Gry

Założyciele Beeple i Pitchfork wprowadzają na czas witrynę NFT do sprzedaży

Po sprzedaży NFT za 69 milionów dolarów w marcu Beeple robi kolejny duży krok w cyfrowej przestrzeni sztuki: wprowadza na rynek platformę NFT, która będzie sprzedawać „kultowe” momenty w czasie.

Platforma o nazwie Wenew jest współzałożycielem Beeple i kilku długoletnich współpracowników. Wprowadzają także Ryana Schreibera, założyciela Widły, jako redaktor naczelny Wenew. Schreiber pomoże w kuratorowaniu momentów sprzedanych na platformie, które będą obejmować najważniejsze wydarzenia z karier sportowców i artystów.

„Zdecydowanie patrzymy na to jako na uwiecznienie tych momentów ludzkich osiągnięć dla kolekcjonerów” – powiedział Schreiber Pogranicze.

Ten sam wyświetlacz i pudełko co powyżej, ale prezentowane na półce.

Wenew nazywa wyświetlacze cyfrowe „fizycznymi artefaktami”.
: Wenew

Pierwsza seria Wenew’s NFT opisuje podróż Andy’ego Murraya do wygrania Wimbledonu w 2013 roku. Będziesz mógł kupić jego emocjonalne przemówienie drugiego miejsca z 2012 roku, niektóre z najlepszych ujęć Murraya z 2013 roku i jego ostateczne przemówienie o zwycięstwie, między innymi. A dokładniej, będziesz mógł kupić plik cyfrowy z limitowaną edycją reprezentujący te chwile, ponieważ to wszystko, czym naprawdę jest NFT.

NFT będą kosztować od 49 do 4999 dolarów za sztukę, a niektóre z droższych będą dostarczane z prawdziwymi pamiątkami – podpisanym plakatem, biletami na Wimbledon 2022, repliką trofeum lub cyfrowym wyświetlaczem. Na samym końcu Wenew będzie licytować NFT upamiętniający zwycięski punkt Murraya, a kupujący otrzyma również 30 minut na grę z nim w tenisa.

„Wiele rzeczy w świecie NFT wydaje się teraz jak łapanie gotówki, a my chcieliśmy postawić opowiadanie historii na pierwszym miejscu” – powiedział Michael Figge, współzałożyciel Wenew. Pogranicze.

NFT napotykają na kilka nieustannych pytań – zaczynając od po prostu „dlaczego?” — ale Wenew przynajmniej próbuje odpowiedzieć na pytanie „co właściwie kupujesz?” Pierwsi nabywcy zyskują coś realnego z zakupu, oprócz nominalnych praw do przechwałek, które zwykle towarzyszą zakupowi NFT.

Format jest podobny do platformy Top Shot NBA, która zamienia najciekawsze momenty gry w wirtualne karty kolekcjonerskie (aczkolwiek bez żadnych dodatków IRL). Jak dotąd odnieśli ogromny sukces dla NBA, z ponad 500 milionami dolarów sprzedaży w ciągu zaledwie pierwszych sześciu miesięcy.

Wenew chce rozwinąć tę ideę, sięgając wstecz w czasie i poprzez różne dyscypliny. Firma planuje również przenieść się do przestrzeni muzycznej, co jest jednym z powodów, dla których Schreiber jest na pokładzie. Jego zadaniem jest znajdowanie głównych sportowców i artystów oraz budowanie wokół nich fabuły, identyfikując po drodze, gdzie można sprzedawać NFT. Sprzedaży NFT będzie towarzyszyć pełnometrażowe historie dziennikarzy, które mają zbadać, dlaczego te wydarzenia były ważne.

Pozostaje również nierozstrzygnięte pytanie, ilu muzyków Wenew może wejść na pokład. NFT były kontrowersyjne w przestrzeni muzycznej – „Nie chcę, żeby ludzie stawiali na mnie jak koń wyścigowy” – powiedział Zola Jesus Widły w zeszłym miesiącu — i szeroko krytykowane przez artystów za zużycie energii i wpływ na klimat. Schreiber widzi w nich sposób na „przedefiniowanie” relacji między artystami a ich dobroczyńcami.

„Oferuje im potencjał, aby rzeczywiście móc zrobić to, na co zasługują, szczerze mówiąc, z ich pracy” – powiedział Schreiber. Figge powiedział, że platforma będzie zawierać opłatę za zrównoważenie emisji dwutlenku węgla, która „więcej niż zrównoważy koszty transakcji NFT dla środowiska”.

Strona internetowa Wenew zostaje uruchomiona dzisiaj, a jej pierwsza sprzedaż NFT rozpocznie się 2 lipca.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook