepsuje gdzie Genesis Noir osiąga ostateczne poziomy, ale jest tu coś więcej niż tylko fakty naukowe i bije historia noir. „Myślę, że moim celem było znalezienie poezji pomiędzy porównaniem dwóch bardzo różnych rzeczy” – mówi Anthony. „Jestem bardzo zadowolony z tego, jak wszyscy to postrzegają”.

Genesis Noir jest już dostępna na PC, Xbox Game Pass i Nintendo Switch.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook