GryOprogramowanie

Zespół odpowiedzialny za Alto’s Adventure uruchamia nową aplikację – i studio – przeznaczone dla dzieci

Snowman jest najbardziej znany z takich gier jak Alto’s Adventure i Skate City, ale wkrótce firma będzie badać zupełnie inną dziedzinę: aplikacje dla dzieci. Dzisiaj Snowman ogłosił nadchodzącą grę o nazwie Pok Pok Playroom, która pojawi się 20 maja w App Store. To urocze, minimalistyczne doświadczenie przeznaczone dla dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat, zaprojektowane tak, aby zachęcić do swobodnej zabawy przy użyciu kilku różnych cyfrowych zabawek. Ale pok pok to nie tylko aplikacja, to także nazwa zupełnie nowego studia kreatywnego wyodrębnionego z Snowman, które będzie wyraźnie skoncentrowane na tworzeniu tego rodzaju doświadczeń.

pok pok pracuje od kilku lat. Zaczęło się jako poboczny projekt Esther Huybreghts i Mathijsa Demaeght, którzy pracowali jako artyści w Snowman, jednocześnie wychowując dwóch młodych chłopców. (Obaj są teraz odpowiednio dyrektorem kreatywnym i dyrektorem projektowym Pok Pok.) Chcieli znaleźć coś, gdzie mogliby razem pracować i odkrywać swoją kreatywność poza codzienną pracą. W tym samym czasie uporali się z wychowywaniem dwójki dzieci i zastanawiali się, jak w zdrowy sposób wprowadzić czas spędzony w screentime.

„Chcieliśmy, żeby trochę się bawił” – mówi Huybreghts o swoim najmłodszym dziecku. „Kiedy zaczęliśmy szukać aplikacji, mieliśmy wysoki standard tego, czego chcieliśmy. Nie chcieliśmy niczego uzależniającego, głośnego i nadmiernie pobudzającego. Nie mogliśmy znaleźć niczego, co odpowiadałoby naszym standardom, więc zdecydowaliśmy się zbudować coś samodzielnie ”.

: Pok Pok

Pokazali to swoim współpracownikom i wkrótce stało się to pełnoetatową produkcją i ostatecznie celem zupełnie nowego studia. „To było od razu interesujące” – mówi dyrektor kreatywny Snowman, Ryan Cash. Pok Pok Playroom zawiera kilka różnych wirtualnych zabawek, w tym proste narzędzie do rysowania i tablicę pełną zabawnych przełączników i przycisków do zabawy. W większości zabawki cyfrowe są inspirowane prawdziwymi.

„Chcieliśmy zapewnić swobodną zabawę na urządzeniu, a większość zabawek, które lubiliśmy w naszym prawdziwym pokoju zabaw, miała dla nich taką samą swobodę” – mówi Huybreghts. Melissa Cash, współzałożycielka i dyrektor generalna Pok Pok, dodaje, że „wybór inspiracji niektórymi z tych zabawek był bardzo celowy, ponieważ są to ponadczasowe zabawki, które są w naszym życiu od pokoleń. Chcieliśmy pok pok mieć to samo poczucie bycia ponadczasową zabawką, która rośnie razem z dziećmi. Zostały zaprojektowane tak, aby ujawniać więcej rzeczy, gdy Twoje dzieci stają się bardziej zaciekawione ”.

Idea otwartej zabawy jest podstawą pok pok. Gry nie charakteryzują się wysokimi wynikami, stanami niepowodzenia ani wieloma innymi elementami związanymi z typową grą wideo. Zamiast tego, podobnie jak w prawdziwym świecie, stos drewnianych klocków lub wiadro pełne odlewanych samochodów, wszystko pozostaje w gestii gracza. „Cel zaczyna się od dziecka” – wyjaśnia Huybreghts. „Nie mówimy im, co mają robić. Każda gra, w którą grają, jest prowadzona przez nich ”.

W pewnym sensie, Pokój zabaw jest najbardziej interesujący ze względu na to, co to jest nie mieć. Nie musisz się martwić o zakupy w aplikacji – zamiast tego gra będzie dostępna w ramach subskrypcji w wysokości 3,99 USD miesięcznie lub 29,99 USD rocznie, z 14-dniowym bezpłatnym okresem próbnym. A doświadczenie zostało usprawnione, aby dzieci mogły się nim bawić niezależnie. Oznacza to brak samouczków ani tekstu, który mógłby ich potknąć, a także prosty i przejrzysty interfejs użytkownika, w którym wystarczy jedno lub dwa dotknięcia, aby dostać się do różnych miejsc w aplikacji. „To była bardzo świadoma decyzja, aby nie mieć żadnego tekstu, ponieważ chcieliśmy, aby aplikacja była jak najbardziej bezproblemowa” – zauważa Huybreghts.

: Pok Pok

Zespół ściśle współpracował również z wieloma doradcami, w tym nauczycielami, wychowawcami wczesnego dzieciństwa i ekspertami sensorycznymi z USA, Kanady i Australii, którzy konsultowali się z Pokój zabaw. Na przykład w jednym przypadku znaki z bełkotem zostały usunięte na podstawie opinii doradców, aby młodzi gracze nie byli zdezorientowani, gdy uczą się rozpoznawać litery. „Chociaż bardzo blisko z nimi współpracowaliśmy, nigdy nie przyszli do nas z naprawdę dużą krytyką, która byłaby kiepską refleksją na nasz temat” – mówi Huybreghts.

Pok Pok Playroom uruchamia się w przyszłym miesiącu, a planujemy kontynuować aktualizację po uruchomieniu, stąd subskrypcja. Oznacza to dodawanie kolejnych elementów do istniejących zabawek, a także wprowadzanie nowych. Celem jest pozostanie stosunkowo niewielkim i dostępnym nawet po tych rozszerzeniach. „Nie chcemy stwarzać dzieciom problemu z Netflixem, w którym po prostu przewijasz i przewijasz i kładziesz się spać, ponieważ nie wiesz, co obejrzeć” – mówi Melissa Cash.

Cash zauważa, że ​​„duża część naszej pracy zaczyna się w momencie startu”, ponieważ zespół ma nadzieję na wprowadzenie zmian i uzupełnień w dużej mierze na podstawie opinii graczy. Ale w przypadku Huybreghts i Demaeght uruchomienie Pokój zabaw oznacza również koniec jednej nieoczekiwanej podróży. To, co zaczęło się jako chęć zbudowania aplikacji, aby zająć własną rodzinę, przekształciło się w zupełnie nową firmę i produkt komercyjny.

„To nigdy nie miał być tak wysokobudżetowy projekt” – mówi Huybreghts. „Gdybym wiedział, dodałbym ludziom brwi i nosy”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook