MediaNowości

Zakładka Wiadomości Facebooka pojawia się w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy poza Stanami Zjednoczonymi

Zakładka Wiadomości Facebooka zostanie uruchomiona w Wielkiej Brytanii 26 stycznia po raz pierwszy poza Stanami Zjednoczonymi. Firma twierdzi, że sekcja będzie oferować mieszankę wyselekcjonowanych i spersonalizowanych wiadomości, ale dla wybranych wydawców najważniejszą wiadomością jest to, że Facebook płaci im za licencjonowanie ich treści.

Chociaż Facebook odmówił podania kwoty, jaką spodziewa się zapłacić wydawcom, rzecznik powiedział, że firma planuje zainwestować „znaczne” kwoty w ciągu kilku lat. Oczekuje się, że płatności te trafią głównie do wydawców, których treści nie znajdują się jeszcze na Facebooku – na przykład treści, które zwykle są płatne. Opiekun wcześniej informowaliśmy, że niektórzy wydawcy oczekują, że płatności te będą warte miliony funtów rocznie.

Oprócz wiadomości o uruchomieniu sekcji, Facebook ogłasza kilku nowych partnerów wydawniczych, których historie będzie zawierać. Należą do nich Financial Times, Sky News, Channel 4 News, Telegraph Media Group, DC Thomson i Daily Mail. Dołączają one do istniejących wydawców ogłoszonych przez Facebooka w grudniu, w tym Opiekun, Ekonomista, Niezależny, Przewodowy, Moda, i lokalne witryny informacyjne wydawców, takich jak Reach.

Zakładka zawiera mieszankę wyselekcjonowanych i spersonalizowanych historii.
: Facebook

Dostępne są również elementy sterujące umożliwiające ukrycie artykułów lub publikacji w kanale.
: Facebook

Wiadomości na Facebooku będą zawierać kombinację wyselekcjonowanych artykułów wybranych przez „zespół dziennikarzy” i artykułów wyświetlanych na podstawie tego, co użytkownicy czytają, udostępniają i śledzą, podobnie jak ta sekcja działa w USA. Firma obiecuje, że zapewni kontrolę umożliwiającą ukrycie tematów lub wydawców w kanale, jeśli nie chcesz ich widzieć. Zostaną również opracowane nowe podsumowania obejmujące najważniejsze wiadomości (takie jak historie związane z pandemią COVID-19), które według Facebooka będą podkreślać „oryginalne i wiarygodne doniesienia”.

Podczas gdy Facebook News oferuje dedykowaną sekcję w aplikacji do przeglądania wiadomości, firma podkreśla, że ​​użytkownicy nadal będą mogli udostępniać artykuły ze swoich profili i stron oraz będą mogli je czytać za pośrednictwem kanału informacyjnego.

Oprócz premiery w Wielkiej Brytanii we wtorek, Facebook twierdzi, że obecnie prowadzi „aktywne negocjacje” z partnerami, aby uruchomić tę funkcję we Francji i Niemczech. W sierpniu ubiegłego roku, po uruchomieniu zakładki Wiadomości w USA, firma wymieniła Brazylię i Indie jako dwa dodatkowe kraje, do których rozważała wprowadzenie tej sekcji.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook