Gry

Zestaw słuchawkowy HTC Vive Focus 3 o wartości 1300 USD ma ekran 5K i jest dostępny 27 czerwca

HTC modernizuje swój samodzielny zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości Vive Focus, dodając ekran 5K, 120-stopniowe pole widzenia i wymienną baterię. Vive Focus 3 podąża za HTC Vive Focus Plus. Podobnie jak jego poprzednik, jest to samodzielny produkt, który wykorzystuje śledzenie od wewnątrz na zewnątrz zamiast czujników zewnętrznych, przeznaczony dla klientów biznesowych. Zestaw słuchawkowy zostanie wydany na całym świecie 27 czerwca za 1300 USD – cena obejmująca pomoc techniczną i pakiet usług biznesowych.

Największym ulepszeniem specyfikacji Vive Focus 3 jest jego wyświetlacz. Zestaw słuchawkowy wykorzystuje jeden panel 2448 × 2448 dla każdego oka z częstotliwością odświeżania 90 Hz, w porównaniu do 1440 x 1600 pikseli na oko z częstotliwością odświeżania 75 Hz dla Vive Focus Plus 2019. (Dla przypomnienia, nie ma Vive Focus 2 – HTC wydaje się dawać Focus Plus ten status z mocą wsteczną). 1832 x 1920 pikseli na oko w Oculus Quest 2 i znaczna poprawa w porównaniu z zestawami VR pierwszej generacji sprzed kilku lat.

Widok z tyłu Vive Focus 3

120-stopniowe pole widzenia Focusa 3 jest również lepsze niż 110-stopniowe Focus Plus. Podczas gdy Focus Plus miał wbudowaną baterię, Focus 3 ma wymienną baterię, która jest zamontowana z tyłu zestawu słuchawkowego dla lepszej równowagi. HTC obiecuje dwie godziny pracy na baterii i system szybkiego ładowania, który przywróci 50 procent baterii po 30-minutowym ładowaniu. I wykorzystuje układ Qualcomm Snapdragon XR2 – oparty na Snapdragon 865 firmy Qualcomm – zamiast Snapdragon 835 Focus Plus.

HTC twierdzi również, że Vive Focus 3 będzie wygodniejszy niż jego poprzednik, po części dzięki takim funkcjom, jak zamontowana z tyłu bateria, a także przerobiona konstrukcja paska. Oba systemy wykorzystują wbudowane głośniki. Jednak HTC zachwala nowy i ulepszony system audio, w tym ustawienie „prywatności dźwięku”, które zmniejsza ilość dźwięków, które ludzie wokół ciebie mogą usłyszeć – problem z działaniem głośników zestawu VR.

Vive Focus 3 ma wiele wspólnego z konsumenckim Oculus Quest 2 Facebooka, który został wydany w zeszłym roku. Quest 2 to także samodzielny zestaw słuchawkowy VR z zasilaniem XR2. I chociaż pierwsze kontrolery HTC były pilotami opartymi na gładziku, zostały one przesunięte w kierunku systemu, który w zasadzie naśladuje kontroler Oculus Touch. Projekt Vive Focus 3 zawiera dotykowy drążek analogowy, dwa wyzwalacze, dwa przyciski twarzy z literami i jeden przycisk menu lub ekranu głównego na każdym kontrolerze. Śledzenie dłoni – które obsługuje również Quest 2 – powinno pojawić się w przyszłej aktualizacji.

Vive Focus Plus miał system przesyłania strumieniowego do bezprzewodowego grania w gry komputerowe na zestawie słuchawkowym, podobny do Air Link w Oculus Quest 2, a Vive Focus 3 zawiera Vive Business Streaming, system kablowy do podłączenia go do komputera. (Bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe zostanie dodane później, mówi HTC).

Kontrolery HTC Vive Focus 3

Dyrektor generalny HTC Vive, Dan O’Brien, opisuje Vive Focus 3 jako wyższej klasy niż Quest 2, nie tylko pod względem specyficznych funkcji, takich jak rozdzielczość ekranu i wymienna bateria, ale także pod względem ogólnej ergonomii i wydajności. To jeden z nielicznych zestawów słuchawkowych, które bezpośrednio konkurują z uniwersalnym projektem Quest 2. W przeciwieństwie do Facebooka, HTC nie wymaga logowania opartego na mediach społecznościowych – prawdopodobnie najgorszej funkcji Oculus Quest 2 i czynnika, który niektórzy fani VR nazywają przełomem.

Jednak HTC odwraca konsumentów od zestawu słuchawkowego. Firma nadal utrzymuje sklep z grami dla konsumentów o nazwie Viveport, a O’Brien mówi, że HTC spodziewa się, że niektórzy gracze kupią jej nowo ogłoszone Vive Pro 2. Ale Vive Focus 3 został zaprojektowany na podstawie opinii producentów samochodów, profesjonalistów prowadzących szkolenia symulacyjne i medyczne. firmy i inni klienci korporacyjni. Zamiast włączać konsumenckie aplikacje multimedialne lub fitness, HTC oferuje usługi takie jak scentralizowany system zarządzania urządzeniami lub sześć miesięcy bezpłatnej Vive Sync, narzędzia do spotkań i współpracy VR, które zostało uruchomione w zeszłym roku.

O’Brien mówi, że sprzedaż sprzętu biznesowego jest obecnie po prostu bardziej zrównoważona niż sprzedaż konsumentom – głównie ze względu na oczekiwania cenowe. „Rynek konsumencki skłania się ku sztucznie subsydiowanym cenom, na które tak naprawdę toleruje tylko jedna firma na świecie” – mówi. Tą firmą jest Facebook, który sprzedaje Oculus Quest 2 po cenie wywoławczej 299 USD – mniej niż jedna czwarta kosztu Vive Focus 3.

„Gdybyśmy chcieli zabrać nasze produkty i spróbować konkurować w tej przestrzeni, musielibyśmy podjąć aktywną decyzję jako firma nastawiona na zysk, aby stracić pieniądze w dającej się przewidzieć przyszłości”, a następnie nadrobić to poprzez sprzedaż oprogramowania lub system taki jak Model reklamowy Facebooka, mówi O’Brien. „To zupełnie inny model biznesowy i rynek, podczas gdy rynek przedsiębiorstw i rynku profesjonalnego jest bardzo zdrowym i szybko rozwijającym się rynkiem, na którym możemy wnosić rzeczywistą wartość i rozwiązania”. Konkurenci, tacy jak Varjo, podjęli podobną decyzję, eksperymentując z innowacyjnymi systemami wyświetlania i funkcjami rzeczywistości rozszerzonej, ale koncentrując swoje wysiłki wyłącznie na firmach.

Z drugiej strony, Vive Cosmos firmy HTC „nie działał tak dobrze, jak byśmy chcieli”, chociaż firma HTC wciąż szuka sposobów na rozwój marki. „Myślę, że HTC wciąż nie opowiedziała historii konsumenta, ale warto o tym opowiedzieć w przyszłości” – mówi O’Brien. Vive Focus 3 nie jest częścią tej historii – przynajmniej na razie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook