Nowości

Z raportów wynika, że ​​w Amazon szaleją ceny i wadliwe produkty

Pomarańczowo-żółta ściana z logo Amazon.
Powiększać / Pomarańczowo-żółta ściana z logo Amazon.

David Ryder / Getty Images

Nowe raporty opublikowane w tym tygodniu są przestrogą dla konsumentów kupujących w Amazon, zdecydowanie największym sklepie internetowym w USA. Podczas gdy skargi na rynek zewnętrznych dostawców Amazona są obecnie powszechne, nowe raporty pokazują, że nie tylko sam Amazon oszukiwał klientów podczas szczytu pandemii, ale także, że wiele z jego białych produktów marki Amazon jest równie prawdopodobne, że będą niebezpiecznie wadliwe jak towary osób trzecich.

Niedobory produktów – zarówno w przypadku dostaw związanych z pandemią, takich jak maski i środki odkażające, jak i podstawowych artykułów gospodarstwa domowego, takich jak papier toaletowy – wystąpiły w całym kraju w lutym, marcu i kwietniu, gdy kraj został zamknięty i wszyscy, którzy mogli zaszyć się w domu. Jak to zwykle bywa, gdy popyt gwałtownie rośnie, ale podaż nie, ceny niektórych produktów wzrosły przez pewien czas. I do góry. A potem trochę więcej.

W marcu organy regulacyjne desperacko próbowały powstrzymać falę szturmujących cenowo sprzedawców internetowych, zwłaszcza rozległego rynku zewnętrznego firmy Amazon.

Amazon powiedział wówczas w firmowym poście na blogu, że „ciężko pracuje, aby chronić klientów przed złymi aktorami” w swoim Marketplace. „Zawiesiliśmy ponad 3900 kont sprzedających w samym tylko naszym sklepie w Stanach Zjednoczonych z powodu naruszenia naszych zasad uczciwych cen” – napisał Amazon 23 marca. „Współpracujemy bezpośrednio z organami ścigania w celu zwalczania oszustów cenowych i pociągania ich do odpowiedzialności”.

Nie tylko osoby trzecie

Nowy raport grupy Public Citizen, nadzorującej konsumentów, stwierdza jednak, że żłobienie cen niektórych towarów krytycznych było równie powszechne w sprzedaży własnej firmy Amazon, jak na rynku dostawców. Na przykład między majem a sierpniem „Public Citizen” odkrył, że zwykłe antybakteryjne mydło do rąk, które zwykle kosztuje około 1,50 dolara, kosztuje 7 dolarów, co oznacza 470-procentowy wzrost ceny.

Raport Public Citizen zawiera dwa przypadki marż wynoszących 1000 procent lub więcej: jednorazowe maski na twarz, które sprzedawano za 40 dolarów zamiast 4 dolarów, oraz skrobię kukurydzianą, która sprzedawała się za 9 dolarów zamiast 0,90. „To niepokojące, że tak wiele wysiłku włożono w obwinianie sprzedawców zewnętrznych, ale tak niewiele wysiłku podjęto, aby powstrzymać wzrost cen – w tym produktów sprzedawanych bezpośrednio przez Amazon” – podsumowuje raport. „Amazon jest nie tylko ofiarą wyłudzania cen na swoim rynku. Jest sprawcą”.

Raport potwierdza wcześniejsze ustalenia grupy wsparcia konsumentów US PIRG, badającej związane z koronawirusem żłobienie cen na Amazon, w tym na aukcjach własnych. Raport uzupełniający US PIRG opublikowany w tym tygodniu wykazał, że „błędne ceny” podstawowych artykułów, takich jak ręczniki papierowe, chusteczki do twarzy, mąka i wybielacze, nadal istnieją w Amazon.

„Staramy się zidentyfikować zbyt wysokie ceny za pomocą ręcznych i zautomatyzowanych procesów zaprojektowanych w celu wykrycia cen, które znacznie przekraczają ceny historyczne tego samego produktu, biorąc pod uwagę rozsądny wzrost kosztów doświadczany przez sprzedawców” – powiedziała rzecznik Amazon Nicole Jefferson o skokach cenowych. .

Jest bardzo mało prawdopodobne, aby ktokolwiek w Amazon poświęcił czas na ręczne przejrzenie swoich ofert w celu podwyższenia określonych cen o określoną kwotę. Firma niesławnie polega na dynamicznej, algorytmicznej wycenie, która stale się zmienia w odpowiedzi na cały szereg warunków. W kwietniowym raporcie The Markup stwierdzono, że warunki związane z koronawirusem powodowały szczególnie zauważalną zmienność cen, której Amazon nie wydawał się ograniczać.

Wybuchowe problemy

Podczas wielu głębokich dochodzeń w ostatnich latach wykryto niebezpieczne, źle oznakowane, podrabiane lub oszukańcze towary na sprzedaż na zewnętrznym rynku Amazon, który jest coraz częściej porównywany do nienadzorowanego pchlego targu.

The Wall Street Journal w 2019 roku stwierdził, że nie tylko niektóre śmieci na sprzedaż znajdują się w koszu Marketplace w bardzo dosłownym sensie, ale także, że aukcje niebezpiecznych przedmiotów utrzymują się nawet po wycofaniu tych towarów lub wyrzuceniu ich z witryny.

Około 60 procent sprzedaży detalicznej Amazon odbywa się za pośrednictwem zewnętrznego rynku, na którym miliony dostawców umieszczają dziesiątki milionów ofert. W tej skali bez wątpienia może być trudno nadążyć i być może oczekuje się pewnych błędów.

Jednak sprzedaż własna Amazona – pozostałe 40 procent jego imperium detalicznego – w coraz większym stopniu polega na setkach marek własnych Amazon i promuje je. AmazonBasics to jedna z odnoszących największe sukcesy marek. Sprzedaje rodzaje linii produktów, których można się spodziewać w sklepach Target, Walmart lub innym dużym sklepie: artykuły domowe, produkty do łóżek i łazienek, akcesoria kuchenne, bagaże, żarówki, kable do ładowania i tak dalej. .

Możesz pomyśleć, że wprowadzanie wszystkich tych produktów i marek do domu oraz wystawianie ich na sprzedaż, sprzedawanie i wysyłanie ich jako własny sprzedawca pozwoliłoby Amazonowi na znacznie ściślejszą kontrolę jakości nad tymi towarami niż na rynku. Jednak według nowego raportu CNN mylisz się.

CNN zidentyfikowało ponad 1500 opinii konsumentów na temat produktów AmazonBasics, które opisywały przegrzanie produktów, spalenie kogoś lub czegoś lub całkowite zapalenie się. Około 30 pozycji z „trzema lub więcej” recenzjami opisującymi, w jaki sposób zapalony produkt było nadal dostępnych w sprzedaży w czasie, gdy CNN opublikowało swoją historię. Kolejny tuzin zniknął, gdy trwała historia CNN: „Niektóre stały się niedostępne po tym, jak CNN rozpoczęło raportowanie, a co najmniej cztery strony produktów zostały całkowicie usunięte ze strony sprzedawcy – pozostawiając martwe adresy URL znane przez pracowników jako„ strony dla psów ”- napisał CNN. .

Na przykład kuchenka mikrofalowa AmazonBasics zawierała ponad 150 recenzji użytkowników opisujących „obawy dotyczące bezpieczeństwa, w tym płomienie i dym”. Kilka załączonych zdjęć przypalonych produktów. CNN uzyskał od klienta jedną z wadliwych mikrofal i przekazał go ekspertom z Uniwersytetu Maryland w celu przetestowania.

„Gdy tylko naukowcy go włączyli, kuchenka mikrofalowa zaczęła iskrzyć i palić, powodując reakcję tak, jakby użytkownik włożył do środka folię lub inny metal” – napisał CNN. Film przesłany przez użytkownika zawarty w historii CNN pokazuje, że jedna z mikrofal iskrzy niebezpiecznie, gdy plastikowa miska makaronu i sera jest umieszczana w środku i podgrzewana.

Amazon powiedział CNN, że poleganie na opiniach użytkowników w celu wykrycia wadliwych produktów jest niewystarczające, mówiąc, że w poszukiwaniu problemu analizuje również historię sprzedaży i kontakty z obsługą klienta. „Korzystanie z samych recenzji klientów w celu stwierdzenia, że ​​produkt jest niebezpieczny lub sugeruje, że istnieje powszechny problem wprowadza w błąd” – powiedział CNN przedstawiciel Amazona w oświadczeniu. Jednak CNN znalazło również co najmniej 10 raportów złożonych w amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSC) dotyczących ośmiu różnych niebezpiecznych lub wadliwych produktów AmazonBasics. Jednak Amazon przeprowadził tylko dwa oficjalne wycofania produktów AmazonBasics.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook