
Google zmienia wygląd wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – poinformowała firma na blogu w piątek. „Chcieliśmy zrobić krok wstecz i nieco uprościć, aby ludzie mogli szybciej i łatwiej znaleźć to, czego szukają” – powiedziała na blogu Aileen Cheng, która kierowała przeprojektowaniem.
Przeprojektowany tekst będzie miał większy i pogrubiony tekst, który ma być łatwiejszy do szybkiego zeskanowania, a w wynikach zobaczysz więcej czcionek Google. Wyniki wyszukiwania zajmą również większą szerokość ekranu, częściowo dzięki zmniejszeniu cieni. Google twierdzi również, że przeprojektowanie będzie używać kolorów „bardziej celowo”, aby pomóc wyróżnić ważne informacje bez rozpraszania uwagi.
Aby dowiedzieć się, czym różni się przeprojektowanie od obecnego doświadczenia, porównaj ten render przeprojektowania ze zrzutem ekranu przedstawiającym bieżące wyszukiwanie, które zrobiłem z mojego iPhone’a 12 mini.


Zrzut ekranu: Jay Peters / The Verge
Wygląda na to, że nowy projekt umieszcza więcej informacji wyżej na stronie i zmniejsza trochę bałaganu wizualnego, co, miejmy nadzieję, ułatwi analizowanie wyników bez konieczności przewijania w dół zbyt daleko, aby znaleźć to, czego szukasz.
Google twierdzi, że przeprojektowanie zostanie wprowadzone w najbliższych dniach.