Różności i nowinki technologia

Współzałożyciel Tesli łączy siły z Specialized, aby rozwiązać problem akumulatorów do rowerów elektrycznych

Rosnąca popularność rowerów elektrycznych stworzyła wiele ekscytujących możliwości dotyczących przyszłości transportu, ale stwarza również szereg unikalnych wyzwań. Najważniejszym z nich jest to, co zrobić z tymi wszystkimi akumulatorami do rowerów elektrycznych, gdy w końcu zabraknie im soku. Zamiast wysyłać je na wysypisko, jeden z głównych producentów rowerów łączy siły ze współzałożycielem Tesli, aby zapewnić tym akumulatorom drugie życie.

Specialized, trzeci co do wielkości producent rowerów w USA pod względem udziału w rynku, współpracuje z firmą o nazwie Redwood Materials, którą kieruje Jeffrey „JB” Straubel, współzałożyciel i były dyrektor ds. Technologii Tesli, w celu ustalenia proces recyklingu akumulatorów do rowerów elektrycznych firmy. Te akumulatory, które są zwykle przymocowane lub zintegrowane z rurą dolną roweru, uruchamiają silnik, gdy rowerzysta pedałuje lub używa przepustnicy.

Rowery są zbudowane tak, aby służyły przez całe życie, ale baterie zwykle wyczerpują się po czterech i sześciu latach – powiedział Chris Yu, dyrektor ds. Produktów w Specialized. „Ogólnie rzecz biorąc, rowery długo wytrzymają pakiety dla typowego użytkownika” – powiedział Yu The Verge. „A więc zawsze było to z tyłu naszych umysłów: co z nimi zrobimy?”

Wejdź do Redwood Materials. Firma z siedzibą w Carson City w stanie Nevada została założona przez Straubela w 2017 roku, głównie jako firma zajmująca się recyklingiem akumulatorów do samochodów elektrycznych. Oprócz rozbijania złomu powstającego w procesie produkcji akumulatorów Tesli we współpracy z firmą Panasonic, Redwood przetwarza również akumulatory Nissana, Amazona i innych. Wiele akumulatorów z tych pojazdów elektrycznych pierwszej fali, takich jak Nissan Leaf, właśnie dobiega końca i wymaga recyklingu. Redwood obiecuje, że cały jej recykling odbywa się w kraju – większość e-odpadów w USA jest wysyłana do krajów rozwijających się w celu wytopu – z myślą o ponownym wykorzystaniu i odzysku. Ostatni rok, Przewodowy odniósł się do firmy jako „anty-gigafactory”.

Akumulator wyjmowany z roweru elektrycznego Specialized.
Obraz: specjalistyczne

Tak będzie wyglądać partnerstwo: Specialized odzyska zużyte akumulatory do rowerów elektrycznych za pośrednictwem sieci partnerów detalicznych, a następnie wyśle ​​je do zakładu Redwood w północnej Nevadzie. Pierwszym krokiem będzie ustalenie, jaka część baterii nadaje się do ponownego użycia, na przykład różne złącza, przewody, tworzywa sztuczne i inne komponenty. Następnie Redwood rozpocznie proces chemicznego recyklingu, w którym usuwa i rafinuje odpowiednie pierwiastki, takie jak nikiel, kobalt i miedź. Pewien procent tego rafinowanego materiału można następnie ponownie włączyć do procesu produkcji baterii.

„Zwykle nie ma tam zbyt wiele innych materiałów nadających się do recyklingu” – powiedział Straubel The Verge. „Ale staramy się naprawdę zminimalizować wszelkie oddzielne strumienie odpadów”.

Specialized twierdzi, że do końca 2021 roku każdy z akumulatorów do e-rowerów będzie miał „ścieżkę” do zakładu recyklingu Redwood. Yu wyjaśnił, że oznacza to poinformowanie klientów za pośrednictwem lokalnego sprzedawcy Specialized lub za pośrednictwem powiadomień diagnostycznych za pośrednictwem aplikacji na smartfony firmy o spodziewanej dacie zakończenia eksploatacji akumulatora e-roweru i dostępnych dla nich możliwościach recyklingu. Firma pilotowała ten proces i do tej pory 100 procent akumulatorów, które gromadzi, trafia do Redwood.

Tesla Gigafactory

JB Straubel, centrum, z CEO Tesli Elonem Muskiem w 2016 roku.
: Jordan Golson

Wraz z boomem sprzedaży e-rowerów oczekuje się, że w nadchodzących dziesięcioleciach nastąpi tsunami zużytych baterii, które będą musiały zostać poddane recyklingowi – być może bardziej niż w przypadku samochodów elektrycznych. W 2020 r.w Niemczech sprzedano więcej rowerów elektrycznych niż wszystkich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Europie. W Holandii sprzedano w zeszłym roku ponad 547 000 e-rowerów, czyli o 54 procent więcej niż całkowita liczba samochodów, zarówno na gaz, jak i na prąd. Według Deloitte w latach 2020-2023 ma zostać sprzedanych na całym świecie 130 milionów rowerów elektrycznych, co czyni je najpopularniejszym pojazdem z akumulatorem na świecie.

Te dane – szybsza żywotność produktu i większa sprzedaż – pomogły przekonać Straubel do współpracy z Specialized przy tym projekcie. Przyjaźnił się także z założycielem i dyrektorem generalnym Specialized, Mike’iem Sinyardem, i wiele lat temu pomógł mu założyć Teslę. Ale e-rowery, oprócz innych lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak skutery i motorowery, są oznaką tego, dokąd zmierza transport. Straubel powiedział, że był zaskoczony tym, jak wiele e-odpadów, które są przetwarzane do recyklingu, składa się z materiałów pochodzących z rowerów elektrycznych.

„Myślę, że to coś w rodzaju wodza dla elektrycznych samochodów osobowych” – powiedział, „I to była naprawdę fascynująca rzecz”.

Pojemnik na e-odpady w zakładzie recyklingu Redwood Materials.
Materiały sekwoi

Recykling e-odpadów to notorycznie podejrzany biznes, a firmy wysyłają surowce za granicę do krajów rozwijających się, które nie mają infrastruktury do bezpiecznego przetwarzania. Spowodowało to narastającą katastrofę ekologiczną. Straubel twierdzi, że Redwood jest inny, ponieważ cały swój recykling zajmuje się w kraju, a nie tylko procesami separacji i agregacji. I dąży do maksymalnej przejrzystości, zapraszając wszystkich swoich klientów do przychodzenia do zakładu i sprawdzania każdego centymetra procesu.

W Waszyngtonie biegi zmieniają się w sposób, który może mieć szeroki wpływ na to, co mają nadzieję osiągnąć Specialized i Redwood. Właśnie wprowadzono w Izbie Reprezentantów ustawę, która zachęciłaby do recyklingu akumulatorów litowo-jonowych, które są szeroko stosowane zarówno w samochodach elektrycznych, jak i rowerach elektrycznych. Inny rachunek oferowałby ulgę podatkową dla każdego, kto kupi e-rower. Dolary z podatków publicznych napływają do branży w sposób, który może podkreślać znaczenie partnerstwa Specialized i Redwood.

„Pracowaliśmy nad tym od jakiegoś czasu. Był to więc sposób, aby naprawdę się temu przeciwstawić ”- powiedział dyrektor generalny Specialized, Mike Sinyard The Verge. „Ludziom, którzy kupują samochód elektryczny, ale jeszcze bardziej osobom, które kupują rower elektryczny, bardzo zależy na tym. I to też nam bardzo zależy ”.

Straubel zgadza się, mówiąc, że jest to pytanie, które zadaje sobie w głowach ludzi, którzy kupują te produkty: co się z nim stanie, gdy w końcu zabraknie mu mocy? „Chcą mieć pewność, że rozwiązanie nie jest gorsze niż problem” – powiedział. „Ale dla mnie to opowieść pełna optymizmu, ponieważ te baterie w bardzo dużym stopniu nadają się do recyklingu, przy zastosowaniu odpowiedniego procesu i metody robienia tego”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook